|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
donni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-September-2007 Status: Offline Point: 52 |
![]() Sendt: 21-December-2009 kl. 13:14 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
min lillebror skal have sin bærbar udskiftet til stationær pc, da han er kommet i den alder hvor det vilde spil CS og WOW kommer ind i billedet, den opgave har jeg så fået.. ram, processer og alt det har jeg styr på. men når det kommer til grafikkortet står jeg helt af. håber sgu en venlige sjæl herinde kan hjælpe mig. game pc ( cs wow m.m ) budget er på 5000-6000kr. krav er at den er færdig samlet. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
folp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1191 |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://www.hardwareonline.dk/forum_list.aspx?fID=0
Prøv også her.
|
MVH Frank Pedersen
|
![]() |
folp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1191 |
![]() |
Og ellers bør denne ikke have besvær med de spil.
|
MVH Frank Pedersen
|
![]() |
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() |
Hej Da det er et par år siden, jeg sidst har skiftet andet end harddiske i min pc, har jeg købt et par blade og set lidt på www, men noget egentligt valg har jeg ikke helt afgjort endnu, om end jeg af de nedenstående kort aktuelt formentlig ville ende med et Radeon HD 4870 til mit behov, hvis jeg skulle begynde at købe stumper hjem til en ny pc lige nu. I en test af en stribe kort i ATI Radeon HD 4000-serien, 8 stk., og tilsvarende 7 kort i Nvidia GeForce GTX 200-serien og GeForce 9000-serien, udnævner PC-Planet i udgave nr. 12, at Radeon HD 4850 er det bedste kompromis mellem pris og ydelse på det tidspunkt. Det fylder et slot i en pc. I det krævende spil Crysis må man dog være indstillet på at sænke opløsningen til 1440x900 pixels, men så kørte det også med 29,42 fps. Og er det over 25, skulle det være i orden. I 1680x1050 måltes 22,53 fps. Radeon HD 4870 anbefales som hurtigere, ligesom merprisen er yderst beskeden. Det fylder dog to kortpladser i en pc. Crysis 1680x1050 med 27,49 fps og 1440x900 med 34,7 fps. Vil din broder have næsten samme hastighed som i de testede kort til omkring kr. 3.000,- anføres Radeon HD 4890 til kr. 1.600 i testen. På edbpriser.dk ses priser fra omkring kr. 1.150,- på de forskellige kort, så der må man nok ind at læse nærmere om de enkelte kort for at finde det bedste kort eller kompromis. Dette kort fylder også godt i en pc med sine to kortpladser. Crysis 1680x1050 39,46 fps (kun 4 fps i forskel op til det dyreste kort i testen) og 1440x900 46,57 fps fps (knap 2 fps hurtigere end det dyreste kort i testen.) De samme forhold - lidt langsommere 2,3 fps og lidt hurtigere 5,3 fps gør sig gældende i Call of Duty. I 3D ydelse (3DMark Vantage GPU-test) er der dog forskel mellem GTX 295 til ca. 3.300 kr. og 4890 og 4870, nemlig 12.043, 6.406 og 5.315, men umiddelbart synes jeg ikke at det viser så meget i forhold til, hvordan det enkelte kort klarer sig i praksis i et spil som fx Crysis. God fornøjelse med at finde et kort til din bror. PS Hm - missede at det skulle være en færdig pc, men i så fald kan du jo evt. se efter en pc med det kort, der måtte tiltale dig. Eventuelt giver flere forhandlere jo mulighed for at konfigurere en færdig pc via deres netbutik. Så kan du vælge mellem de processorer og grafikkort, den enkelte netbutik har valgt at tilbyde - og som passer til det bundkort, pc'en er bygget op omkring. Mvh. Jørgensen |
![]() |
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Måske et af de der ATI Radeon kort, hører meget i gamer kredse om at det skulle være gode skærmkort og der er vidst også et specielt at de alle sammen går og venter på: Radeon 5870
Et kort der siges at give de hidtidge skærmkort "baghjul". Men man skal også været ret forsigtig idag når man bygger PC selv, for der er flere varianter af de "PCI Express" bundkort og skærmkort. Men det kort at gamerne går og venter på er et såkaldt X16 kort, så X16 er vist det man skal satse på til en gaming PC. |
![]() |
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
^^ Jeg tilslutter mig overstående forslag. Det er ganske fornuftige komponenter.
Edit: Hvis du har 5000-6000, så bliver der nok ikke til et 5870, men måske et 5850. Problemet er blot at finde et, da ATI ikke kan levere nok pt.
Husk at lade være med at lave den typiske begynderfejl, hvor man køber en KÆMPE vild processor i den tro, at det er vigtigere end grafikkortet - fordi det kan ikke være mere forkert. Hvis det er en gamer-PC, så skal du hellere spare lidt på processoren end på grafikkortet - blot en god tommelfinger regel: Hvis processoren koster det samme eller mere end grafikkortet, så skal du nok gøre dig nogle overvejelser om at bede om hjælp! Redigeret af srnkrkgrd - 21-December-2009 kl. 17:18 |
![]() |
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
jeg ville vente til ind i det nye år. Intel er ved at indføre de nye modeller, og de funktioner der er med kombo af ny cpu-type og nye bundkort gør at der virkelig kommer noget fin performance også for en overkommelig pris. Specifikt ville jeg nok se på en Core i5 maskine med et enten gtx 2xx serie grafik eller radeon 5 serie kort. alternativt en core 2 quad som snart fås rigtigt billigt! (en q9400 koster kun lige over 1K og er rasende hurtig til det meste i dag, men vil sikkert falde til lige under 1K når der virkelig kommer noget lager af i5 og de nye i3 cpu'er)
srnkrkgrd er inde på lidt af det rigtige - tingene skal helst harmonere, og der er snart ikke den ting man ikke kan optimere hvis man har pengene. Men det kommer også helt og aldeles an på budgettet og til 5-6K så er en q9400 med et gtx260 (eller lignende) med 4GB ram slet ikke urealistisk. og man får ganske meget performance for de penge. et godt grafikkort til omkring de 1500,- vil være rigeligt indtil videre - folk skifter dem alligevel ud med næste generation, og med mindre man er virkelig tosset med spil, så er det ikke nødvendigt. (og du kan faktisk få et radeon 5770 til en tusse.) . Hvis der er penge i pungen til det, så kig eventuelt efter 2 diske. en SSD til OS/apps og en alm disk til alt det løse. eksempelvis en ocz vertex på 60gb eller en intel x25-m på 80gb ville være ganske fortrinlige som OS-disk det vil ganske alvorligt kunne mærkes i spil som kræver enorme mængder tekstur indlæst. |
![]() |
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
Hvis du stadig er på udkig efter et grafikkort, så er der her en lille hjælp til at sammenligne nVidia og ATI's produktlinjer.
Så kan du se, hvad du kan få for pengene hos nVidia eller ATI. Mit valg ville stadig være ATI Radeon 5850, men det er som sagt nok lidt svært at finde nogen, der har det på lager. Ikke så underligt, når det performance-wise skal konkurrere med GTX 280/285, der er omkring 500-1000 kroner dyrere...
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |