recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp HTPC, DNLA, media player overload
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp HTPC, DNLA, media player overload

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
koger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2008
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp HTPC, DNLA, media player overload
    Sendt: 14-December-2009 kl. 12:00
Hej

Jeg har brugt mange timer på at undersøge hvordan mit digital setup skal være, men jeg kan ikke overskue alle muligheder, og der er ikke en som bare ser ud til at virke "out-of-the-box". Så jeg håber at i kloge mennesker har tid til at hjælpe...

Jeg havde først forestillet mig en HTPC, men tænker måske alligevel at det bliver for svært at få til at virke. Der er mange komponenter i sådan en og så skal den sættes op bagefter. Jeg er bange for at ende med noget som ikke virker ordentlig alligevel.
I går kom jeg til at læse om DNLA, men min konklusion er at den teknologi ikke er helt moden endnu, ved ikke om det er rigtigt. Så jeg er temmelig forvirret og en smule frustreret over at det skal være så svært ;-)

Her er lidt om mine krav

Jeg har intet udstyr i dag, så der er heldigvis ikke noget, som jeg skal få til at passe ind i systemet.

Jeg skal alligevel have fat i en NAS eller måske Windows homeserver, som jeg kan bruge til at hente filer fra udenfor huset via internettet. Den kan evt. tilsluttes til "et eller andet" via kabel.

HD og Bluray er ikke noget krav, nice-to-have, men jeg kan undværre det.

Jeg vil kunne afspille musik og vise billeder via "et eller andet" som jeg styre via tv'et.
Billeder og musik skal gerne kunne administreres fra en Windows pc over netværket.

Jeg har YouSee.

Jeg skal kunne optage, jeg har ikke brug for at brænde det til dvd, det er fint hvis det bare ligger på en harddisk.

En pause funktion når jeg ser alm. tv.

Det skal være let at betjene i det daglige, opsætningen må gerne være svær, så længe det kun skal gøres en gang.

Strømforbrug må gerne være lavt.

Udstyret skal pengemæssigt ligge i middelklassen, men findes det ikke til en god pris, må jeg jo hoste op.

TV skal være 37" eller 40"

Lyd skal bare være 2+1.

Det var "lidt" om hvad jeg har i tankerne, har jeg glemt noget?

Jeg håber at få nogle gode (og konkrete) svar :-)

På forhånd tak
Til top
suldrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 15:06
Mht til NAS skal du have fat i en fra Synology eller QNAP
Begge har bl.a. indbygget fil server, torrent client, ftp server, UPNP og DNLA (kun Synology) og administreres via en browser. Du kan også lave scheduleret power on/off.
Du kan også nå dem fra internettet, her skal man blot lave portforwarding i din ADSL router.

QNAP virker lidt mere fremme i skoen for tiden med deres features, men kig selv på deres side. Jeg har linket til de sider hvor de sammenligner modellerne,

Redigeret af suldrup - 14-December-2009 kl. 15:08
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu