|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Storgaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-December-2009 Status: Offline Point: 46 |
![]() Sendt: 28-December-2009 kl. 20:33 |
Hej
Jeg er helt nye på denne side, og også hvad angår viden om NAS'er. Derfor har jeg lige nogle spørgsmål jeg ønsker at få opklaret.
1. Når man bruger en NAS. Bruger man så ikke rigtig ens egen harddisk mere til andet end styresystemet og programmer på computeren, eller kan man have alle sine filer liggende og bare brugen NAS'en som backup?
2. Kan man tage backup af alle husets computere på NAS'en?
3. Hvis man kan tage backup? Bliver det så slettet på NAS'en når jeg sletter det på min egen computer?
4. Kan man lave en folder på NAS'en der er til backup af vigtige filer fra de forskellige computere, f.eks. familiebilleder (som ikke må slettes selvom de bliver det på computeren). Og så en folder der til film man vil streame på sit fjernsyn (som gerne må slettes hvis de bliver dette på computeren?
5. Hvis man har en NAS med to harddiske, kan man så gøre sådan at den ene harddisk tager backup af den anden en gang i døgnet? Altså sådan det ikke er en direkte spejling, sådan at hvis man kommer til at slette noget på den ene harddisk som ikke skulle have været slettet, vil man stadig have den på den anden?
Håber det var forståelige spørgsmål, og at I kan give noget hjælp.
På forhånd tak
Storgaard
|
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
1. Du bruger den helt som du selv ønsker. Men det er ihvertfald en af mulighederne og sådan som jeg også selv gør af hensyn til fleksibilitet.
2. Ja. 3. Nej ikke nødvendigvis - det kommer an på hvordan du håndterer backup. 4. Ja. 5. Måske. Det kommer an på styresystemet. Men grundlæggende ja - jeg gør selv sådan med rdiff-backup via cron. Dette via Ubuntu Server 8.04.3 LTS. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Rhsin uden jeg skal være ekspert i alle RAID typer, så tror jeg ikke det er RAID han efterspørger i pkt.5. Det er ikke spejlning han søger.
Men som sagt - måske en af typerne kan netop dette i rette setup. Se evt. mit svar til pkt.5. Redigeret af MartinJohansen - 28-December-2009 kl. 21:05 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Nice - det lyder også smart.
Jeg har tidligere benyttet spejlning, men er gået væk fra det af flere årsager. Tror det er et temperamentsspørgsmål. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |