recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Input til mit kludetæppe at komponenter!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInput til mit kludetæppe at komponenter!?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fcbayern Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2003
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: Input til mit kludetæppe at komponenter!?
    Sendt: 15-December-2009 kl. 23:48
Hej alle,

jeg er ikke helt klar over hvilket forum jeg skal benytte jeg prøver her.

Nedenfor har jeg prøvet at skitsere hvordan jeg planlægger at sætte hele mit "kludetæppe" af komponenter sammen. Indtil nu har der ikke været en Wii og en Apple Extreme. Og jeg har altid tilsluttet alle komponenter direkte til forstærkeren - hvilket så selvfølgelig gjorde at f.eks jeg måtte afmontere Blu-ray'en når jeg skulle se WDTV osv. Endvidere har det været irriterende at jeg skulle starte forstærkeren når jeg bare lige skulle se noget på Canal Digital box'en - derfor vil jeg have den direkte til TV'et...men stadig lyd til forstærkeren hvis det bliver aktuelt.

Det er sådan set historien. Vil i ikke nok smide nogle kommentarer og input, før jeg går ud og køber kabler - jeg skal bruge længere HMDI'er end i dag og nu også COAX og Optiske kabler...så jeg vil gerne købe rigtigt. Jeg er godt klar over jeg lige skal være sikkert på at der er COAX ud på f.eks Wii og CD Box'en. Men ellers er planen nedenstående.

Anyone? 

TAK

Redigeret af fcbayern - 16-December-2009 kl. 09:17
Til top
Frossenfisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 00:19
Wii'en har ikke digital lyd, den har kun en enkelt analog udgang. Jeg kan se at du har tænkt dig at tilslutte den gennem component-kabler. De component-kabler jeg selv har kan ikke nå både tv og receiver på samme tid. Det er dog ikke noget problem da min receiver kan sende billedet videre gennem til tv'et digitalt, men det er ikke sikkert din kan det. Så det skal du overveje.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 08:00
OK tak - jo, min forstærker kan godt sende det videre til fjernsynet via HDMI...det er faktisk sådan at jeg primært har brugt den. Men nogen gange vil jeg gerne køre direkte på fjernsyn - og så kun starte forstærkeren når jeg vil have den "store" lyd ud!

Så det må så se sådan ud nu!

Redigeret af fcbayern - 16-December-2009 kl. 09:31
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 21:38
Mon jeg kan få flere input/hjælp hvis jeg opdaterer emnet her midt i "myldretiden"? Big smile

Redigeret af fcbayern - 16-December-2009 kl. 21:39
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af fcbayern fcbayern skrev:

Mon jeg kan få flere input/hjælp hvis jeg opdaterer emnet her midt i "myldretiden"? Big smile
Du kunne jo også ligge det ind under det rigtig forum... "Surround & HiFi"Big smile
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 23:25
Embarrassed...det ville ikke være helt dumt...er det kun admin der kan det eller?
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af fcbayern fcbayern skrev:

Embarrassed...det ville ikke være helt dumt...er det kun admin der kan det eller?
Det ved jeg så ikke.. Men kan du ikke gå ind under "Valgmuligheder" i dit første indlæg og flyt detSmile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu