Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Spiff
Junior bruger
Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 33
|
Emne: Stream af DVD/blu-ray? Sendt: 03-Januar-2010 kl. 17:29 |
Jeg er blevet træt af, at min film samling står og samler støv.. Jeg vil gerne have lagt DVD og blu-ray film ned på en NAS eller noget andet smart, for derefter at kunne stream dem på mit TV. Jeg har derfor et par spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe med.
1) Kan det lade sig gøre at stream blu-ray? Jeg har før streamet divx film fra min PC og ud til min PS3 via trådløs, og der skulle ikke meget til før der kom forsinkelser, så jeg skal vel have noget ekstremt hurtig netværks udstyr? 2) Hvilken NAS eller andet udstyr kan anbefales? der skal være plads til ca 200 dvd film og 10blu-ray 3) Kan det lade sig gøre at stream filmene på min PS3 fra lager-enheden, eller skal jeg have fat i andet udstyr? 4) skal der bruges bestemt software for at få lagt filmene ned på NAS?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 19:40 |
Spiff skrev:
Jeg er blevet træt af, at min film samling står og samler støv.. Jeg vil gerne have lagt DVD og blu-ray film ned på en NAS eller noget andet smart, for derefter at kunne stream dem på mit TV. Jeg har derfor et par spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe med.
1) Kan det lade sig gøre at stream blu-ray? Jeg har før streamet divx film fra min PC og ud til min PS3 via trådløs, og der skulle ikke meget til før der kom forsinkelser, så jeg skal vel have noget ekstremt hurtig netværks udstyr?
Du kan sagtens streame alm sd og HD materiale via trådløst, du kan også stream full hd materiale med LAV bitrate, forvent dog ikke at blu ray stream kører godtnok trådløst, der skal ethernetkabel til.
2) Hvilken NAS eller andet udstyr kan anbefales? der skal være plads til ca 200 dvd film og 10blu-ray
I princippet tror jeg de fleste NAS kan gøre det, de mest kendte her på sitet er Qnap samt synology servere, jeg selv har en Synology ds409+ server, og jeg kan godt anbefale deres promodeller, pladsen bestemmer du selv af antallet af harddiske.. min har 4stk 1 tb diske hvilket giver ca. 2,8TB i raid 5 (hvilket betyder at såfremt 1 harddisk dør kan denne udskiftes uden du i princippet skulle miste data.. ikke at forveksle med backup - for det er det IKKE) dvd film fylder 4-6 gb pr film og blu ray fylder 35-45GB så kan du selv beregne dit lagerbehov
3) Kan det lade sig gøre at stream filmene på min PS3 fra lager-enheden, eller skal jeg have fat i andet udstyr?
Du kan godt streame til PS3 men den er selektiv med hvilke filer der kan streames, jeg selv bruger en Popcornhour C-200 til stream af mine film og hjemmevideoer i full hd, den kører også fint Blu Ray.
4) skal der bruges bestemt software for at få lagt filmene ned på NAS?
Du skal fjerne krypteringen (anydvdHD) og det må man ikke, men som det har været oppe at vende flere gange tyder det på at antipiratgruppen ikke griber ind sålænge men KUN lægger sine egnge købte film over på sin server... man skal vist endda spørge om lov ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif) |
|
Mvh
René
|
Spiff
Junior bruger
|
Sendt: 04-Januar-2010 kl. 16:52 |
Tak for svaret. Er der nogle harddiske der kan anbefales?
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 04-Januar-2010 kl. 17:07 |
Spiff skrev:
Tak for svaret. Er der nogle harddiske der kan anbefales?
|
Ja, store diske. ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif) (derudover: check om din NAS har en kompatibilitetsliste for diske). Regn med 7 GB per DVD og 40 GB per Blu-ray (i gennemsnit). Du har allerede i underkanten af 2 TB, og hvis du fremover køber Blu-ray vokser pladsbehovet hurtigt... Det tager normalt 20-25 minutter at lave et DVD ISO image (kopi til harddisken), så du skal afsætte omkring 75 timer bare for at kopiere dine DVD film. Jeg er ikke klar over hvor lang tid et BD rip tager, da jeg ikke har prøvet dette.
Redigeret af JesperLund - 04-Januar-2010 kl. 17:10
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Spiff
Junior bruger
|
Sendt: 04-Januar-2010 kl. 18:08 |
Hold da op, det tager noget tid :). Nu har jeg ikke købt en NAS endnu, men det raid 5 lyder rigtig godt. Jeg har kigget lidt på edbpriser.dk, men jeg er i tvivl om hvilke specs harddiskene skal have, ud over at de nok skal være på 1,5tb pr styk. Alle dem jeg lige har fundet, ser ud til at have fået dårlige brugeranmeldelser. Hvilke diske kører i andre med?
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 04-Januar-2010 kl. 18:26 |
en blu ray kan kopieres over på godt en time afhængig af datamængden når det bare er en totaldatakopi
og mulighe harddiske kunne være :
Til sådan en er det måske nok overkill med 24/7 diske og de er også noget dyrere... men der er joda mange flere det også kunne være
Redigeret af rhsin - 04-Januar-2010 kl. 18:36
|
Mvh
René
|