recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Muddi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til HTPC
    Sendt: 24-Februar-2006 kl. 01:42
Hej folkens!

Jeg har i et stykke tid overvejet om jeg skulle bygge en HTPC eller om jeg kan leve med en udvidelse/opgradering af min nuværende pc.

Jeg har efterhånden læst en hel del på diverse forums om hvad folk bruger deres HTPC's til og hvad de består af og jeg bliver mere og mere forvirret om jeg virkeligt behøve at bygge én.

Det som jeg gerne ville kunne med en HTPC/nuværende pc er at kunne se film,billede og afspille Mp3 over mit almindelige fjernsyn/anlæg. Derudover ville det selvfølgelig også være meget rart hvis jeg kunne surfe lidt på nettet via fjernsynet, selvom at opløsningen næppe vil blive optimal.
    Et par andre krav er at jeg helst skal kunne sende billede og lyd trådløst da mit fjernsyn og anlæg står i stuen, dog kun 4-5 meter fra min pc. Jeg må nok også hellere nævne at jeg stadig skal kunne bruge to computerskærme udover at have fjernsynet tilkoblet.

Min nuværende computer består af følgende komponenter:

Processor AMD Athlon™ 64 Processor 3700+

Motherboard Epox

RAM GIEL 512 DDR-3200

Harddisk(e) Seagate 200GB

Grafikkort POV 6600GT 128mb

Lydkort Onboard 7.1

Så hvis i ville komme med jeres mening ang. om jeg har behov for en disideret HTPC eller bare noget mere eller nyt hardware og software til min pc, så kom endeligt frem fra skjulet og sig frem.

Pt. har jeg i tankerne at købe følgende dele til min nuværende pc:

Microsoft Remote Keyboard For Microsoft Windows XP

Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005

Seagate Barracuda 7200.8 300 GB 

På forhånd tak!

Ps. Mange af jer vil nok undre jer om jeg ikke også skal bruge den til at se TV med, men da jeg pt. kun modtager signal via en stueantenne har jeg nok ikke behov for et tv-kort eller?!

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2006 kl. 07:49

Hej Muddi

Jeg synes jo det mest fantastiske med en htpc er at du kan bruge den som hdd-optager og har EPG muligheder, samtidig med at du kan bruge den som lager og afspiller for musik og film.

Derfor synes jeg ikke der er nogen fidus i at lave en decideret htpc hvis du ikke skal bruge den til at se tv via.

Hvis du blot skal bruge den til at afspille musik og se film og billeder synes jeg at Windows Media Center er overkill. Du kan alligevel ikke surfe via MCE interfacet, så der skal du ud i en almindelig browser.

Køb et tv kort og få fuld glæde af MCE.

Til top
Muddi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2006
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2006 kl. 10:49
Har jeg også tænkt på, men som sagt modtager jeg kun signal via stue antenne så det er ikke så meget jeg kan modtage og slet ikke i god kvalitet. Så hvis signalet bliver mere forringet end det dårige signal jeg allerede har så er det nok ikke meget ved?!

Hvordan fungere sputnik forresten med MCE for så kunne det jo evt. være en løsning for at modtage et ordentligt signal?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu