Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Brian E
Bruger
Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 236
|
Emne: Bliver 4:3 stretched via HDMI? Sendt: 22-Februar-2006 kl. 14:41 |
Har netop bestilt en Sony KDF-E50A11E og planlægger at købe en HDD recorder med HDMI-udgang. Nu læser jeg så, at TV'et kun kan vise 16:9 via HDMI-indgangen.
Er dette korrekt? Jeg er ikke interesseret i at få mine 4:3 optagelser vist i 16:9, og så vil jeg i stedet købe en DVD-afspiller med HDMI og være mindre interesseret i, om HDD optageren har dette.
/Brian E
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
HeartWare
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
|
Sendt: 22-Februar-2006 kl. 15:44 |
Ellers køb en Pioneer DVR-920 eller 930 - den kan pillar-boxe HDMI-udgangen, så selv hvis TV'et kun kan strække HDMI-indgangen, så kan Pioneers to top-modeller (i hvert fald DVR-920, da jeg har en sådan) kompensere for det.
Jeg ville heller ikke kunne holde ud at se på små, lave, buttede mennesker hele tiden - det er ufatteligt, at nogle kan holde det ud.
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7912
|
Sendt: 22-Februar-2006 kl. 18:53 |
Nej - det ville jeg heller ikke kunne klare. Det burde da kunne lade sig gøre at få vist fjernsynsbilledet i korrekt format uanset om man kører med HDMI eller om man har fladskærm eller ej. Det overrasker mig, at det åbenbart ikke er en selvfølge.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
Tape Connection
Branche Medlem
Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
|
Sendt: 22-Februar-2006 kl. 20:20 |
Jeg kan ikke huske at have set en afspiller med HDMI uden mulighed for at vælge om 4:3 materiale skal vises i full-screen eller med bjælker i siderne.
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 22-Februar-2006 kl. 20:45 |
Brian E skrev:
Har netop bestilt en Sony KDF-E50A11E og planlægger at købe en HDD recorder med HDMI-udgang. Nu læser jeg så, at TV'et kun kan vise 16:9 via HDMI-indgangen.
Er dette korrekt? Jeg er ikke interesseret i at få mine 4:3 optagelser vist i 16:9, og så vil jeg i stedet købe en DVD-afspiller med HDMI og være mindre interesseret i, om HDD optageren har dette.
/Brian E
|
Undskyld den forstår jeg ikke, vil det sige at du ikke kan se et reelt 4:3 billede på dette TV med de sorte bjælker i siderne, og kun kan se et rigtigt 16:9 via HDMI?
Jeg har til gengæld hørt at den indbyggede digital tuner i TV'et kun med 10% sikkerhed vil virke til det danske digitale DVB-T som starter nu her fra 1. april.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
Brian E
Bruger
|
Sendt: 22-Februar-2006 kl. 22:13 |
[/QUOTE] Undskyld den forstår jeg ikke, vil det sige at du ikke kan se et reelt 4:3 billede på dette TV med de sorte bjælker i siderne, og kun kan se et rigtigt 16:9 via HDMI?
Jeg har til gengæld hørt at den indbyggede digital tuner i TV'et kun med 10% sikkerhed vil virke til det danske digitale DVB-T som starter nu her fra 1. april.
[/QUOTE]
Jeg har ikke fået TV'et endnu, så jeg refererer bare, hvad jeg har læst, og det er i denne sammenhæng, at man kun kan vælge "Wide" på TV'et, når det får et signal via HDMI. Hvis - som Otto skriver - afspilleren sender signalet som 4:3 med bjælker, er der ikke noget problem. Jeg regner med at købe en Thomson 8550, der med firmware-updaten lader til at have fået løst sine issues.
Den digitale tuner vil jeg ikke benytte alligevel, da jeg har en Selector (Sagem 60).
Mange tak for svarene ![](smileys/smiley1.gif)
|
perf
Super bruger
Oprettet: 21-November-2005
Point: 327
|
Sendt: 25-Februar-2006 kl. 23:22 |
Ja, jeg har samme tv.
Det afhænger af hvilket format du lader din "kilde" sende til HDMI indgangen. Jeg har selv sat min Philips DFR 9000 til at sende signalet
i 720p. Og så er man LÅST til formatet "bred".
Jeg har derfor valgt at koble min Philips til BÅDE med RGB og HDMI. Så vælger jeg bare RGB hvis det ikke er 16-9 format. RGB kører 576 linjer hvis jeg husker rigtigt, og det KAN skaleres
mvh
|
Brian E
Bruger
|
Sendt: 26-Februar-2006 kl. 11:08 |
perf skrev:
Ja, jeg har samme tv.
Det afhænger af hvilket format du lader din "kilde" sende til HDMI indgangen. Jeg har selv sat min Philips DFR 9000 til at sende signalet
Jeg har derfor valgt at koble min Philips til BÅDE med RGB og HDMI. Så vælger jeg bare RGB hvis det ikke er 16-9 format. RGB kører 576 linjer hvis jeg husker rigtigt, og det KAN skaleres
mvh
|
Mange tak for svaret. Den løsning havde jeg ikke tænkt på, men det vil naturligvis virke, og så kan jeg nok leve med et ekstra kabel.
Redigeret af Brian E
|
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 26-Februar-2006 kl. 11:21 |
perf skrev:
Ja, jeg har samme tv.
mvh
|
Det er klart, vælger du at køre ud i 720P eller 1080i, kan du ikke ændre formatet, da dette jo er et læst format fra start, 1280 x 720 eller 1920 x 1080.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
Pete II
Ny bruger
Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 4
|
Sendt: 15-April-2006 kl. 15:10 |
Jeg har til gengæld hørt at den indbyggede digital tuner i TV'et kun med 10% sikkerhed vil virke til det danske digitale DVB-T som starter nu her fra 1. april. |
Well, så er vi ovre den 1. april - kan nogle fortælle om den digitale tuner i det nævnte TV virker til det danske digitale DVB-T ?
På forhånd tak
Pete
|
Mange hilsner
Pete
|