recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Varmeproblem ved placering i reol?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVarmeproblem ved placering i reol?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Emne: Varmeproblem ved placering i reol?
    Sendt: 06-Januar-2010 kl. 23:26

Hejsa

Min kære mor har forelsket sig i Sony's KDL-32V5500 men de angiver i manual at der skal være 10 cm luft i siderne og 30 over.

Videre problematisk med placering i en reol, der desværre er eneste mulighed hos hende.
Der vil i givet fald møjsommeligt kunne flyttes en hylde og måske frigive plads over, men i siderne er der kun 3-4 cm.

Jeg har haft fjernsynet kørende (godt nok stående frit, så svært at sammenligne) i 3 timer, og det er knap lunt.

Er det totalt overdrevet fra Sony's side?

Redigeret af Baune - 06-Januar-2010 kl. 23:28
Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 16:21
Tjah....

Jeg vil sige at Sony går med brændimprægnerede livrem og seler.
Har haft fjernsynet kørende i 5 timer bokset ind med 3 cm luft i siderne og 6 cm over, og det giver stadigvæk kun et lunt resultat på ca. 23-24 grader målt ovenpå tv.

Der er da fuld forståelse for at der medfølger vejledning, der dækker mange modeller i samme serie, men mon ikke der er bare en lille forskel i varmeudvikling 32" vs 50".

Tog et par tilfældige stikprøver hos LG og Philips, og begge anbefalede 10 cm luft i sider, over og bag. Sjovt nok brugte de også mere strøm end 32V5500'ern og burde velsagtens også udvikle mere varme.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu