Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
|
Emne: DVBViewer og hakkende video Sendt: 20-December-2009 kl. 18:40 |
Jeg har tidligere skrevet forskellige steder at jeg har voldsomme problemer med hakkende Video i DVBViewer under Win 7. Ganske almindelig MPEG2 var ulideligt at se på. Afspillede jeg det samme materiale på Media Player fungerede det perfekt. På DVBViewer prøvede jeg både Microsofts indbyggede decoder og Cyberlink PowerDVD 8 Ultra. Jeg prøvede også diverse andre codecs CoreAVC, DivX osv. Lige lidt hjalp det
Jeg skiftede på fleres opfording fra et ATI baseret motherboard til Nvida 8200, med Cuda support. Det hjalp ikke.
Nu har jeg udskiftet min Win 7 med en Vista med Cyberlink decodene, og Vupti nu kører det
Meeen jeg vil altså helst køre Win 7
Har skrevet til DVBViewer folkene, så må se hvad de kan ryste op med. De har foreløbig været fuldstændig tavse, ingen reaktion overhovedet
Så hvis nogen har en ide om hvad det kan være, så skriv.
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
|
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 20-December-2009 kl. 19:06 |
Vil det sige du kører OK under Vista med cyberlink Codecs uden billede/lyd synk problemer også for DRHD via DVB-T?
ATI eller gforce?
Den ene HTPC vi har kørende anvender også Vista (business, for at være mce fri) og et lidt ældre motherboard m2a-vm hdmi. Dvs. ingfen hardwareacceration. Den kan ikke klare DRHD eller de andre mpeg4 kodet dr-kanaler med cyberlink codecs. Den kan derimod klare sig ved hjælp af elecard codecs... (og cyberlink til lyd)
Din opsætning antyder at hvis man anvender vista og grafik med hardwareacceralation, så går det med med cyberlink codecs!!!
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 20-December-2009 kl. 19:34 |
DVBviewer og codecs er svært. bruger godt nok vista og den eneste mpeg4 som virker er divx H264
og vmr9 ellers hakker optagelserne.
men bruger en popcorn c-200 til at afspille med, så har ikke brug for hardwareacceralation
ser stort set aldrig noget live. har prøvet CoreAVC og cyberlink Codecs powerdvd 8. Men DVBviewer fryser. Godt være det er fint program, men Codecs er ikke nemt
Redigeret af xcardman - 20-December-2009 kl. 19:34
|
|
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 21-December-2009 kl. 00:43 |
avh skrev:
Vil det sige du kører OK under Vista med cyberlink Codecs uden billede/lyd synk problemer også for DRHD via DVB-T?
|
Nej desværre. MPEG2 er ok men H.264 er ude af sync. Der forekommer også pixeleringer, men det kan være parabolinstillinger. På DVB-T er det også dårligt, men langt bedre end Win 7. Så jeg går igan med Codec ræsset igen, nu på Vista
avh skrev:
ATI eller gforce?
|
Gforce 8200 onboard
avh skrev:
Den ene HTPC vi har kørende anvender også Vista (business, for at være mce fri) og et lidt ældre motherboard m2a-vm hdmi. Dvs. ingfen hardwareacceration. Den kan ikke klare DRHD eller de andre mpeg4 kodet dr-kanaler med cyberlink codecs. Den kan derimod klare sig ved hjælp af elecard codecs... (og cyberlink til lyd)
Din opsætning antyder at hvis man anvender vista og grafik med hardwareacceralation, så går det med med cyberlink codecs!!! |
Ja, det er det jeg nu vil rode mere med. Hvis jeg ender i at jeg må leve med Vista, ja så gør jeg det. Jeg kan simpelthen ikke undvære DVBViewers klient/server model. Alternativt må det hedde MediaPortal
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
|
kbking
Super bruger
Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
|
Sendt: 21-December-2009 kl. 12:09 |
Jeg havde også problemer med dvbviewer på win7 jeg måtte gå fra 1080p til 720p for at få det til at kører glidende, et problem jeg ikke havde under vista eller Xp.
|
|
bphhm
Guld medlem
Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1144
|
Sendt: 23-December-2009 kl. 21:20 |
Der var en der beskrev at Win7 styrer strømforbrug på proces niveau, dvs. at hvis man har sat en strømstyrings model op som sparer energi så kunne det få billedet til at hakke.
Så prøv at gå ind og stil din strømstyringmodel til maksimal ydelse.
Det skal lige siges jeg at jeg selv lagter årsagen til at mit DRHD hakker under win7 ved DVB-C modtagelse. Har bestemt mig for at teste Divx 7 decoderen som rapporteres fungere.
|
|
miri
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
|
Sendt: 24-December-2009 kl. 10:52 |
Jeg har DVBViewer kørende på en ion 330 under Win7 med MS video codec og DivX- audio codec, og har faktisk ikke problemer med DR HD (DVB-T), så jeg tror, at det kan lade sig gøre. ATI har jo haft problemer under Win7, og Nvidia 8200 er måske ikke helt nok...?
|
miri
|
|
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 24-December-2009 kl. 11:14 |
miri skrev:
Jeg har DVBViewer kørende på en ion 330 under Win7 med MS video codec og DivX- audio codec, og har faktisk ikke problemer med DR HD (DVB-T), så jeg tror, at det kan lade sig gøre. ATI har jo haft problemer under Win7, og Nvidia 8200 er måske ikke helt nok...? |
Kører du 1080?
|
|
|
miri
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
|
Sendt: 24-December-2009 kl. 11:28 |
MCenterFreak skrev:
[Kører du 1080? |
Ja, på en ren Win7
EDIT: Jeg anvender EVR renderer.....
Redigeret af miri - 24-December-2009 kl. 11:41
|
miri
|
|
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 24-December-2009 kl. 14:10 |
Jeg er i gange med at bygge en Zotac Ion med en N330. Det bliver interssant om den kører bedre.
|
|
|
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 01-Januar-2010 kl. 18:07 |
Nu har jeg fundet løsningen
Mit gamle setup var følgende:
TV Server:
Notebook med 2 FireDTV S2 og 2 DVB-T sticks
Win 7
DVBViewer Recording Service
TV Klient:
AMD motherboard med nVida 8200 inbord GFX
Win 7
Ingen tuner
DVBViewer, med et hav af forskellige Codecs
Når jeg så TV eller optagelser på klienten hakkede det forfærdeligt i SD. Ved DR HD via DVB-T pixelerede det. Optagelser lavet med DVB-T sticks var ofte fylde med fejl
Nyt setup:
AMD maskinen er nu TV server med en PCI tuner og de to FireDTV
Klient er nu en Zotac ION med Atom 330
Og alt kører helt perfekt nu
Jeg er kommet frem til at Radeon 8200 GFX er for småt, derfor hakkede det. Klienten med ION er perfekt til at afspille alt
DVB-T Sticks er ikke gode nok til HD materiale og de fejler også ofte ved SD. Efter jeg satte et Hauppauge PVR 1300 PCI kort i, har der ikke været en eneste optagelse med fejl i.
På klient siden er Microsofts Codecs helt perfekte, bortset fra HA-ACC understøttelse mangler. Her bruger jeg PowerDVD 9 Ultra
|
|
|
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 06-Januar-2010 kl. 10:52 |
Update:
DVBViewer her releaset en ny Beta 4.3.1.60 version. Den låser op for AAC audio. Så nu kan man benytte MS decoders til det hele.
Jeg har stadig et lille libsync problem, men det tror jeg ligger i DVBViewer/Codec
|
|
|