|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() Sendt: 26-December-2009 kl. 18:36 |
Har netop købt ny stationær pc (HP elite) med Windows 7. Første uge læste den alle cd'er, cd-rom'er, dvd'er osv. Men forleden holdt det pludselig op - nu registrerer pc'en pludselig ikke mere de skiver jeg smider i...? I 'enhedshåndtering' kan jeg se, at drevet virker (?), og at driveren er seneste nye (men igen - pc'en er også kun et par uger gammel!). Så jeg gætter på, at problemet er knyttet til Windows 7... På nettet kan jeg da også læse, at mit problem er oplevet af andre... et minut efter jeg har sat en skive i, fortæller Windows mig, at jeg skal sætte en skive i? Nogen der ved, hvad man gør for at få drevet til at virke igen? (jeg har gennem tiderne vel haft 15 forskellige pc'er - men har aldrig oplevet dette...?)
/kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
kemp ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Har du prøvet og flashe drevet med den nyeste firmware?
|
|
![]() |
|
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
![]() |
Faldt lige over denne tråd, selvom det er for XP og Vista, lyder som dit problem ?
`http://en.kioskea.net/forum/affich-12954-dvd-rw-will-not-read-anything |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
ja, det er det samme. men løsningerne er alt for avancerede til at jeg tør prøve dem. jeg må returnere en splinterny pc... suk.
hvordan 'flasher man et drev med nyeste firmware' i øvrigt....? /kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
kemp ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
at flashe drevet med ny firmware er nok ikk noget du skal begi dig ud i hvis du ikk er pc kyndig, derudover kan du risikere at garantien går på drevet hvis du flasher det. Så det er nok bedst du indlever den når nu den er under garanti.
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Prøv at downloade en boot-bar CD*, og se om du kan boote på den. Hvis du kan det, så er det noget i Windows den er gal med - hvis ikke, så lyder det som om drevet er defekt.
* Fx Ultimate Boot CD - det kræver selvfølgelig at du har en anden PC, med et brænder-drev, der virker... ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |