recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste 50" ud fra disse kriterier?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste 50" ud fra disse kriterier?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste 50" ud fra disse kriterier?
    Sendt: 31-December-2009 kl. 09:05
Har en KRP-500A nu, så billedkvaliteten er i top, ligesom jeg også er fuldt ud tilfreds med betjening osv. MEN hvis vi skal finde et TV til erstatning af dette, med følgende krav, hvad kan I foreslå mig?

- Bedst mulig billedkvalitet
- Ca. 50" +/-
- MPEG4 DVB-C med kortlæser
- Super slim til væggen
- En tanke på strømforbruget

Primært er det altså MPEG4 tuneren jeg mangler, orker ikke endnu en box i stuen. Er vi ovre i noget Pana eller? Er der noget på vej?

TV' et bliver primært brugt til DVD/Blu-ray og PS3
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2009 kl. 09:31
Hvis prisen er lige meget vent til næsten år. Samsung har et støj problem og en pan v10 er ved at udgå. Ellers kan jeg ikke se nogen alternativer med bedst mulig billedekvalitet.
en pan v10 bruger stort se det samme i strøm.
men du vel går ned i billedekvalitet på dem begge. så havde ventet til næste år se hvad pan eller samsung har i posen.
kunne ikke undvære en pvr, men vi har forskellige behov.

følge med i CES 2010.

Redigeret af xcardman - 31-December-2009 kl. 09:33
Til top
KingdoM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2009 kl. 09:36
47SL9000 synes jeg er pisse fed.. Men tror vist ikke den har kort læser
Til top
nightrhyme Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2009
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2009 kl. 14:56
Undere mig over dine overvejelser. Du sidder jo pt. med verdens bedste 50". Jeg har selv et krp-500m ville da ikke bytte det for noget som helst.

Ja det bruger lidt strøm og har ikke dvb-c. Til gengæld er det urørligt PQ-wise

Gå ned i din lokale elektronikbiks og se hvad de kan tilbyde. Garanterer dig du vil blive skuffet hvis du tror der findes et TV der kommer bare tæt på den kvalitet du kigger på nu
Til top
Lomholt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-December-2009
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af nightrhyme nightrhyme skrev:

Undere mig over dine overvejelser. Du sidder jo pt. med verdens bedste 50". Jeg har selv et krp-500m ville da ikke bytte det for noget som helst.

Ja det bruger lidt strøm og har ikke dvb-c. Til gengæld er det urørligt PQ-wise

Gå ned i din lokale elektronikbiks og se hvad de kan tilbyde. Garanterer dig du vil blive skuffet hvis du tror der findes et TV der kommer bare tæt på den kvalitet du kigger på nu

Tror det er fordi han ikke ønsker endnu en box i stuen.
Til top
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 17:44
Lige nøjagtigt :-)   KRP500A har i sig selv en ekstra box med tuneren tilsluttet, dertil et Pio anlæg med en kæmpe sub, en PS3 og en Tvix (der erstattes af et mediecenter snarest). Orker ikke flere kasser...
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 17:56
Ja men kan du ikke erstatten den boks der følger med KRP500A med eksempelvis en YouSee boks eller anden bolks der opfylder dine krav?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 18:07

På en krp 500A skal alt ekstern igennem den medfølgende boks. Der er ingen almindelige hdmi stik

en stor grund til jeg valgte en 500M

Redigeret af xcardman - 01-Januar-2010 kl. 18:08
Til top
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 18:12

En KRP 500A er da blot en KRP500M med en ekstra kasse, så det var da en god ide at tilslutte en anden boks som tuner??

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af claust claust skrev:

En KRP 500A er da blot en KRP500M med en ekstra kasse, så det var da en god ide at tilslutte en anden boks som tuner??

forskellen ligger i at på en 500M har du to HDMI. En 500a har ingen direkte i skærmen.
alt skal igennem boksen.

har selv en pvr på den ene hdmi og min forstærker er tilsluttet den anden. blu-ray afspiller og min popcorn c200 er tilsluttet mit anlæg.

har så to små højtaler og derved behøver jeg ikke tænde mit anlæg bare for et se lidt tv.

Redigeret af xcardman - 01-Januar-2010 kl. 18:18
Til top
Celziam Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Marts-2009
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 00:56
Find én der vil bytte med en M-model... ;-). Eller et 5090H.

Eller gør som jeg gjorde, da der efterhånden var blevet slæbt for mange "kasser" ind i stuen: drop surround-setup'et og brug et godt to-kanalssystem i stedet. Så kan du i stedet beholde Pio'et. Efter at jeg selv har været hele surround-møllen igennem i nogle år, må jeg sige, at jeg nu finder det utroligt, at det er lykkedes producenterne at få så mange af os til at fylde vores stuer op med højttalere og subwoofere - så meget for så lidt ekstra.... .

Nå, men sagen er vel, at du ikke kan finde noget, der tilnærmelsesvist matcher dit Pio og som samtidig opfylder dine krav (strømbesparende og super slim). Så der er vel ikke andet for end at se, hvad CES bringer af nyheder.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 02:25
Oprindeligt skrevet af Celziam Celziam skrev:

Efter at jeg selv har været hele surround-møllen igennem i nogle år, må jeg sige, at jeg nu finder det utroligt, at det er lykkedes producenterne at få så mange af os til at fylde vores stuer op med højttalere og subwoofere - så meget for så lidt ekstra.... .

Det er utroligt så forskelligt man kan opleve tingene - herhjemme får man onde øjne fra fruen hvis ikke det er surround på filmen, hun har endnog meget svært ved at acceptere at 40 år gamle film altså ikke er som en ny produceret blu-rayLOL

Jeg vil nærmere sige det omvendt - bedste invistering i mange årSmile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu