recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Iphone - en ommer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos Iphone - en ommer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
skorpionen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-December-2009
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Iphone - en ommer?
    Sendt: 22-December-2009 kl. 14:10

Jeg købte for nyligt Sonos og er ovenud tilfreds med systemet. Faktisk har jeg aldrig hørt så meget musik som nu - ikke mindst musik, som jeg havde glemt jeg havde eller ikke kunne finde CD'en etc.. Smile 

Så langt så godt. Jeg har en CR-200 controller, som også fungerer fantastisk - men nu til problemet.

Jeg har en iPhone, som jeg selvfølgelig synes var oplagt at bruge som controller, men det kan jeg godt nok ikke få til at virke. Det samme gælder den trådløse bærbare PC. Hverken iPhone eller den bærbare kan lokalisere nogen Sonos Zoneplayer.

Jeg har haft kontakt til Sonos support, som ikke kan finde ud af, hvad der går galt. De mener, at det kan være min router (SonicWall TZ 210 wireless). Derfor har jeg selvfølgelig også haft kontakt til SonicWall, som indtil videre heller ikke har kunnet finde problemet. I routeren har jeg etableret en layer 2 bridge, således at wireless og wired kører med samme IP adresser, hvilket kræves af Sonos og jeg har åbnet alle relevante porte i firewallen.

Er der tilfældigvis nogen herinde, som har nogle ideer til, hvad der eventuelt kan blokere i routeren?

Mvh

En glad Sonos bruger, som er blevet en anelse skuffet
Til top
Mindtrekker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 22:04
Hej skorpionen. Jeg har netop selv lige erhvervet mig et SONOS anlæg, og kører med Ipod Touch som fjernbetjening. Det fungerer perfekt. Det ved jeg godt er en ringe trøst for dig.... Har du prøvet at hente den gratis app. på Itunes hjemmeside og derefter sætte flueben i synkroniserer med programmer hvorefter den selv gerne skulle klare resten? Held og lykke med det
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 14:03
Hej Mindtrekker.

Tak for dit indlæg. Ja, jeg har selvfølgelig hentet applikationen Smile, men det var
ikke så meget det, der gav mig problemer. Jeg skriver i datid, for jeg har faktisk
fået løst problemet nu. Det er kun på grund af juletravlhed, at jeg ikke har fået
skrevet før nu.

Det er ikke altid så problemløst, som du får det til at lyde som. Det der var problemet i mit
tilfælde var opsætningen af min router/firewall (SonicWall TZ 210 wireless), som er en rimeligt kompleks enhed.

Der var forskellige ting i opsætningen, som blokerede for, at min iPhone kunne få forbindelse
til de forskellige Sonos Zoneplayers.

Problemet er som sagt løst nu, så nu det kører som smurt Big smile

Men under alle omstændigheder en forsinket Glædelig Jul.... Hug

Mvh

Skorpionen

P.S. Hvis andre skulle have/få problemer med opsætningen af SonicWall produkter
i forbindelse med Sonos, står jeg gerne til rådighed med tips og tricks Wink
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 22:44
Hej Skorpionen. Det er bare dejligt at høre du er kommet "up running" Smile. Jeg har nu haft mit Sonos i 5 dage og må sige det kører bare derud af.... Det eneste jeg et lidt utilfreds med er Bitraten på radiostationerne. Her synes jeg der er markant forskel på om du trækker musikken fra dit eget kartotek på computeren eller streamer en radiokanal, Og selvfølgelig er der det!, Jeg har lavet et abon. på Last FM - hvor der igen er tydelig forskel når musikken kommer ud af S5éren i køkken/alrummet. Kender du til nogen udbydere der leverer med en højere Kbt en 128?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 23:21
Hejsa Mindtrekker.

Jeg må også sige, at efter jeg lige fik den sidste brik på plads (iPhonen som controller), så er jeg yderst tilfreds. Systemet fungerer perfekt og opsætningen gik som en leg - mit iPhone problem var jo et router opsætnings problem. Bitraten er ikke et Sonos problem, men de enkelte radiostationer. Rigtig mange stationer kører med lavere bitrate end 128. Jeg kan godt leve med 128, men vil naturligvis gerne have en højere bitrate. Der er mange enkelte stationer, som kører med højere bitrate. Hvis du f. eks. åbner iTunes og klikker dig ind på radiostationer, kan du se bitraten på de enkelte stationer. Jeg mener, at f. eks. Napster og Rhapsody også kører med 128 og f. eks. Emusic og Yahoo med 192. Men jo højere bitrate des højere abonnementspris.... Shocked Cry

Mvh

Skorpionen

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 00:26
Hej S. Jep jeg kan godt se de forskellige bitrates i itunes. Det er godt nok en blandet landhandel lige fra 60-192. Ved du om man kan søge efter stationer på bitraten eller se dem på samme måde med Sonos desktop controller?.... 
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 16:11

Mindtrekker, det er ihvertfald ikke en feature, jeg er stødt på, så det tror jeg desværre ikke, at man kan Cry

Skorpionen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu