recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic Plasma uden MPEG-4 til DVB-C?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic Plasma uden MPEG-4 til DVB-C?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mickey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic Plasma uden MPEG-4 til DVB-C?
    Sendt: 03-Januar-2010 kl. 22:05

Jeg har været lidt off-line m.h.t. kabel-tv specs., men nu vil svigerfar ind i den digitale verden og har bestilt et Panasonic Plasma-TV (TX-P42S10) og tilhørende recorder (DMR-EH49) som virker til at være oversolgt.

Kan nogen hjælpe mig med at afklare om han har været i klørerne på en for hurtig sælger?

- Svigerfar har YouSee kabel, men ifølge specs. på TV'et understøtter det ikke H.264/MPEG-4 for DVB-C. Betyder det ikke at han ikke kan modtage HD uden en separat box?

- Går YouSee også over til kun at sende deres digitale signaler via MPEG-4 i 2012? (ud over evt. analog).

- Samtidig ser det ud til at recorderen ikke understøtter DVB. Kan det være rigtigt at Panasonic stadig sælger recordere uden DVB?
(Det giver da ingen mening at have et digitalt TV men recorder som kun kan optage analoge signaler, så alt hvad man optager er skod-kvalitet, mens det man ser live er digitalt).

Håber at nogen har lidt viden og holdninger til dette.

Mvh
Mickey
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 23:55
Det er muligt på nettet at finde specifikationer for Panasonic TX-P42S10 plastma-tv som er med DVB-C MEG4 tuner og andre steder hvor det er uklart, hvilken tuner der er i tv'et.

Der kan være forskel på de TX-P42S10 der er på markedet. Så hvor har din svigerfar købt sit tv? Og hvad er tv'ets eksakte modelbetegnelse?

Kun med DVB-C MPEG4 tuner kan det modtage HD-kanaler fra YouSee uden ekstern digital modtagerboks.

Du spørger om YouSee's planer for 2012 mht. MPEG4. Der er intet der tyder på at YouSee vil ophøre med at sende de sædvanlige tv-kanaler (Standard-tv, SDTV) i MPEG2. Man alle udsendelser i HD-kvalitet (HDTV) sendes allerede nu i MPEG4, og nye vil blive sendt i MPEG4.

Den nævnte recorder har analog tuner.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 08:14

Der er ingen Recordere der har Digital Kabel Tuner, men der kan anskaffes en Samsung 3126 fra You See, derved er det heller ikke nødvendigt med Digital Tuner i TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mickey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2004
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 10:11
Super. Tak. Det viste sig at TV'et rent faktisk har MPEG-4 til DVB-C (selvom der ikke stod det), så TV'et er OK.

Havde egentlig troet at når f.eks. SONY skriver DVB på deres recordere, betød det både DVB-T og C (og ikke kun T). Ja, når jeg skriver det kan jeg godt høre det lyder naivt Smile  -  men marketingfolkene er åbenbart konger.

Surt at harddiskoptagerne (m. DVD) endu ikke understøtter DVB-C.

Mvh
Mickey
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Mickey Mickey skrev:

Havde egentlig troet at når f.eks. SONY skriver DVB på deres recordere, betød det både DVB-T og C (og ikke kun T). Ja, når jeg skriver det kan jeg godt høre det lyder naivt Smile  -  men marketingfolkene er åbenbart konger.

Udviklingen af traditionelle HDD recordere er gået i stå ved MPEG-2 DVB-T. Jeg tror ikke at du skal regne med DVB-C eller DVB-T MPEG4 + HE-AAC lyd. Traditionelle HDD recordere er smarte når du modtager en blanding af analoge og digitale signaler, men når det hele er DVB-x, er det bedre at anskaffe en DVB modtager (STB) med indbygget harddisk.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 15:05

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Du spørger om YouSee's planer for 2012 mht. MPEG4. Der er intet der tyder på at YouSee vil ophøre med at sende de sædvanlige tv-kanaler (Standard-tv, SDTV) i MPEG2. Man alle udsendelser i HD-kvalitet (HDTV) sendes allerede nu i MPEG4, og nye vil blive sendt i MPEG4.

Den nævnte recorder har analog tuner.

Der er intet særligt ved 2012 når det gælder kabel (eller satellit).

Nyanskaffelser af analogt udstyr synes mig ikke klogt - næsten uanset pris.  YouSee vil nok fortsætte med MPEG-2 på SDTV en tid endnu, men vi er mange, der tror, det vil slutte, når hovedparten af alle bokse og DVB-C apparater kan klare MPEG-4.  Det må særligt være Sagem SD boksen, som youSee jo selv har solgt, som youSee vil sikre lidt mere levetid.

Der kommer nok en runde med DVB-C2 om 12-24 mdr. men mon ikke den nuværende DVB-C standard længe vil blive understøttet  på grund/mellem og full pakkerne.

Lars   Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu