recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - I sne og slud, Strange fik tjekket lyden ud...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketI sne og slud, Strange fik tjekket lyden ud...

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Emne: I sne og slud, Strange fik tjekket lyden ud...
    Sendt: 17-December-2009 kl. 20:46
... Og NU har jeg brug for hjælp....

Efter diverse opfordringer på at komme ud og lytte selv bestemte jeg mig i dag til at gøre det. Var i Hifiklubben og en anden hifi forretning.

Denon receiveren der omtales i en anden tråd var desværre ikke sat til, men fik lyttet til Argon højttalerne:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/argon_hoejttaler_titan.htm

Faktisk et par OK højttalere, men det var tydeligt at ekspedienten ikke mente det var dem jeg skulle have og jeg blev rettet hen mod store DALI højttalere, hvilket jeg hurtigt fik forklaret ikke var min stil. Jeg fandt så ud af at disse Argon højttalere var gået ud af produktion og der ikke kom flere medmindre at de havde dem stående i en af de andre afdelinger. Nu har jeg det sådan lidt at jeg helst ikke vil have noget der ligefrem er ved at udgå... Er vi ikke også enige om at dette er risikabelt for fremtidssikringen...? Jo, det tror jeg nok det er.... Eller hvad?

Nå, men lettere nedslået tog jeg i den anden butik og blev præsenteret for et Harman Kardon sæt HKTS 11BQ. nedenstående link indeholder ikke forstærkeren, men her ville de sælge mig en harman kardon avr 255
 
Jeg syntes det mindede lidt for meget om et HTIB system og gik derfor igen nedslået videre, men besluttede at gå tilbage til hifiklubben og se om der virkelig ikke var andet...det var der alligevel. Jeg er ikke sikker på det skal være dem, men de lød nu helt godt. Det var et Cerwin Vega sæt som kan ses her (Bemærk at jeg vil have en anden sub hvis det er da jeg mener denne simpelthen er for grim.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/cerwin-vega_hd63_hojttalersystem_51-system.htm

den sub jeg vil bruge i stedet bliver denne, hvilket jeg også fandt ud af var ok: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/subwoofer/argon_sub_850_subwoofer_sort_.htm
 
Sidst men ikke mindst har jeg et vågent øje til fælleskøbet med 5.1 focal højttalerne der findes her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70243&title=4-flleskb-af-focal-surroundst
Til denne ville jeg så købe enten en Onkyo 607 eller en Denon 1910 receiver.

Hvad siger i til de forskellige systemer.... Og hvorfor?

Tak for hjælpen... I havde ret, det var godt at komme ud og lytte!Clap
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 20:51
Prøv og se på B&W M1, jeg tror det er lidt i din stilSmile
 
 
Her er et link til en anden tråd om B&W Vs. Focal... http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=55017
 


Redigeret af McNiklas - 17-December-2009 kl. 20:54
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 21:11
Ikke flere forslag tak :-) Bare dem der :)

Men du har ret, de er fede... Men også noget dyrere.


Redigeret af Strange - 17-December-2009 kl. 21:12
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 21:48
Hvad siger I?
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Status: Offline
Point: 1406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 22:08
nå jeg har godt med penge og et job igen skal jeg købe B&W M1 og B&W PV1 subwoofer.....   meeen  der går nok lige lidt tid 
Til top
Joqer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2009
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 22:28
Ved godt ikke flere forslag :) men jeg havde osse bestemt mig for de Cerwin Vega de linker til, indtil han sagde jeg lige skulle høre dem her  http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/dali_concept-1_hojttalersystem_sys36.htm
 
I mine ører var der en stor forskel. Og jeg er glad for jeg fik hørt dem. De står i stuen :)
 
 
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Ikke flere forslag tak :-) Bare dem der :)

Men du har ret, de er fede... Men også noget dyrere.
De er da biliger end de argon du først havde set påSmile
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Er vi ikke også enige om at dette er risikabelt for fremtidssikringen...? Jo, det tror jeg nok det er.... Eller hvad?

Nææ det er da fløjtende ligegyldigt på et par højttalere.
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Er vi ikke også enige om at dette er risikabelt for fremtidssikringen...? Jo, det tror jeg nok det er.... Eller hvad?

Nææ det er da fløjtende ligegyldigt på et par højttalere.
Ja mange har de samme højtaler i 20 år... Og hvis man køber gode højtaller kan de nok også holde i flere årSmile Og så meget sker der heller ikke inde for højtaller udviklingSmile
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 22:59
Det jeg mener er jo at en kan gå i stykker og så kan man ikke få en anden. McNiklas, Jo de er da dyrere 1500, de andre kostede jo 2000, men det var for front... bag kostede 699 og jeg skal jo bruge 4. plus er fødderne mega dyre til de b&w.
 
@joquer: Dem lyttede jeg også til, men designet er så langt fra mig som noget kan komme. Smag og behag Wink

Slet ingen der har kommentarer til Cerwin vega kontra de andre systemer jeg nævner?


Redigeret af Strange - 17-December-2009 kl. 23:02
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Ikke flere forslag tak :-) Bare dem der :)
 
 
Kig lige engang mere på de specs for de 2 subwoofere.   Du skal da helt klart gå efter den cervin w frem for den "lille" argon !    Big smile


Redigeret af bulk - 17-December-2009 kl. 23:00
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 23:03
Kan ikke holde ud at se på den, derfor bliver det argon subben.... også en pæn prisforskel ;-)

Redigeret af Strange - 17-December-2009 kl. 23:03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu