|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thorsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-August-2006 Status: Offline Point: 60 |
![]() Sendt: 09-Januar-2010 kl. 18:32 |
Hej Forum,
Jeg forsøger at hjælpe naboen med at slutte dels en DVB-T boks og dels en HDD/DVD recorder til hans BeoVison Avant (med indbygget VCR som dog ikke anvendes). Der er 3 SCART stik bagpå TV. Den ene (hvor stikket fastholdes med en metal klemme) går til VCR). Jeg kan tilslutte fx DVB-T boksen til det midterste SCART stik og så finder TV selv denne AV indgang når den starter op fra slukket tilstand. Jeg kan ikke finde ud af at vælge denne AV indgang selv om der på fjernbetjeningen er en AV knap og også en SOURCE via MENU funktion. Når denne SOURCE bruges kan man bladre mellem forskellig AV indgange, men det er som om der ikke rigtig er registreret eller tilknyttet noget til disse indgange. Man må da kunne vælge AV indgange og ikke være nødsaget til at skulle slukke og tænde det gamle skidt hver gang man skal skifte mellem fx AV og TV Jeg har hårdt brug for hjælp fra en B&O kyndig herinde... Hilsen Thorsen
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Peter Pan er ham der er "nørd" på det område.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Så håber jeg, at han ikke er taget på skiferie... ![]() Thorsen
|
|
![]() |
|
frankmj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 140 |
![]() |
AV knappen på Beo4 er kun til at "flytte" lyd fra et tilsluttet lydanlæg til Fjernsynets højtalere eller modsat.
Ikke B&O udstyr der er tilslutet midterste scart-stik kan registres i som V.AUX i source menuen, og efterfølgende vælges som V.AUX på Beo4.
Det yderste scart-stik (uden klemme) er beregnet til decoder f.eks til et optionelt indbygget sat-modul. I gamle dage skulle bruge D-MAC decoder for at se visse kodede satellit kanaler. Udstyr tilsluttet her kan således ikke vælges på Beo4, men ved sluk og tænd for udstyret, skifter Avant selv til denne kilde, hvis der kommer signal.
/Frank Redigeret af frankmj - 09-Januar-2010 kl. 21:02 |
|
![]() |
|
![]() |
Når vi tilslutter fx DVB-T boksen til det midterste SCART stik og tænder udstyret finder TV dette. Men der sker ikke rigtig noget når vi så forbinder HDD til det yderste SCART. Kan man virkelig ikke helt manuelt vælge hvilken SCART indgang TV skal tage signalet fra ? (Hvis der skal optages fra DVB-T boksen skal både denne og HDD jo iøvrigt være tændte - så hvis TV ikke kan håndtere at begge SCART indgang er aktive er det jo ikke så godt)
På det lille display på toppen af TV via at indgangen er "D??" (Kan desværre kun huske at det starter med "D" og er på 3 bogstaver... ![]() Thorsen |
|
![]() |
|
MoTiNI ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-November-2009 Status: Offline Point: 307 |
![]() |
Jeg har hørt om den problematik før, bare på en BeoVision 3 Der var én som skrev for et par uger siden at han ikke kunne få en Mpeg-4 dekoder til at virke på en BV3 fra scart 3 stikket. Det kan du læse om her link Så vidt jeg kan læse er du ude i samme problem. Redigeret af MoTiNI - 10-Januar-2010 kl. 09:51 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |