Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
amier
Ny bruger
Oprettet: 21-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
|
Emne: Samsung LE46B755 Sendt: 21-November-2009 kl. 18:21 |
Hey med Jer:
Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig mht. Samsung LE46B755.
Jeg har købt den og får den leveret næste Mandag. Vil bare høre om følgende :
1) Har jeg gjort et godt køb?? 
2) Hvad er ulemperne på Samsung LE46B755
3) Er der nogen der har sådan et der hjemme og så fald er man glad for den ?? 
4) Er der nogle indstillings muligheder jeg skal være OBS på for at få de bedste farver/lys/sort/hvid i tv???
5) Er der nogle test af tv'et på nettet som jeg kan finde ????
På forhånd MANGE TAK
Håber virkelig at der nogen der kan hjælpe mig. 
|
Vh.
Samsung LE46B755
|
 |
JENC
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Point: 615
|
Sendt: 22-November-2009 kl. 15:47 |
amier skrev:
Hey med Jer:
Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig mht. Samsung LE46B755.
Jeg har købt den og får den leveret næste Mandag. Vil bare høre om følgende :
1) Har jeg gjort et godt køb?? 
2) Hvad er ulemperne på Samsung LE46B755
3) Er der nogen der har sådan et der hjemme og så fald er man glad for den ?? 
4) Er der nogle indstillings muligheder jeg skal være OBS på for at få de bedste farver/lys/sort/hvid i tv???
5) Er der nogle test af tv'et på nettet som jeg kan finde ????
På forhånd MANGE TAK
Håber virkelig at der nogen der kan hjælpe mig.  |
Hej
Jeg har selv akkurat samme. Købte den i sidste uge, efter grundig forundersøgelse.
1) Ja. Det er måske markedet bedste LCD fjernsyn. Billedkvalitetsmæssigt er det ligeså godt som de tynde edge-led modeller. Nogle vil sige at nogle local-dimming LEDs er bedre, særligt hvis man har meget fokus på graden af sort. Omvendt har netop denne model, og samsungs 2009 LCD/LED lineup en vanvittig god scaler, og SD (digitalt yousee hos mig) står fantastisk godt. Så man tror det er HD-kanaler. Selvfølgelig dog ikke de kanaler der er overkomprimeret.
2) Den er ikke så tynd som Edge-led modellerne, og bruger et fragment mere strøm. Fjernbetjeningen skal pege relativt præcist mod fjernsynet for at virke. Knapperne på fjernbetjeningen "svupper" lidt, og virker nogen gange som om de hænger lidt fast.
Stikkene bag på peger direkte ud og ikke nedad.
3) Som nænvt ja. Og jeg er meget tilfreds. Den har et særdeles flot billede. Jeg oplever ikke selv det slør der har været skrevet så meget om, men jeg ser dog måske ikke.
4 + 5) Cnet og hdtvtest.co.uk har både tests og kalibreringsindstillinger. Der er en helt tråd med kalibreringsindstillinger på avsforum.com
Mvh
Jens
|
 |
amier
Ny bruger
|
Sendt: 22-November-2009 kl. 19:46 |
1000 tak for svaret Jens. Det er dejligt at høre at man har gjort et godt køb
Jeg har brugt sindsyg meget tid på nettet og jeg må indrømme, at det der loggede mig var at der var et Samsung TV med 200 Hz Motion Plus .
Mht. de 2 hjemmesider du henviser til synes jeg ikke rigtig jeg kan finde noget lige med vores model. Samsung LE46B755 ????
Det vil være rigtig stort hvis du gider at sende et direkte link til bla. testen samt alibreringsindstillinger. 
På forhånd mange tak Jens 
|
Vh.
Samsung LE46B755
|
 |
JENC
Guld medlem
|
Sendt: 25-November-2009 kl. 11:45 |
I andre lande end nordic hedder den B750.
Den officielle thread på avsforum.com er her:
og samme sted kan du hurtigt finde kalibreringsindstillingerne for samme.
Her er review på hdtvtest, fundet på 3 sekunder.
Og Cnet.
Prøv eventuelt noget der hedder google.dk. Den er din ven. F.eks. til at finde reviewet hos Cnet:
|
 |
B0B0
Ny bruger
Oprettet: 22-November-2009
Point: 10
|
Sendt: 04-December-2009 kl. 17:11 |
Jeg overvejer kraftigt at købe dette TV. Har i set det koblet med XBOX via HDMI og i givet fald hvordan så det ud med slør m.v. ?
|
 |
JENC
Guld medlem
|
Sendt: 05-December-2009 kl. 12:40 |
Hej
Jeg har ikke set den med Xbox, PS3 eller lignenden. Jeg har dog en WDTV Live 2.0 koblet til, via HDMI og den ser godt ud.
Slør er en separat ting, uafhængig af om det er HDMI, anden forbindelsestype, eller via antennestikket (luft/kabel). Og den har slør fra 200hz. Jeg så det ikke i starten, men er begyndt at se det nu. Der kommer den omtalte "halo-effekt" omkring ting, ved hurtige bevægelser. Jeg tænkte i starten det mest var mindre ting, som f.eks. en fodbold i fodboldkampe, men kan nu se, at det er ligeså meget ved "store" ting, som f.eks. hele vejen omkring en person der bevæger sig igennem billedet. Er ved at checke om ikke det er væk ved "Clear" indstillingen, der er en mindre hård implementering end "standard" for 200hz systemet.
200hz kan jo slåes helt fra. Jeg er dog glad for at have muligheden. Hvis man ikke har en præference for denne "glidende bevægelser" mulighed, er der vel ingen grund til at give merprisen for en B700 serie, og kan nøjes med B600 (100hz) eller B500 (ingen natural motion = 50hz).
Jeg mener at de mindre modeller har samme gode skaleringsprocesser som B700 serien.
|
 |
B0B0
Ny bruger
Oprettet: 22-November-2009
Point: 10
|
Sendt: 05-December-2009 kl. 14:38 |
Vil det sige at med 200HZ slået til trækker personer og objekter mere slør end hvis 200 HZ er slået fra ? For hvis skærmen generelt trækker slør ved eks. sportsudsendelser vil jeg formode at det også gør på spillekonsol ?
Er lidt forvirret...
|
 |
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
|
Sendt: 06-December-2009 kl. 00:59 |
Der er lidt slør ved bevægelser i spil. Det hjælper at slå Game Mode til, men der er stadig en smule tilbage. Når man spiller, lægger man ikke mærke til det, med mindre man kigger efter det.
Det største minus ved denne skærm er synsvinklerne. Hvis man bare går 20-30 grader off-axis, mister man noget af kontrasten og farverne.
Et andet minus er backligt bleeding. I et helt mørkt rum kan det ses i mørke scener, selv i Movie mode. Normalt ser man det ikke.
Jeg købte TV'et til en rigtig god pris og derfor betyder ovenstående ikke så meget. Hvis jeg havde givet de 12.000, som tv'et normalt koster, ville jeg være lidt i tvivl om jeg ville beholde det.
Men ellers er skærmen super. Sort er på plasma-niveau. Selvf. ikke Pioneer-niveau, men er bedre end Pana X10 og Samsung B550. Billedet er generelt klasse! SD i god kvalitet ligner HD og HD er bare som det skal være - dvs. at man aldrig er i tvivl om at man ser HD. 200-hz virker rigtig godt i Clear mode og gør bevægelser flydende med et minimum af artefakter.
Konklusion: super fedt tv, men man skal bare være opmærksom på backlight bleeding og synsvinkler.
|
 |
JENC
Guld medlem
|
Sendt: 06-December-2009 kl. 11:09 |
Enig med PhDream i betragtningsvinkler. Og netop denne skærm (SQ01 panel) skulle være lidt bedre end andre LCD-skærme. I så fald må andre være rigtig ringe :-) men jeg ved heller ikke om det er rigtigt den skulle være bedre end andre.
Til gengæld ser jeg ikke backlight bleeding. Men det er måske fordi jeg ikke evner at se det. Men så er det jo kun godt.
Og jeg vil generelt sige, at i almindelig brug ser man ikke disse ting, men nyder det gode billede.
Mht. 200hz og gaming så husk, at 200hz (og tilsvarende med 100hz systemer) virker ved, at de gemmer det første billede der kommer, gemmer det næste billede der kommer, og så beregner de billeder der skal sættes ind imellem, og først dernæst begynder at vise TV. Det kan ikke andet end give et lag.
Derfor er der gamemode. Til at slå dette og anden tidsforsinkende elektronik fra. Så tanken om at købe en 200hz skærm for at få en bedre gaming skærm skal man nok ikke eftersætte. Er man hardcore gamer skal man mere gå efter en skærm med en god native responstid. Eller en plasmaskærm, hvis man tør leve med retention.
|
 |
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
|
Sendt: 06-December-2009 kl. 17:06 |
^ Netop, JENC! SQ01 panelet burde være bedre end andre både mht. betragtningsvinkler og backlight bleeding. Jeg tør slet ikke forestille mig hvordan de andre er så. 
Godt du ikke kan se BB. Hvis man ikke ved det er der, er det heller ikke noget man hæfter sig ved.
Jeg havde 3 plasmaer før denne, og de havde ALLE en eller anden form for fejl, som jeg ikke kunne leve med: buzzing, retention, RGB-fejl, osv.
|
 |
JENC
Guld medlem
|
Sendt: 06-December-2009 kl. 20:35 |
PhDream skrev:
^ Netop, JENC! SQ01 panelet burde være bedre end andre både mht. betragtningsvinkler og backlight bleeding. Jeg tør slet ikke forestille mig hvordan de andre er så.
Godt du ikke kan se BB. Hvis man ikke ved det er der, er det heller ikke noget man hæfter sig ved.
Jeg havde 3 plasmaer før denne, og de havde ALLE en eller anden form for fejl, som jeg ikke kunne leve med: buzzing, retention, RGB-fejl, osv. |
Well, der kører en tilsvarende tråd på Flatpanels, hvor der også er flere der nævner Backlight Bleed. Det jeg ser mener jeg er den lyse udvaskning ved skæve betragtningsvinkler. For sidder jeg præcist foran skærmen, er der ikke noget BB. Og det vil der jo være uanset om man sidder dead-on elle ved siden.
Til gengæld skal man kun meget lidt til siden, for at det sorte i siderne udvaskes. Så eet af to problemer er der :-)
Synd menneskeheden ikke formår at lave en fejlfri skærm endnu. Alle typer har deres svagheder. Vi kan trods alt spalte atomer og sende sonder til mars. Men what-ever... Det er lidt som med rulletrapper - vi evner endnu ikke at lave en, hvor trin og gelænder kører med samme hastighed 
|
 |
amier
Ny bruger
|
Sendt: 31-December-2009 kl. 06:44 |
Hey Alle sammen:
Jeg vender tilbage igen for at fortælle at jeg har nu haft mit tv i ca. 1 mdr.
Jeg er utrolig glad for min samsung LE46b755...
Billedet er fremragende, og jeg fortryder SLET IKKE mit valg.
Jeg kan varmt anbefale den til andre.. og jeg har lige set den i elgiganten til 9.998..
200 HZ sparker røv. kanon lækker detalje.
Så mange fede indstillings muligheder mht. lys og farver.. Når man ser DR HD på et tv som er 200 HZ så er det bare en oplevelse som de fleste af mine venner har sagt WWOOWWW..
Så holde jer ikke tilbage.. FED FED TV ...
|
Vh.
Samsung LE46B755
|
 |