recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejl på X10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFejl på X10?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Emne: Fejl på X10?
    Sendt: 11-December-2009 kl. 15:35
Panasonic X10 diskuteret i en anden tråd, denne er mest til folk der bemærker fejl på deres Panasonic X10.

Siden jeg skiftede fra at modtage på DVB-T til DVB-C har jeg haft meget korte periodiske udfald af signalet.
De komme 1-2 gange i timen, og udfaldet varer mindre end et sekund.

Efter først at have tjekket med fællesantennen, kontaktede jeg Expert.
De havde netop modtaget et Panasonic X10 retur til reparation, med et identisk problem (med på modtagelse af DVB-T).
De analoge kanaler har ikke samme periodiske udfald (min fællesantenne leverer stadig alle kanaler analogt).

Expert ville afvente en løsning på problemet, på det TV de havde til reparation, og derefter kontakte mig.


Andre der har oplevet noget tilsvarende på et X10?
Steen
Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 16:15
Jeg døjer med det samme på min G15, men det er kun TV2 der giver problemer. Jeg vil være glad hvis du melder tilbage når der er en løsning.
Mv. Ivan

Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2005
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 16:39
Det er ikke fjernsynet der fejler noget.Jeg er 100 % sikker.Du skriver også, at de analoge kanaler ikke fejler noget.Så kan det jo ikke være fjernsynet. Panasonic kender heller ikke noget til det.
Jeg havde det samme problemer min min svigermors x 10 y og problemet er løst.Hvordan?Det kan jeg ikke rigtig svare på, men efter 9 dage med periodisk udfald har de sidste 8 dage kørt perfekt.Wink
Mvh
Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2005
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af ipk ipk skrev:

Jeg døjer med det samme på min G15, men det er kun TV2 der giver problemer. Jeg vil være glad hvis du melder tilbage når der er en løsning.
Det er ikke kun tv2, det er på alle digitalr kanaler.hvis du kun har oplevet det på tv2 er det et tilfælde.
 
Mvh
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Det er ikke fjernsynet der fejler noget.Jeg er 100 % sikker.Du skriver også, at de analoge kanaler ikke fejler noget.Så kan det jo ikke være fjernsynet. Panasonic kender heller ikke noget til det.
Jeg havde det samme problemer min min svigermors x 10 y og problemet er løst.Hvordan?Det kan jeg ikke rigtig svare på, men efter 9 dage med periodisk udfald har de sidste 8 dage kørt perfekt.Wink

Mvh


Ifølge Expert, er signalet 100%, og ingen andre har klaget over det.
Når de analoge kanaler virker fint, og de digitale kanaler fejler, kunne det jo fx tyde på en fejl i tuneren.
Steen
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Oprindeligt skrevet af ipk ipk skrev:

Jeg døjer med det samme på min G15, men det er kun TV2 der giver problemer. Jeg vil være glad hvis du melder tilbage når der er en løsning.



Det er ikke kun tv2, det er på alle digitalr kanaler.hvis du kun har oplevet det på tv2 er det et tilfælde.
 

Mvh


Jeg har tit et rigtigt dårligt signal på News (analogt) - så hvem der har gang i hvad, vides ikke
Steen
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af ipk ipk skrev:

Jeg døjer med det samme på min G15, men det er kun TV2 der giver problemer. Jeg vil være glad hvis du melder tilbage når der er en løsning.


Skal jeg nok
Steen
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Når de analoge kanaler virker fint, og de digitale kanaler fejler, kunne det jo fx tyde på en fejl i tuneren.
 
Nej, det kunne tyde på at signalet ikke er i orden - 100% eller ej...
 
M.v.h.
Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2005
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Når de analoge kanaler virker fint, og de digitale kanaler fejler,  kunne det jo fx tyde på en fejl i tuneren.
 
Nej, det kunne tyde på at signalet ikke er i orden - 100% eller ej...
 
M.v.h.
Det er lige det.Problemet opstår nemlig hvis nogen bruger f.eks køleskab , emhætte o.s.v
Det behøver heller ikke være i netop din lejligehd.Det kan sagtens være naboens lejlighed.
De korte udfald skyldes nemlig hvis køleren går i gang eller emhætten o.s.v.
Jeg bor i hus og har ingen problemer.En ven fra mig har det samme problem og han bor i lejlighed.
Dem med problemer=Bor i hus eller lejlighed.
Jeg har før startet en tråde, hvor jeg mente at det skyldes en fejl i elinstallationen, med det er det ikke.
Men sagen er jo at jeg har løst problemet og det virker.Det bliver spændene, hvad expert siger.
Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2005
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Det er ikke fjernsynet der fejler noget.Jeg er 100 % sikker.Du skriver også, at de analoge kanaler ikke fejler noget.Så kan det jo ikke være fjernsynet. Panasonic kender heller ikke noget til det.
Jeg havde det samme problemer min min svigermors x 10 y og problemet er løst.Hvordan?Det kan jeg ikke rigtig svare på, men efter 9 dage med periodisk udfald har de sidste 8 dage kørt perfekt.Wink

Mvh


Ifølge Expert, er signalet 100%, og ingen andre har klaget over det.
Når de analoge kanaler virker fint, og de digitale kanaler fejler, kunne det jo fx tyde på en fejl i tuneren.
Beklager Steen, men det tror jeg ikke.De korte udfald skyldes en meget hurtig afbrydelse af det digitale signal og derfor siger din pana " no signal ".
Vh
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Beklager Steen, men det tror jeg ikke.De korte udfald skyldes en meget hurtig afbrydelse af det digitale signal og derfor siger din pana " no signal ".


Det er lige det! Signalet forsvinder lige akkurat så længe, så TV'et popper op med beskeden "intet signal".
Steen
Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2005
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 19:28
Der kan du se !!.bor du i lejlighed?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu