recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 42G10 Blæserstøj?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 42G10 Blæserstøj?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MSG1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic 42G10 Blæserstøj?
    Sendt: 04-Januar-2010 kl. 15:03
Hvor meget må et G10 støje fra blæseren?
Jeg kan høre mine blæsere svagt ved lavere lydstyrke og når der er stille passager i film/udsendelser, ved ikke om det er for meget, men høres kan det, og det kan til tider irritere mig hvis jeg først har hørt det. Det høres som en konstant dyb susen.
Hvordan oplever i samme tv??

Kan det evt rettes op ved at skifte firmwaren via SD kort?
Til top
MSG1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 00:50
ingen bud? ingen erfaringer?
Til top
tke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 08:50
Jeg har netop købt et G10 og jeg havde godt læst (bl.a. i anmeldelsen på flatpanels.dk), at det har en blæser. Umiddelbart er det ikke en generende lyd, men den er der, og netop i stille passager kan den høres. Jeg kan ikke helt bestemme mig til om jeg vil beholde det.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2058
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af tke tke skrev:

Jeg har netop købt et G10 og jeg havde godt læst (bl.a. i anmeldelsen på flatpanels.dk), at det har en blæser. Umiddelbart er det ikke en generende lyd, men den er der, og netop i stille passager kan den høres. Jeg kan ikke helt bestemme mig til om jeg vil beholde det.

Det er ærgeligt at der sidder en blæser i denne model. Billedet er jo rigtig rigtig godt.
Jeg er selv ude efter et nyt plasma tv og har også S10 og G10 i kiggerten.
Jeg er nået dertil at G10 er udelukket pga blæseren. Jeg tør ikke tænke på hvordan den måske vil støje mere om f.eks 2 år når der er kommet slør i lejerne og lign.
Det samme sker jo med mange af de blæsere der sidder i en pc. De støjer jo mere når de bliver "slidte"

Jeg vil lige vente og se hvad de nye modeller bringer. Ellers står købet på en S10.

mvh
Til top
Talamasca Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Oktober-2009
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 20:50
Jeg har også et 42g10 og kan tydeligt høre blæsere ved lav lydstyrke selvom at jeg sidder 4 meter fra TV'et. Det er dog endnu mere generende at der kommer en elektrisk summen fra TV'et (formentlig fra strømforsyningen) som stiger i lydstyrke jo lysere billedet er, f.eks. ved næsten helt hvide billeder er det tydeligt generende ved 10+ i lydstyrke.
Jeg har forgæves forsøgt at overbevise forhandler, reparatør (2 gange indsendt til reparation) og Panasonic om at det er en fejl ved fjernsynet, men alle har været totalt afvisende. Det er bare ærgeligt at TV'et støjer indenfor det tilladte grænseområde, som åbenbart er en hemmelighed hvad er, så man ikke kan efterprøve det ved egne dB målinger.

Mit næste TV skal ihvertfald ikke være et Panasonic.
Til top
tke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 21:03
Jeg var igennem det med den elektriske summen for et års tid siden, da jeg købte det første plasma tv. Efter mange frustrationer og mange afprøvede fladskærme, af forskellige mærker, kom jeg frem til, at det er individuelt hvor meget den elektriske summen generer. Flere af mine bekendte er ikke generet af "støjen", men den er der og specielt ved et lyst billede, og ved plasma er der vist ingen vej  udenom. Øv.
Til top
MSG1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 21:49
Jeg har heldigvis ikke hørt nogen lyde endnu ved hvide billeder.
Jeg overvejer at sælge min G10 og finde et andet, vil lige se hvad et af de nye 3D tv kommer til at koste
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu