recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray og TV trådløst på nettet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-ray og TV trådløst på nettet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-ray og TV trådløst på nettet
    Sendt: 19-December-2009 kl. 01:46
Hvordan får jeg nemmest min blu-ray afspiller og Panasonic v10 på mit trådløse netværk..
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 10:31

via en bridge ala disse http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/Bridges

alternativt et powerline http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/PLK300 du får nok samme hastighed ud af begge... men de kan også begge påvirkes af det miljø de står i.... fordelen ved powerline er du får 4 ethernetstik ved skærmen som deler forbindelsen... og det kan gøres uden opsætning.... måske du skulle overveje at trække 1 ethernetledning til din skærm også købe en switch som du sætter ved skærmen som deler forbindelsen... det vil give dig de højeste hastigheder... nemmeste forbindelse som også er mest stabil... og på den lange bane.. vælger du den rigtige switch som jeg har bruger den kun 5watt i drift (i disse miljøtider ;o)

Redigeret af rhsin - 19-December-2009 kl. 10:32
Mvh

René
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 10:59
Tak for hjælpen, vil have det trådløst men jeg har også PS3 ståenden og den har jo indbygget wifi, så det andet kunne være ekstra ekstra. det ser ud til at Linksys WET54G er udgået, kan jeg nøjes med en enkelt af denne her..

Linksys Wireless-N Ethernet Bridge

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=483558

Redigeret af Henrik_s - 19-December-2009 kl. 11:19
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 11:58
ja den ser fin ud,

skal måske lige indskyde at vis du senere har ambitioner om at streame fullhd materiale til din skærm/ps3 ala blu ray kvalitet kan du lissågodt bruge pengene på ledning nu, for du kommer til det senere...

trådløs og powerlink har afhængig af omgivelserne ofte problemer med hakken i stream... er det optimale forbindelser kan du køre sd/hd materiale... men full hd materiale med hd lyd kommer ikke til at køre er min erfaring Smile

Jeg har selv testet hastigheder på trådløst (300mps net) samt powerlink (200mps) målt downloadhastigheder mellem 8000 til 10000 kbps (det trådløse var lige et mulehår hurtigere end powerlinken.. som dog virkede mere stabil i performance... og især let og sætte op)

med det gigalan jeg har trukket til stuen kører jeg op mod 55000 kbps (og der er det serveren der er flaskehalsen)

Redigeret af rhsin - 19-December-2009 kl. 12:04
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu