|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Highway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
![]() Sendt: 23-December-2009 kl. 20:13 |
Hej alle!
Jeg søger en lidt speciel ting...
Jeg vil gerne have en boks der kan lagre megen musik filer (mp3 og alm cd kvalitet).
Den skal kunne sluttes til alm forsærkere. Tænker det skal være gennem et jack-stik eller gennem phono/ coax/opt...??
Jeg forestiller mig en bærbar harddisk el. lign gerne med fjernbetjening med radiobølger (ikke infrarød). Der skal være et display på fjernbetjeningen.
Jeg har forstærkere stående som kører sammen med super gode højtalere osv og derfor ønsker jeg blot at kunne slutte musik til. Og det kunne jo være fedt bare at slutte harddisk til forstærker og så have en remote der kan styre det hele hvor man sidder...
Håber jeg har forklaret det nogenlunde...
Ved der er løsninger med streaming eller man kan afspille fra comp forbundet med minijack (der skal man så bare altid stå ved comp for at skifte numre).
Men ellers findes der andre løsninger hvor man kan tilslutte en form for harddisk til forstærkere uden det skal være en bærbar computer?
Håber nogen har nogle ideer - glædelig jul!
|
|
![]() |
|
hpdahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
Squeezebox Touch er forsynet med en ny DAC, der understøtter afspilning af filer i 24 bit/96 kHz opløsning. Afspilning kan ske fra Mac, PC eller forskellige NAS-servere, men Squeezebox Touch har også indbygget USB-port og SD-slot. Du kan derfor afspille musik fra både diverse USB-drev og SD-kort, ligesom du på skærmen kan få vist billeder fra samme. |
|
MVH
HPDahl |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Det findes ikke.
Det nærmeste du kommer er Squeezebox touch, som kan tilsluttes en USB-disk. Plus en Squeezebox Duet-Controller.
Hvis du vil have LCD-remote er der tre valg: Linksys wireless audio. Det er vist ikke en reel valgmuligehed (for ringe til prisen). Og så Squeezebox og SONOS. Der er et hav af tråde her i forummet om det, så gå på opdagelse dér.
Edit: Jeg glemte lige. Touchen er ikke udkommet endnu. Den skulle komme primo februar. Redigeret af Muele - 23-December-2009 kl. 21:07 |
|
![]() |
|
Highway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
![]() |
Tak for svar. Kan man så tilslutte squeezebox til forstærker? Hvis ja får man vel en opsætning der hedder USB-disk til squeezebox til forstærker...
Er der en mulighed for at få et usb disk som ender ud i jack-stik
|
|
![]() |
|
hpdahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
Det er det man får, hvis man køber en squuezebox itouch (følg mit tidligere link).
Flere oplysninger her
http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/wireless_music_systems/devices/5745&cl=dk,da
Som nævnt er den endnu ikke frigivet. De andre squeezeboxløsninger kræver en computer eller en Nas med et program, der sender lyden og billeder af covers til controlleren. Alle har mulighed for (lige som itouch-en) enten at koble til forstærker via phono eller digital udgang. De arbejder alle med enten kablet eller trådløs overførsel af data fra computeren
|
|
MVH
HPDahl |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |