recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD-rom-drev virker pludselig ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD-rom-drev virker pludselig ikke

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD-rom-drev virker pludselig ikke
    Sendt: 26-December-2009 kl. 18:36
Har netop købt ny stationær pc (HP elite) med Windows 7. Første uge læste den alle cd'er, cd-rom'er, dvd'er osv. Men forleden holdt det pludselig op - nu registrerer pc'en pludselig ikke mere de skiver jeg smider i...? I 'enhedshåndtering' kan jeg se, at drevet virker (?), og at driveren er seneste nye (men igen - pc'en er også kun et par uger gammel!). Så jeg gætter på, at problemet er knyttet til Windows 7... På nettet kan jeg da også læse, at mit problem er oplevet af andre... et minut efter jeg har sat en skive i, fortæller Windows mig, at jeg skal sætte en skive i? Nogen der ved, hvad man gør for at få drevet til at virke igen? (jeg har gennem tiderne vel haft 15 forskellige pc'er - men har aldrig oplevet dette...?)

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
kemp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-December-2009
Sted: Danmark
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 09:22
Har du prøvet og flashe drevet med den nyeste firmware? 
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 10:37
Faldt lige over denne tråd, selvom det er for XP og Vista, lyder som dit problem ?
`http://en.kioskea.net/forum/affich-12954-dvd-rw-will-not-read-anything
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 10:51
ja, det er det samme. men løsningerne er alt for avancerede til at jeg tør prøve dem. jeg må returnere en splinterny pc... suk.

hvordan 'flasher man et drev med nyeste firmware' i øvrigt....?

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
kemp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-December-2009
Sted: Danmark
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 13:39
at flashe drevet med ny firmware er nok ikk noget du skal begi dig ud i hvis du ikk er pc kyndig, derudover kan du risikere at garantien går på drevet hvis du flasher det. Så det er nok bedst du indlever den når nu den er under garanti.
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 19:26
Prøv at downloade en boot-bar CD*, og se om du kan boote på den. Hvis du kan det, så er det noget i Windows den er gal med - hvis ikke, så lyder det som om drevet er defekt.

* Fx Ultimate Boot CD - det kræver selvfølgelig at du har en anden PC, med et brænder-drev, der virker... Wink
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu