recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TVRADIOSHOPPEN PLATUGLE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTVRADIOSHOPPEN PLATUGLE

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mugge66 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Emne: TVRADIOSHOPPEN PLATUGLE
    Sendt: 05-Januar-2010 kl. 17:41

Hej alle

Jeg har den 16 december købt en Dreambox hos tv radio shoppen til ca2500, der stod i annoncen skynd dig det bliver ikke billigere, tilbuddet gælder indtil 31-12-09, nu 14dage efter koster den så kun ca 2000. der står han er medlem af e-handelsfonden, er der noget at gøre her, eller kan han bruge alle salgs kneb.

Mvh
Frustreret mugge
Udstyr Pentium 2 166MHZ DUAL Floppy drev, 56mb ram, 100w psu, 8mb onboard Graphic
Til top
mhaahr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2008
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 22:59
Juridisk set er der ikke noget at komme efter. Men tag en snak ned butikken, og hør om ikke de synes de skal refundere forskellen. Hvis den er købt over nettet, kan den stadig returneres... så kan du jo så bare bestille den igen til den nye pris...
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 08:01
Voldsom overskrift for en bagatel.

Jeg kender ikke butikken du har handlet i, men hvorfor kan folk ikke bare lærer at priserne kører op og ned. Så længe det er det eneste kunderne fokuserer på, så vil vi være vidne til daglige justeringer for at tækkes de handlende. Og det gælder alle steder.

Og så et tillægsspørgsmål nogen måske kan svare på ?

Hvorfor er der så megen fokus på en difference i teknikbranchen ? Jeg mener folk går jo ikke ned og klager over, at de har købt 3 liter mælk og den så bliver sat en krone ned dagen efter ! Folk kunne spare mere i fødevareindkøb end de kan på en fladskærm, hvis de blot brugte en fjerdedel af den tid i supermarkedet,som de bruger til at tæske rundt på nettet for at finde husalteret tillaveste mulige pris.

Redigeret af Rysz - 07-Januar-2010 kl. 08:02
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 09:28
Nu skal man jo ikke tage alt hvad der står i en reklame 100% alvorligt (ikke at det er en undskyldning for de overoptimistiske formuleringer) Men du troede vel ikke seriøst at det var en garanti for at det aldrig blev billigere?
Jeg ville tage en snak med butikken og forklare at du selvfølgelig synes at det er rigtig ærgerligt at prisen er sat ned og om i kan "finde ud af noget".

@Rysz tillægsspørgsmål: Enig, det er utroligt at folk går så meget op i at spare så en forskel på 100kr (på et køb til mange tusinde kr) kan blive afgørende for at vælge den ene forhandler frem for den anden.
Når man så har handlet med Pixmania, Getmore og lignende for i nogen tilfælde at spare 50-100kr bliver man dybt overrasket over at service niveauet måske ikke lever op til det man havde forventet i tilfælde af reklamation.

Redigeret af thor-thor - 07-Januar-2010 kl. 09:28
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 13:53
Det er vel spørgsmålet om, hvor meget "ævl" en forhandler kan tillade sig at skrive, for at få solgt sine produkter. Nogle synes de skal have lov at skrive alt, andre synes der må være grænser.

Rent principielt er jeg helt enig med mugge. Der er noget galt, hvis en forhandler skriver, at det ikke bliver billigere, og det så alligevel bliver billigere. Hvorvidt han juridisk set har lov/ret til det, det er så en anden sag. Jeg tror dog mugge under alle omstændigheder vil have et rimeligt argument, hvis han påstår han er blevet vildledt. Det er rent faktisk et faktum, der er svært at løbe fra i det her tilfælde, hvis det findes på skrift.

Til top
quadrago Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 14:02
Tilmed er tilsagnet om det ikke bliver billigere, givet direkte op til en periode med en prisreduktion på 20%. Selvfølgelig skal forhandlere have lov til at angive at deres vare er på tilbud eller sænke prisen efterhånden som kostprisen falder, men denne situation er usmagelig.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Hvorfor er der så megen fokus på en difference i teknikbranchen ? Jeg mener folk går jo ikke ned og klager over, at de har købt 3 liter mælk og den så bliver sat en krone ned dagen efter !

Mon ikke det skyldes, at ofte er der mindst et 0, nogle gange 2 eller 3 (tallet nul) mere bag antal kroner, for hver ting du køber i teknik butikkerne, mens det er forholdsvis begrænset af antallet af 0ér (nuller) i dagligevare butikkerne.

Bare en logisk tanke, måske!

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af quadrago quadrago skrev:

Tilmed er tilsagnet om det ikke bliver billigere, givet direkte op til en periode med en prisreduktion på 20%. Selvfølgelig skal forhandlere have lov til at angive at deres vare er på tilbud eller sænke prisen efterhånden som kostprisen falder, men denne situation er usmagelig.

Jeg er faktisk ret overbevist om, at det slet ikke er tilladt, nu når jeg tænker over det.

Tilbudet (som det er fremsat her) har påstemplet en udløbsdato. Denne underbygges ydermere med, at det ikke bliver billigere.
Det må være enormt svært at argumentere for, hvordan det er så blev endnu billigere, efter det oprindelige tilbud er udløbet. Og samtidig må det være at forvente, at de som har købt i tilbudsperioden, de har gjort det med forventning om, at prisen vil stige igen eller som minimum, at prisen ikke blev billigere. Det stod der jo!

Så jo, jeg er ret overbevist om, at denne form for markedsføring bestemt ikke er i orden.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Så jo, jeg er ret overbevist om, at denne form for markedsføring bestemt ikke er i orden.

Det er ikke utænkeligt at butikken kan få en påtale fra Forbrugerombudsmanden for overtrædelse af reglerne om god markedsføringsskik, men det hjælper ikke forbrugeren som har købt til den høje pris. En aftale er en aftale.

Personligt er jeg totalt immun over for før-priser, spar XXXX kr og især "nu bliver prisen ikke lavere" skilte. Det interessante er hvad varen koster i de forskellige butikker.

Hvis OP har købt en DM600 (?), er både 2000 kr og 2500 kr for meget.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 14:57

Mon ikke det skyldes, at ofte er der mindst et 0, nogle gange 2 eller 3 (tallet nul) mere bag antal kroner, for hver ting du køber i teknik butikkerne, mens det er forholdsvis begrænset af antallet af 0ér (nuller) i dagligevare butikkerne.

En ting er mælk, men hvis det nu var cola...LOL
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 15:03
og jeg som kun gav 795,- for min DM600C   (Men måske var det så bare en klon)
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 15:05

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Hvorfor er der så megen fokus på en difference i teknikbranchen ? Jeg mener folk går jo ikke ned og klager over, at de har købt 3 liter mælk og den så bliver sat en krone ned dagen efter !

Bare en logisk tanke, måske!

Hvis du ser det ud over et års indkøb, så kunne de fleste mennesker spare flere penge på indkøb af fødevarer end de kan ved elektronikprodukter.

Så hvis det er antallet af nuller der der er årsagen, så er det blot et udtryk for typisk dansk kortsigtet handling. De fleste bruger væsentlig flere penge på andre gøremål end elektronik, men få bruger det samme antal timer på at udse sig en besparelse på netop disse andre effekter.

Jeg spørger egentlig blot ud fra en interresse i, hvorfor det kun er elektronik der så omgivet af prisjagt ?

Men sådan er vi så forskellige.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu