|
Endnu et angreb på Sonos? Raumfeld |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
kris
Guld medlem Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
Emne: Endnu et angreb på Sonos? Raumfeld Sendt: 09-Januar-2010 kl. 22:21 |
Diskuteres lidt i Sonos' forum: http://forums.sonos.com/showthread.php?t=14922 Kan ikke se, at det har været nævnt på recordere.dk endnu - og hvis det har: Sorry!
/kris
Redigeret af kris - 09-Januar-2010 kl. 22:30 |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Sendt: 09-Januar-2010 kl. 22:41 |
Fedt, det kan forhåbenlig presse prisen på marked hvor elektronik ikke koster en pind at fremstille, men Sonos skal have betalt som om det var af guld.
|
|
.....
|
|
Duffy
Bruger Oprettet: 13-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 00:24 |
Tror ikke på Raumfeld har ikke en chance op mod SONOS. Designet er for min smag uhyggeligt grimt og remoten med den store knap er til grin!
SONOS holder hele vejen. det eneste som mangler er at vi får brudt 65k sange begrænsningen.
Man finder intet system som er mere brugere venligt end SONOS. Har man først haft et SONOS sytem så er der intet som kommer i nærheden.
SONOS priser er høje i DK men rejs en tur til NY i US over Hamburg og du kan sponsoreret hele dit SONOS anlæg samt rejsen og lommepenge for prisen i DK. Toldpersonale er ikke eksisterende på morgen ankomsterne i HH. Redigeret af Duffy - 10-Januar-2010 kl. 00:29 |
|
turbonegro
Super bruger Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 09:04 |
65k begrænsningen? wtf? Kan du ikke lige skrive lidt mere om det, for nu skal jeg da lige pludselig absolut ikke have Sonos alligevel!
|
|
Duffy
Bruger Oprettet: 13-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:51 |
2 x SONOS S5 player
2 x SONOS Zoneplayer 120 2 x SONOS Zoneplayer 90 1 x SONOS CR100 controller 1 x Ipone 1 x Ipone Touch |
|
kris
Guld medlem Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:39 |
Lad mig være liiiidt mere pædagogisk end Duffy : Forklaringen på de 65k er ganske enkelt RAM-teknik... altså hvor meget kan en Zoneplayer cache? For fem år siden var max det halve af nu, så Sonos' ingeniører ER blevet bedre til at mase tracks ind i RAM'en. Sonos er jo det eneste streaming-system, som cacher alle numrene (bortset fra coveret - dét er ikke cachet, men dukker op så hurtigt, at man tror det er!) - og præcis derfor er systemet alle konkurrenter overlegen, når det kommer til hastighed. Med Sonos får du altså direkte stier til samtlige numre (på din pc, på din NAS) - og så går det selvfølgelig stærkt - 'instant access'. Alle andre systemer baserer sig på en såkaldt mediaserver - typisk Twonky og TVersity (hvis det er UPnP) og Squeezeserver (hvis der er klemmeboksene). Med en mediaserver er der ingen track-max - men man må så leve med lidt forsinkelse, når man 'bestiller' et nummer. Sonos er faktisk UPnP - man har fx åbnet for Rhapsody den vej. Så mon ikke Sonos lukker Twonky inden for på et tidspunkt. Dermed kan man have 65.000 tracks med instant access og så tilgå resten af samlingen via Twonky. Så kan man nøjes med én controller. Jeg brugte Twonky i mange år (og gør det stadig) inden jeg røg på Sonos, så det vil bestemt glæde mig, hvis det sker!
/kris
|
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
turbonegro
Super bruger Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 17:39 |
Hmm. Nu er 65000 numre selvfølgelig en slat, men jeg vil da mene at nå et ganske pænt stykke derover når jeg en gang er færdig med at rippe alt det jeg har stående. Hvorfor fanden, undskyld, putter de ikke bare en ordentlig skovlfuld ram ind i deres controller så? Det er da for pokker ikke fordi hukommelse koster mega-kassen i disse tider? Er der noget på vej i den stil?
|
|
kris
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 17:44 |
...det er vist ikke bare et spm. om at fylde mere RAM i - jeg har tænkt det samme! Men spørg i Sonos' forum - der har det emne naturligvis været diskuteret i årevis. Jeg har ca. 5000 albums/50.000+ tracks - og synes ikke jeg mangler noget mere
Her en god lærerig tråd: http://forums.sonos.com/showthread.php?t=14728
/kris Redigeret af kris - 10-Januar-2010 kl. 17:45 |
|
|
|
Kurt Poulsen
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 17:54 |
Er det ikke rigtig forstået at det ikke er bare antal tracks der afgør om der er plads til 65.000 tracks? Det har også noget at gøre med hvor meget metadata der er i musikfilerne. Altså hvis man har meget klassisk musik som typisk har mange metadata for at kunne udtrykke alle informationerne om et stykke musik så er der plads til færre tracks end hvis det er pop som typisk kun kræver nogle mere basale data.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
kris
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 18:02 |
Helt korrekt. Klassisk musik er et nummer for sig. De 65000 tracks gælder 'normal musik' med standardmængde subtags!
/kris
|
|
|
|
justrace
Guld medlem Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 18:07 |
Kunne de 65k ikke være en begrænsning der stammer fra computerverdenens brgænsninger?
Ligesom der er begrænsning på hvor mange filer der kan ligge i roden af en harddisk, dybde af træstruktur osv.?
|
|
MJ (udmeldt)
-- Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 18:18 |
LOL ... og jeg der troede jeg havde mange numre med mine knap 3000 ...
65k numre i flac-format med ca. 30 megabyte pr. nummer = ca. 2 terabyte diskplads. Føj for den da... Ved ikke rigtig hvad jeg skal synes om den Raumfeld controller.. den er pænere end den første Sonos controller dog. Men den var da også vederstyggelig grim og upraktisk. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |