recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nogen spørgsmål om mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNogen spørgsmål om mac

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jepzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Emne: Nogen spørgsmål om mac
    Sendt: 26-December-2009 kl. 22:11
jeg overvejer på det kraftigste at købe en macbook pro og så både have OS X snow leopard og windows 7 som sekundært OS

jeg har hørt fra folk at en windows pc vil gå hen og blive sløvere på 6 måneder hvor imod at en mac ikke bliver sløvere. vil en mac med windows 7 på (kun til spil og funktioner der udelukkende er til windows) gå hen og blive sløv efter 6 måneder, eller er en mac bare bygget anderledes ?

andet spørgsmål: er en mac god til at spille på ?, den mac jeg kigger på er en macbook pro 2.66 ghz/4 gb ddr3 ram/nvedia Geforce m9400+m9600. grafik kortet er ikke kæmpe stort og fatter ikke helt det der med 2 grafik kort ?

tak for al hjælp !
Til top
eag1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2009
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 22:22
Ideen med de to grafik-kort er at du kan benytte det lille af dem ved batteridrift, hvorved du spare lidt på batteriet og dermed kan din mac køre længere tid. 
jeg har selv en macbook pro med 2.4ghz 4 gb ddr3 ram og ovennævnte grafik-kort med 256 mb-ram. har spillet red alert på den, men du skal ikke forvente at kunne køre med indstillingerne på maks. har ikke forsøgt at køre med windows endnu.
jeg gik selv fra en IBM og har ikke fortrudt. super fed maskine, der bare kører derud af.
Til top
Jepzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 23:02
super tak for det, har fået at vide at apple laver noget nyt til januar så det kan være den går ned i pris så man kan smide et 512mb grafik kort i.

en anden ting er om hardwaren i mac er ikke sådan anderledes så det kun kan kører mac spil ? altså hvis jeg har windows på den samtidigt kan jeg godt køre windows spil på den ikke ? der er ikke nogen forhindringer med hardwaren ??
 (ved det måske er et dumt spørgsmål men har bare brug for at vide det :D)
Til top
eag1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 00:52
hvis du kan finde driverne. men mener at din mac selv forbereder en cd med de driver til windows du har brug for, når du vælger at installere det. men har som sagt ikke prøvet det endnu. Da det jo er en intel baseret maskine nu, er der ingen problemer. det du ikke kan få windows til er at genkende dine to grafikkort samtidig. via mac os kan jeg skifte imellem de to grafikkort uden problemer. der mener jeg det fungere lidt anderledes i windows. Der kan du jo vælge det kraftigere som standard. det er jo som sagt kun ved batteri-drift du har en fordel med det mindre grafik-kort. 
Til top
Jepzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 01:04
okay tak, har fået at vide at det med 2 OS virker sådan at man bruger et program der hedder boot-camp som apple har lavet og det MENER jeg skulle klare alle nødvendige drivers og skulle fungere fint. så kan man bare vælge når man tænder den, eller også kan man sætte standard og så trykke noget i startuppen 
Til top
eag1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 10:06
det er rigtigt at du skal benytte bootcamp. det ligger som standard på maskinen. og det skulle klare processen automatisk. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu