|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
houbakrene ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2009 Status: Offline Point: 155 |
![]() Sendt: 18-December-2009 kl. 18:51 |
Hej Alle.
Jeg har nu i et stykke tid haft stor fornøjelse af, at kigge med i jeres indlæg og set jeres mange billeder. Mener nu. at jeg også må spæde lidt til, og vise jer mit anlæg.
Mit anlæg består, som det fremgår af overskriften, af en del forskellige mærker. Dette skyldes nok dels nogle impulskøb en gang imellem, men mest af alt pga. et kompromis mellem økonomi og ønsket om et high-end surround system. Jeg er mere eller mindre hele tiden på udkig efter mulige opgraderinger og det har betydet at der over de sidste par år, jævntligt er kommet nyt til! (Til min bedre halvdels store ærgelse og frustration... Hehe, men sådan er det jo!
![]() Mit setup består af følgende:
Opgraderingsplaner i prioteret rækkefølge:
Det var vist nok på skrift, her kommer nogle billeder (vil gerne på forhånd undskylde for billedernes lidt dårlige kvalitet. Mit kamera er ikke af de bedste...): ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alle former for konstruktiv feedback modtages gerne. Hvis der er nogle, som har forslag til forbedringer, eller blot kommentarer, så modtages disse med kyshånd...
Mvh. René
![]() |
|
![]() |
|
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
![]() |
Flot setup
![]() Bliver enhederne ikke varme når de står så tæt?
|
|
![]() |
|
houbakrene ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2009 Status: Offline Point: 155 |
![]() |
Nej, synes ikke rigtigt det er et problem. Kan godt forstå du spørger, var også selv lidt usikker i starten... Havde tit en hånd nede på henholdsvis recieveren og effektblokkene, for at mærke efter og de har aldrig rigtig været varme... Måske det er fordi der jo er masser af effekt og gode strømforsyninger (i NAD'erne i hvert fald), så de aldrig rigtig skal arbejde. Populært sagt at forstærkerne kører i "tomgang" og derfor ikke bliver meget varme!?! -Jeg tror det er derfor, men ja, de står temmelig tæt...
![]() |
|
![]() |
|
Wision ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
![]() |
Ser rigtig godt ud, kunne godt tænke mig at høre hvilke forstærkere der trækker hvad, der er jo et par forskellige muligheder, det ligner du har en effektforstærker til at køre centeren med "bi amp" og en til at køre de to fronter ? Fedt valg af subwoofer, men den må være lidt svær at placere når du har et af dens elementer lige op ad en væg, den er jo designet til at stå i midten af setuppet, men kan sikkert lyde godt fra andre positioner
|
|
Min hjemmebiograf udgøres primært af Dali Ikon 6, Dali Mentor LCR. Drives af Denon 2809 og Rotel 1075.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej.
Tak for de fine ord. Ja, der er nogle forskelige kombinationsmuligheder med effekten, men du har luret den helt rigtigt. Effektblokken til venstre trækker mine Concept 10'ere og effektblokken til højre kører rigtigt nok bi-amp på min center... Det eneste recieveren trækker er mine surroundkanaler.
Mht. subben, så er den intet mindre end fantastisk! Jeg har aldrig nogensinde haft så kraftfuld og overbevisende lave frekvenser i min stue før!!! Den står på billederne helt korrkekt, meget skidt, helt lukket inde i hjørnet. Jeg har derfor flyttet den til venstre for hele setuppet, hvor den står meget mere frit og bedre... Men godt spottet!
![]() Mvh.
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Det ser godt nok lækkert ud! Men med så lækkert udstyr, er du så ikke godt træt af de Concept 10?!?
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jo, det kan du have ret i! Der er nok heller ingen tvivl om, at det er der næste opgradering skal finde sted!
Der er desværre bare ikke så mange Mentor 8'ere eller Helicon 400 / 800 MK2'ere til salg på brugtmarkedet... Er sku lidt for nærrig til at købe dem fra nye af, men det kan være det alligevel ender sådan.
Mvh.
|
|
![]() |
|
![]() |
Er der slet ikke nogle, som har idéer og/eller inputs til hvad jeg kan gøre bedre/anderledes???
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Vil da mene du godt kan få bedre skærm. En Pio 5090 i brugt kan fåes til 12k.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Det er sjovt du nævner det, da jeg er ved at køre en klagesag hos forbrugerklagenævnet på sælgeren af min fladskærm... Jeg regner selvfølgelig med at vinde sagen, hvis jeg gør, står jeg med netop 12k på hånden! Så ville du anbefale pioneer fladskærm???
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Absolut! Der fåes ikke bedre billedkvalitet inden for fladskærme...
Der skal så lige tillægges et par tusser for en kalibrering, som denne skærm i høj grad fortjener. Redigeret af Kampus - 22-December-2009 kl. 19:07 |
|
![]() |
|
![]() |
Okay. Er det så din udmelding, eller findes der artikler / anmeldelser, som underbygger din påstand?
![]() Må indrømme, at jeg har en godt øje til Samsungs 50" plasma:
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |