Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
DarkHelmet
Guld medlem
Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
|
Emne: Lorte Verbatim DVD-R 16x skiver! Sendt: 18-Februar-2006 kl. 18:04 |
Hej
Jeg læste herinde et sted at Verbatim DVD-R 16x skiver var nogle rigtig gode skiver til Sony HDD optager.
Så jeg bestilte 100 styks, og tak for kaffe hvor er de RINGE! Jeg har brændt nu 25 skiver - eller retter fejlbrændt omkring 20 ud af de 25 skiver.
Nu inden jeg bliver overfaldet, har jeg selvfølgelig også prøvet skiverne i min brænder i min pc'er, men den laver fejl på halvdelen. Jeg har haft 1 fuldført brændning på min Sony S710, resten siger den at skiverne er snavset.
Det mærkelige er når jeg smider fx en DATAMART DVD skive i min Sony brænder den perfekt. Det tager under 10 minutter. Jeg har ikke oplevet en eneste fejl brændning på min Sony, og jeg har vel brændt en 50 skiver efterhånden. Men det er der så lavet om på med Verbatim skiverne.
Har jeg fået en fejl sendning? Jeg kan kun konkludere at begge mine brændere ikke kan lide Verbatim skiverne, men har ingen andre problemer med andre mærker jeg har prøvet før som fx Datamart, Premium osv.
Hvad gør jeg?
Mvh Dan
|
|
cjoscar
Bruger
Oprettet: 22-Marts-2005
Point: 238
|
Sendt: 18-Februar-2006 kl. 18:15 |
Jeg kender ikke din sony brænder,men har du undersøgt om dine brændere understøtter 16x skiver De er jo lavet til at blive brændt optimalt ved 16x, og ikke 4x som mange af dvdoptagerne er lavet til.
|
|
DarkHelmet
Guld medlem
|
Sendt: 18-Februar-2006 kl. 18:20 |
cjoscar skrev:
Jeg kender ikke din sony brænder,men har du undersøgt om dine brændere understøtter 16x skiver De er jo lavet til at blive brændt optimalt ved 16x, og ikke 4x som mange af dvdoptagerne er lavet til.
|
Jeg tror ikke at man SKAL brænde dem ved 16x, men man kan brænde op til 16x. Jeg har altid fået fortalt at jo hurtigere man brænder, jo dårligere bliver brændningen, og jo svære har fremmede DVD'er ved at læse skiverne.
Om man brænder dem ved 1x, 2x, eller 4x burde vel ikke have nogen betydning. Min Sony S710 brænder rigtig hurtigt. Med DATAMART skiverne brænder den en hel skive på under ti minutter fx.
|
|
cjoscar
Bruger
|
Sendt: 18-Februar-2006 kl. 18:37 |
Det er ikke helt uden betydning med hvilken hastighed man brænder, ikke alle skiver er kompatible med at blive brændt langsommere end de er lavet til og man siger som en tommelfingerregel at man kun skal brænde dem 1 max 2 hastigheder langsommere end de er beregnet til. Dvs hvis dine skiver er 16x, skal de brændes ved 16x eller 12x for at få det bedste resultat, mange tror fejlagtigt at man kan købe 16x skiver og brænde dem ved 2 eller 4x hastighed men det kan man ikke (altid)
|
|
cjoscar
Bruger
|
Sendt: 18-Februar-2006 kl. 18:43 |
Lige et spørgsmål din s710 brænder er det til pc'en eller din hdd brænder hedder den ikke noget med hx710 ?
|
|
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 18-Februar-2006 kl. 18:44 |
Der kræves ofte firmwareopdateringer af brændere for at brænde ordentligt på nye skiver der er certificeret til højere hastigheder end brænderen oprindeligt er specificeret til, også selvom brænderen ikke kan brænde i samme hastighed.
Når det er sagt tror jeg ikke det er dette der er problemet i dette tilfælde, da andre benytter disse skiver uden problemer på deres sony optagere.
Jeg tror som du selv er inde på at du har været uheldig og fået en dårlig batch, der har også været lidt skriverier om Peal White versionerne som nogle har haft problemer med.
Redigeret af spawn
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
kallek
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
|
Sendt: 18-Februar-2006 kl. 18:55 |
Jeg er bruger af verbatim 16- skiver i min sony 710 brugt snart 75 skiver fra før jul ikke en har svigtet.du må have været uheldig.
kallek
|
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7908
|
Sendt: 18-Februar-2006 kl. 19:15 |
Jeg har også brugt mange 16x DVD-R Verbatim i mine DVD-optagere - de virker perfekt - så du må have fået et dårligt parti.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
|
clausewitz
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
|
Sendt: 18-Februar-2006 kl. 19:22 |
Hvilke Verbatim-skiver er der tale om - Pearl White? Er der tale om skiver i 25 eller 50 spindel og hvor har du købt dem?
Claus
|
|
DarkHelmet
Guld medlem
|
Sendt: 18-Februar-2006 kl. 19:45 |
Det er Verbatim DVD-R 4,7GB 16xspeed i 50 styks spindel. Det er ikke pearl white version jeg har købt.
De købt hos Billigemedien.dk og dem har jeg aldrig haft problemer med før. Har altid brugt dem.
Jeg ved ikke hvor hurtigt min S710 brænder, men det tager under ti minutter at fylde en hel skive på 4.7 gigabyte. Både min pc'er og HDD har problemer med at brænde på disse skiver.
Og da jeg kan brænde med mine gamle DATAMART uden problemer på begge maskiner, kan de ikke være fordi at de er defekt.
|
|
clausewitz
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
|
Sendt: 18-Februar-2006 kl. 20:05 |
DarkHelmet skrev:
Det er ikke pearl white version jeg har købt. |
Så har du vist ikke gjort noget forkert . Måske det blot er den ene spindel der er dårlig.
DarkHelmet skrev:
Jeg ved ikke hvor hurtigt min S710 brænder, men det tager under ti minutter at fylde en hel skive på 4.7 gigabyte. |
Så brænder den vist med ca. 8X.
Claus
Redigeret af clausewitz
|
|
Perfektionist
Super bruger
Oprettet: 04-Marts-2005
Point: 325
|
Sendt: 18-Februar-2006 kl. 20:35 |
Jeg har også haft problemer med Verbatim -R 16x (på Sony 710). Der må være nogle dårlige produktioner i omløb. Håber ikke, du får problemer med at bytte dem hos Billigmedien. Jeg har tidligere byttet Verbatim skiver hos Mediecentralen. Heldigvis har nogle gode venner skaffet lagre af Taiyo Yden medier (fra USA), de virker HVER gang!
Perfektionist
|
|