|
Er Pixmanias retur-politik lovlig? |
Besvar |
Forfatter | |
Kenneth Lund
Bruger Oprettet: 23-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
Emne: Er Pixmanias retur-politik lovlig? Sendt: 11-Januar-2010 kl. 13:43 |
Jeg fik en Wacom museplade i gave, som jeg har besluttet mig for at returnere.
Giveren købte den hos Pixmania, som nu har sendt hende de papirer og returnumre, der skal til. Musepladen koster ca. 600 kr. og nu ser jeg til min overraskelse, at Pixmania vil have mig til at sende den til Frankrig. Dvs. det koster mig 307 kr. i porto at returnere en gave til 600 kr. - det er over 50% af varens værdi. Kan det virkelig passe at det påhviler MIG, at betale for så meget porto, når pakken er købt og betalt på en dansk webshop?
|
|
Mvh Kenneth WedMore Lund
Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :] |
|
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 13:48 |
Pixmania er ikke en dansk webshop - det er en fransk shop der bare har en hjemmeside på dansk.
|
|
Kenneth Lund
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 13:53 |
Ja og de er åbenbart rimeligt "kreative": http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=1&conference=268&posting=832394
|
|
Mvh Kenneth WedMore Lund
|
Kenneth Lund
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 14:11 |
Jeg kan i øvrigt se på pakkens oprindelige label, at den er sendt fra Sverige....
|
|
Mvh Kenneth WedMore Lund
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 14:15 |
Pixmania har flere gange været i Kontant. Dengang fik man et tilgodebevis, når varen blev returneret.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
bibihest
Guld medlem Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 14:25 |
Du får nok mest ud af at sælge det herhjemme og så bede alle om aldrig at handle ved Pixmania igen. Det er et firma hvor mange har problemer. Desværre har køberen ikke været vågen og undersøgt butikken i forvejen, det kunne havde gjort det hele meget lettere.
Ved returnering er det dig selv der skal betale, kun når det er bytning under garanti eller reparation, betaler butikken for fragten. Som sagt, forsøg at sælge den herhjemme, det vil give dig flest penge for den og så glem alt om Pixmania i fremtiden. |
|
Aspagilus
Guld medlem Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
Sendt: 12-Januar-2010 kl. 16:14 |
Pixmania har også tidligere været omtalt meget i nyhedsgrupperne som et sted man skal holde sig langt væk fra, desuden har de figureret på firmatjek.dk en del gange.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |