recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VLC Player og DVB undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVLC Player og DVB undertekster

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10590
Direkte link til dette indlæg Emne: VLC Player og DVB undertekster
    Sendt: 03-Januar-2010 kl. 14:02
Jeg har lige installeret den nyeste version (1.0.3) af VLC Player. Når jeg afspiller en optagelse med DVB undertekster skal jeg selv ind og vælge DVB undertekst formatet hver gang jeg starter afspilning af en ny fil. Hvis jeg ikke gør det, vælger prgrammet selv undertekster i Teletext TV format, med det resultat, at i stedet for undertekster så dukker der en tekst TV side op i ny og næ. Det nytter ikke, at jeg gemmer mine indstillinger inden jeg forlader programmet. Ældre versioner havde ikke denne bug, men de understøttede til gengæld ikke h.264 formatet.
Er der en bestemt version af programmet der kan begge dele, altså korrekt autovalg af undertekst format samt understøttelse af h.264 video? 

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 15:06

Indtil 0.8.6 fungerede underteksterne, så du kan du kan teste den version med dine h.264 filer.... 

EDIT: Jeg oplever dog, at DVB-viewer faktisk har den bedste gengivelse af dvb-optagelser i h.264 - også i forhold til vlc. Der findes også en "ts-player" til DVB-viewer, men om den håndterer underteksterne korrekt har jeg ikke testet......

Redigeret af miri - 03-Januar-2010 kl. 15:09
miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Indtil 0.8.6 fungerede underteksterne, så du kan du kan teste den version med dine h.264 filer.... 

Det var netop den version jeg brugte indtil jeg installerede den nye. Desværre understøtter 0.8.6 ikke h.264 filer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu