|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
joern ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
![]() Sendt: 03-Januar-2010 kl. 10:25 |
Hej
Nu er jeg blevet træt af min Zyxel router og vil have en anden.
Mine krav er at den skal have god trådløs dækning, kunne håndtere at der kan være op til 6 brugere tilsluttet ad gangen og at den har printserver (den jeg har nu, kan jeg tilslutte printeren til og så har alle brugere adgang til den). Rækkevidden på signalet er det vigtigste, da routeren står i kælderen og der er brugere på 1. sal, så der skal den kunne nå op til.
Hvilken en vil i anbefale?
På forhånd tak
Jørn
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Fritz!Box Fon WLAN 7270 - det bruger jeg selv.
Indeholder ADSL modem, router, printserver, DECT basestation, IP-tlf. og meget andet. http://www.fritzbox.dk/ EDIT: Understøtter N standarden. Redigeret af Brixen - 03-Januar-2010 kl. 11:53 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Jeg kan anbefale Linksys WRT610N. Den understøtter N, så man kan komme op og kører 300 gb. Derudover har den 2 WIFI, en på 2.4 gHz og 5 gHz, så man fordele sin trafik mellem de 2 bånd. Så er der giganettet på tråd. Så har den print server/FTP-server/media server.
|
|
![]() |
|
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
![]() |
Jeg har også en Linksys WRT610N jeg er glad for (delvist!)
Den opfylder i hvert flad dine krav lyder det til.
Mit "delvist" skyldes routeren ikke er helt kompatibel med lidt ældre (knap et par år) WD eksterne harddiske, så jeg døjede MEGET med at få adgang til den, og efterfølgende kan jeg ikke dele mapper helt som jeg vil.
Både WD og Linksys er bekendt med problemet, men der bliver vist ikke rigtigt gjort noget for at løse det!
|
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
D-Link DIR 635 og evt. nyere modeller er supergod!
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Du har husket at oprete bruger til dine shares. Jeg har fundet ud af, at hver gang jeg skiftede diske/USB, så skulle jeg give adgang/oprette en bruger/angive password på admin brugeren før jeg kunne få adgang til disken. Men herefter virkede det.
|
|
![]() |
|
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
![]() |
Det virker for dig fordi det ikke er en Western Digital disk. Prøv at søge på linksys's forum, der er flere tråde om problemet. |
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|
![]() |
|
joern ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
![]() |
Jeg har kigget på denne her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=672473
Jeg kan se at der er USB, men kan ikke umiddelbart se om man kan tilslutte printer til USB porten.
Nogen der ved det?
|
|
![]() |
|
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
![]() |
Kan ikke selv anbefale D-655, havde store problemer med upnp og mange underlige finurligheder, nogen havde mindre problemer med den gamle firmware og updatede til en fejlfyldt nyere firmware der ikke kan nedgraderes igen, D-Link er klar over det og vil gerne bytte routeren i så fald. Tjek deres forum og vær forberedt på højlydte klagesange. Købte istedet denne her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=641103 Den har ikke skuffet endnu, kan endda sætte en extern HD til og bruge den som media server. Redigeret af M-P-A - 06-Januar-2010 kl. 17:45 |
|
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700 HTPC Xbmc: Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx. FilServer/ xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red |
|
![]() |
|
![]() |
Ved du om USB porten også kan bruges til printer?
Hvordan er rækkevidden på det trådløse signal? Skal have den igennem 2 etageadskillelser
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Nå ok. Jeg har ikke haft problemer med min D-link og der står også en i Filippinerne, som jeg har sat op. - Og den kører tilsyneladende bare derudad, selvom der relativt ofte er strømafbrydelser dernede - og man kunne måske forestille sig at den efter en række strømafbrydelser blev nulstillet sådan at den ikke virkede mere (og skulle reinstalleres), men det har jeg ikke hørt noget til.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |