recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DLP vs. LCD (igen-igen)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDLP vs. LCD (igen-igen)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Shaolin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Valby, Danmark
Status: Offline
Point: 429
Direkte link til dette indlæg Emne: DLP vs. LCD (igen-igen)
    Sendt: 17-December-2009 kl. 13:34
Ja, ved godt den er oppe at vende regelmæssigt herinde - og konklusionen som regel lyder på at man skal se begge muligheder "in action", inden man bestemmer sig.
Men nu nærmer vi os 2010, og jeg vil snart udskifte min Sanyo Z700 (som har gjort det pænt, men er for lyssvag til min smag), og vil da lige høre lidt om folks erfaringer/anbefalinger?

Jeg er selv ret tændt på en Panasonic AE4000 (http://www.projectorcentral.com/Panasonic-PT-AE4000U.htm). Er der nogen der har sådan en, og kan fortælle lidt om deres oplevelser med den?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 15:46
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg har en AE2000, som jeg har sammenlignet med en Z700, og den banker Z700 på alle punkter (Z700 er måske lidt mere stille). Da AE4000  jo er 2 generationer nyere end min AE2000, går jeg ud fra den tørrer gulv med en Z700....
Til top
Shaolin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 15:48
Det var da en fortrinlig udmelding, som bestemt gør min beslutning lettere, tak. Smile Som sagt er mit helt store "problem" med Z700 lysstyrken (eller mangel på samme). Der er du også godt tilfreds med AE2000?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 16:18
Hvad har det med DLP vs. LCD at gøre?

Du går jo fra én LCD til en anden LCD (hvis du da ender med Panasonic'en).

Der er forskel på billedet ved de to teknologier. Hvad man bryder sig mest om er nok individuelt. Der kan være MEGET stor forskel på lydniveauet. DLP larmer mere, så hvis du ikke bryder dig om unødig støj, så fravalg disse.

Ellers forvent masser af anbefalinger af Benq w5000/6000/10000.
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 18:04
PT-AE 4000 har en højere lysstyrke en de tidligere modeller pga. en ny lampe. Jeg ville nok vente til foråret med at købe, så er prisen formodentlig faldet en del.

Med hensyn til DLP versus LCD er fleksibiliteten ved opstilling jo klasser bedre på LCD. Specielt muligheden for at zoome mellem 16:9 og 21:9 er ret interessant.
Til top
Shaolin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 00:01
kaizer -> jeg har ikke besluttet mig 100% endnu, og har heller ikke lagt mig an på LCD eller DLP endnu. Vil gerne købe den helt rigtige, så forsøger at belyse alle vinkler, inden jeg slår til. :) Har hørt meget godt om BenQ, men støj er afgjort en faktor. Min forrige DLP-projektor larmede en del, og nu er jeg blevet forvænt med Z700, så det har noget at sige.

madsen -> kunne godt tænkes man kunne gøre et godt køb til foråret engang. På den anden side kan jeg få Panasonic fra USA til 14.000 kr., alt inklusive. Det er ret billigt.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Shaolin Shaolin skrev:

kaizer -> jeg har ikke besluttet mig 100% endnu, og har heller ikke lagt mig an på LCD eller DLP endnu. Vil gerne købe den helt rigtige, så forsøger at belyse alle vinkler, inden jeg slår til. :) Har hørt meget godt om BenQ, men støj er afgjort en faktor. Min forrige DLP-projektor larmede en del, og nu er jeg blevet forvænt med Z700, så det har noget at sige.

madsen -> kunne godt tænkes man kunne gøre et godt køb til foråret engang. På den anden side kan jeg få Panasonic fra USA til 14.000 kr., alt inklusive. Det er ret billigt.

Er de 14.000,- inkl. told og forsendelse? Har du et link?

Til top
Shaolin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Er de 14.000,- inkl. told og forsendelse? Har du et link?

Ja, det er med hele molevitten. Smile Det er via Shopusa.com. Der opretter du bare en konto, og så bestiller du projektoren (f.eks. hos www.visualapex.com, hvor de har den til $2.000 inkl. fragt), får den leveret hos ShopUSA, som klarer told, moms og hele pivtøjet, og sender den til dig. Det løber op i 14.300 kr. med det hele. Det overvejer jeg kraftigt!
Til top
Shaolin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 13:40
Jeg ser faktisk lige at Visualapex også sender til udlandet. Om det så bliver lidt billigere at købe den direkte, har jeg ikke lige regnet på. Det gør det formentlig, men de har ikke fragtomkostninger på siden.
Til top
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2009
Sted: Danmark
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 14:11
Jeg har købt min hos en bruger på Ebay, den er på vej med posten. Jeg kommer ca af med 13.000 kr alt ialt. men også kun fordi afsender var villig til at fifle lidt med værdien på pakken.

Hvis nogle er interesseret kan i sende mig en PM, og få hans info. det er lettere at købe den uden om Ebay da han også har en shop med Google Checkout.

Redigeret af bQvle - 18-December-2009 kl. 14:11
Til top
MrEd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 29-Februar-2008
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 14:34

Husk nu bare at når Produktet købt i USA er det ikke CE-mærket, så man tager selv risikoen når produktet tilsluttes.

Herudover skal man beregne  ca. 10% - 20% moms/VAT/MVA pålagt samt at man skal betale 14% i duty ved indfortoldning.

Vedr. service på IKKE CE godkendte produkter mener jeg ikke, at man kan få lavet rep på den under den PAN europæiske garanti.

Til top
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2009
Sted: Danmark
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 15:33
MrEd, det er taget i betragtning, men jeg syntes sjældent man får brug for reklamations retten, og hvis uheldet skulle være ude og garantien ikke dækker, så tror jeg at jeg kan komme et godt stykke for de ca. 9.000 kr. jeg har sparret. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu