|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SboC ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 10-Januar-2010 kl. 11:30 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hej Jeg står overfor at skulle have en ny bærbar, da min gamle er ved at være slidt ned. Har alt for lidt forstand på komponenter o.lign. så det er lidt af en jungle for mig at komme igennem. Fik af vide af en bekendt, at dette var et rigtigt godt sted at stille spørgsmål om den slags, og vil være meget taknemmelig for nogle hints og evt. vurderinger, som kan hjælpe mig med at træffe det rigtige valg.
- Min bærbare fungerer som min eneste computer, og bruger den dagligt mindst 3timer til skrivning, netsurf, en lille smule photoshop og til tider lidt filmredigering (premiere).. men hovedfunktionen er helt klart skrivning og net.
- Det er vigtigt for mig, at computeren kan holde til lidt og at det er en linie med lav fejlprocent, da jeg skal bruge den til rejser - skal bl.a. 4 måneders ud og rejse snarligt (fastboende), hvor en afbrændt bærbar vil være ret svær at få sendt til reperation o.lign.
- Mit budget ligger omkring 5000kr
Ellers har mine krav pt. været:
- ca. 15' skærm
- min. 4gb ram
- windows 7 (64bit) inkluderet
- mulighed for at koble til fjernsyn (film)
Har haft fravalgt nogle mærker, da jeg har hørt/læst en del dårligt om dem især mhp. kundeservice:
- HP
- DELL
------
- Har pt. kig på denne ACER:
Synes den har ret vilde specs ift. andre i prisklassen, men har ikke kunnet finde nogle anmeldelser af den.
- Og denne Lenovo
Har kun 3gb ram, men lyder ellers fristende
- Har også haft kig på et par fra Acers timeline serie, men synes umiddelbart, med min ringe forstand på dette, at deres specifikationer ligger noget lavere end andre i prisklassen især processermæssigt.
---------
Er der nogen der har erfaringer med disse bærbare? Nogen anbefalinger eller bedre ideer til bærbare?
Alt info vil blive værdsat :)
MVH
Søren BS
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
SboC ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 8 |
![]() |
specs er:
Acer:
Lenovo:
Storage
|
![]() |
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Jeg kender ikke dem du henviser til, men det ser ikke for godt ud på squaretrade. Her ser det ud til at Asus og Toshiba er de mest holdbare. Lenovo har ellers før været godt, men er åbenbart blevet dårligere.
http://www.squaretrade.com/pages/laptop-reliability-1109/ Asus kan repareres over det meste af verden, men om deres 2 års garanti også gælder over hele verden, ved jeg ikke. Det kan andre måske svare på. http://support.asus.com/service/service.aspx?no=407&SLanguage=en-us Det bedste er vel hvis du køber én, som kan repareres på garantien, der hvor du rejser hen. |
Venlig hilsen
KB |
![]() |
Anders_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 226 |
![]() |
Jeg ville i hvert fald ikke vælge den Acer computer du henviser til, da jeg ser det som dumt at købe en computer uden HDMI indgange.
Lige pt har jeg en Lenovo Thinkpad T61, og ja det er da en meget stabil computer som kan holde til en masse, men batteriet dør enormt hurtigt ud, og skærmen er ikke glasskærm, som jeg gerne vil have på min næste bærbar + der heller ingen HDMI stik er.
En af mine venner har en Zepto computer, og det skulle vist være et rigtig godt valg. Der kan du samle din egen computer inde på deres hjemmeside. Dog er det nok besværligt med garantien hvis du tager til udlandet.
|
Anders Bloch
|
![]() |
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Jeg ville vælge en model som har mulighed for at kobles sammen med dockingstation. Ikke sikkert at du har brug for det her og nu, - men det er en fremragende feature.
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
![]() |
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Er Zepto ikke gået konkurs? |
Venlig hilsen
KB |
![]() |
Anders_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 226 |
![]() |
Det har du da også ret i, det var jeg faktisk ikke klar over. Så er det godt han sikkert alligevel ikke ville have sådan en, eftersom garantien kun ville være gældende i Danmark :)
|
![]() |
![]() |
takker for kommentarerne :) hælder mest imod Lenovoen, men må lige få kigget mere rundt. Brixen: Tror jeg retter eftersøgningen i retningen af Asus og Toshiba også, og takker for linket, havde læst en del godt om Lenovo, så troede de rangerede blandt de højeste.
Anders: damn tak, havde ikke engang set, at der ikke var hdmi på acer'en. Ved du om det med batteriet er noget der generelt er problemer med ift. Lenovo thinkpad serien eller?
Lennon: havde også haft det i tankerne.. men så alligevel, har docking til min nuværende, og har aldrig rigtigt fået det brugt.
MVH
Søren BS
|
![]() |
![]() |
Jeg går i 3.g på Holstebro gymnasium, og da jeg startede derude kunne vi alle købe computere af skolen. Der var tre forskellige lenovo computere at vælge imellem, i tre forskellige prisklasser. Mig og flere andre købte den dyreste, og vi har stort set alle problemer med strømmen på dem.
Jeg har nu aldrig brudt mig om Mac, men jeg begynder langsomt at se fordelene ved dem. Den nye Macbook, kan købes på deres hjemmeside til 999$, så det var måske en mulighed? Hvis du heller ikke er til Mac, er en af disse maskiner fra Asus måske noget?
Den største forskel på de to maskiner, er at den sidste har en 17,3" skærm, mens den første har en på 15.6"
|
![]() |
![]() |
hmmm det lyder ikke for godt med batteriet. Er ikke så meget til mac, men det er i stor stil også pga. prisen, da jeg også er studerende ;) Synes umiddelbart den 15,6" Asus lyder ganske godt, selvom den kommer med vista i stedet for windows 7. 17,3" bliver nok for stort ift. transport. Takker for input :)
|
![]() |
![]() |
Indtil 31.1.2010 kan den opdateres til Windows7 billigt (knap 200 kr.): http://event.asus.com/2009/windows7/ Kan fås billigere flere steder: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=534704 Redigeret af Brixen - 13-Januar-2010 kl. 07:26 |
Venlig hilsen
KB |
![]() |
![]() |
superb, så tror jeg jeg har fundet en forsinket julegave til mig selv der :) takker
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |