recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 47PFL9664 / 32PFL7694 og Samsung LE32B455
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 47PFL9664 / 32PFL7694 og Samsung LE32B455

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2009
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 47PFL9664 / 32PFL7694 og Samsung LE32B455
    Sendt: 14-December-2009 kl. 17:32

Hej Recordere.dk brugere

Hvad er det man siger? Jeg er en long-time-reader (stort set dagligt), first-time-writer her på boardet. Jeg har efterhånden fulgt med her på recordere.dk siden det for et par år siden gik op for mig at "vi" skulle til at have digitalt tv.

Jeg har efterhånden kredset om en del fjernsyn, som skulle blive mit nye husalter. (Det skal måske siges at jeg har yousee kabeltv, så jeg har aldrig haft travlt med at skifte min 100 hz crt ud) Men nu er jeg landet på en 47" Philips PFL9664H model, som både jeg er utroligt imponeret af, og som kæresten har sagt OK for. :)
Derudover skal jeg også have udskiftet fjernsynene i køkkenet og soveværelset. Her har min lokale expert-sælger foreslået Samsungs 32" i 4 serien (32LE32B455), hvilket også ser ud til at have et okay billede. Jeg så det med DR1 og TV2 via dvb-t i butikken. Det har ikke full hd eller 100 hz, men det er sjældent at det er de helt store film der bliver set i de rum.

Jeg syntes selv jeg har fået et ganske ok tilbud på alle 3 fjernsyn inkl. vægbeslag og et par hdmi kabler, når jeg sammenligner med de priser jeg kan finde i online butikker.
Det jeg vil høre jer om, er om I har nogle erfaringer med en eller begge af ovenstående fjernsyn, om der er noget jeg skal være opmærksom på osv. Hvad syntes I om de nævnte fjernsyn? Jeg ved godt at jeg er landet i notorisk plasma/panasonic land, og det skal jeg nok overleve :) Jeg er nok mest bekymret over lyden i Samsung'erne, da det er det jeg hører mest skidt om, desuden har jeg også læst at samsung skulle have et problem med at gemme kanallisten, men er det ikke blevet løst?

På forhånd tak for hjælpen!

Edit: Beskeden så underlig ud skrevet i google chrome, rettet i ie6 Cry

Redigeret af Cami - 21-December-2009 kl. 13:20
Mvh. Allan
Til top
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2007
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 18:23
Test af Philipsen findes her: http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2009/12/02/Philips-47PFL9664-47in-LCD-TV/p1

Får en flot anmeldelse!
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 18:39
Hej Fedtmule

Tak for dit svar.

Jeg har læst div. anmeldelser på nettet, også den du linker, jeg afventer også med længsel Flatpanels.dk's test af den, det jeg leder efter er de der små ting som kun dem der har fjernsynene kender ;)
Mvh. Allan
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 13:54

Ingen andre der har noget spændende at sige om de nævnte fjernsyn?

Mvh. Allan
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 17:11

Hej

Har selv  kigget på denne Philips 9664-og er MEGET positivt overrasket.Skulle jeg selv skifte mit dejlige Pioneer ud(hvis det eks.vis blev fjernet i nattens mulm og mørke)-kunne dette Philips sagtens blive det nye tv.

Konen har sagt "o.k" til billedet(det sker ikke ret ofte)-og designet er flot...med en super lækker remote som prikken over ièt.

Samsung "sove-kammer modellen" kender jeg ikke meget til-har selv valgt en Sony v4500 i mit soveværelse,og den er jeg glad ved.Tongue

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 16:43
Hej Cami

Samsung eller Philips...

Det er måske en god idé ikke at have fjernsyn der er for forskellige. Så jeg ville nok gå efter samme mærke, hvis det var mig. Jeg har selv et Samsung 32". Det er dog fra 5´er serien. Det svageste punkt ved Samsung er deres lyd. Den minder mest af alt om lyden fra en clockradio. Samsung kan også være besværlige at indstille.  Men ellers står det godt (særligt når det bliver fordret med et 1080p signal ). Ang. Philips: Jeg ved ikke om de har fået en bedre kvalitet efter alle de fejl der har været. Så det er nok en god idé at følge med i hvad andre mener om denne model.

Mvh
E  
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 09:30
Man behøver nødvendigvis ikke gå efter 9000 modellen hvis man kan leve med en middel lyd.
Jfr min hjememtest af 32PFL7694 er konklusionen at det er samme panel i begge serier, forskellen ved AV er en mindre lyd. Designet mener jeg faktisk er bedre på 7000 serien, rammen er super smal og mindre dominerende.

Men inden man smider et større beløb efter en fladskærm, ville jeg vente på de nye 21:9 i 2010. En 56" 21:9 er nu nede i godt 20.000 - selv afventer jeg og går efter 21:9.

Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 09:40
Jeg købte de nævnte fjernsyn (og et impulskøb på den sony bd afspiller med 20 film til) og har haft de to samsung derhjemme i et par dage nu. Og efter bøvl med manglende mulighed for kanalsortering (løst ved at ændre søge-landet til norge), så har den ikke mindre end 2 gange hen over weekenden smidt halvdelen af de digitale kanaler (zulu, tv3+, kanal 5 osv.), og idag får de dem begge igen, og så vælger jeg noget andet end samsung. Det holder desværre bare ikke Dead. Udover det, så var billedet på samsungen fremragende, så håber jeg kan finde noget lign i samme prisklasse i et andet mærke. Tænker på en Sony, måske w5500 ellers Philips 5604 - afhængigt af hvad sælgeren vil lade dem gå for! Smile Jeg er ikke så bekymret for at få forskellige mærker fjernsyn derhjemme, skal nok få det til at fungere optimalt alligevel LOL

Mht. 9664'eren, så valgte jeg den fordi jeg er meget imponeret designet og så ville jeg gerne have et ordentligt fjernsyn med ambiligt, og udover det er der altså flere fordele ved 9000 serien frem for 7000 serien Wink. Desuden er rammen på 47" meget smal og slet ikke så dominerende som den er på 42'eren, den er ca. 2 cm tyk sammenlignet med 3-4 cm på de mindre modeller. Mht. 21:9 så havde jeg overvejet den der findes på markedet nu, men valgte den fra da den kun kommer til sin ret når man ser film, og der bliver set mindst lige så meget andet derhjemme. Men den er først til levering engang i januar...

Engang jeg får nogle nye 32" skal jeg nok opdatere posten med mine oplevelser.
Mvh. Allan
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 12:56
JA: Jeg var inde i expert idag, og overvejer faktisk at købe den 7694 som du nævner som de to tv til køkken/soveværelse, for du har ret i at rammen er meget mindre end de andre 32" der er at se (der hænger vel en 16-18 stykker på væggen ved siden af). Derudover stod billedet rigtigt flot på den.

Du nævner i din hjemmetest fra i fredags at den er at få på proshop for omkring 4300, men kan ikke finde den på siden, ikke engang som udsolgt.

Derudover så er det ikke til at finde en dansk/engelsk side der har en anmeldelse af fjernsynet, og umiddelbart ser det ud til at expert er de eneste (eller en af få) forhandlere af den i dk. Der findes til gengæld en del tyske/belgiske/hollandske sider... Nogen der har erfaring med 7694'eren?
Mvh. Allan
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu