recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar til Solidworks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBærbar til Solidworks

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Shaft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Bærbar til Solidworks
    Sendt: 07-Januar-2010 kl. 21:59
Hej alle

Jeg skal have en ny bærbar som skal bruges til Solidworks og almindelig hverdags ting. Jeg har kigget på de to her:
 
http://www.dustinhome.dk/pd_5010364432.aspx

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=495421

Jeg ved desvære ikke så meget om bærbar-computer, så jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra alle jer kloge folk som har forstand på det. Jeg har hørt at jeg skal gå efter en bærbar med god portion ram, god grafikkort og med høj skærmopløsning. Er det korrekt?
Jeg er desværre på su, derfor har jeg et budget på max 7000 kr.
Jeg håber virkelig på at høre masser gode forslag fra jer.


Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 05:51
Hej.
Hvis vi kigger på de to som du nævner, vil Asus'en være det bedste køb - og den vil være kraftig nok til at køre Solidworks, der jo er et 3D modellerings program, skal vi huske. Sony'en er også kraftig nok, men du får mere for pengene med Asus'en (bl.a. bedre grafikkort, bedre processor, er et halvt kilo lettere). Bemærk at styresystemet er 64 bit. Jeg siger det fordi hvis du har programmer, der måske er gamle som du gerne vil fortsætte med at bruge, bør du måske undersøge om de kan fungere på et 64 bit styresystem. Men hvis du starter mere eller mindre fra bunden, er Asus'en et ganske godt køb af de to. Prisen er også udmærket.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 08:50
ASUS'en ser ud til at have den stærkeste hardware.

Dog vil jeg sige at SONY'ens skærm har en langt mere attraktiv opløsning, i forhold til at den skal bruges til 3D-modellering.
1366x768 er lige i underkanten på ASUS'en, hvorimod SONY'en er helt oppe i 1920x1080. SONY'en vil give dig et langt større arbejdsområde så at sige.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 09:04
Jeg bruger en 17" bærbar, med en skærmopløsning på 1440x900 og jeg arbejder med 3D-design af bygninger og teknisk tegning - og det fungerer super for mig. Så jeg vil tro at Asus'en skærmstørrelse og opløsning er helt fin.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Shaft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 10:34
Mange tak for jeres svar. Jeg havde håbet på Sony´en, for den ser sku meget lækker ud.
@Thorvald : Bruger du AutoCad? Og hvad for en bærbar bruger du?
Min kommende bærbar skal bruges til nye programmer som Solidworks, MathCad og CES Edupack. 

Jeg har lige set den her Asus som ligner meget den første:

https://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=278791

Er det ikke korrekt at den har samme specifikationer som den første Asus, men bare med mindre processer? Og vil en processer på 2 Ghz være nok til mig? Det vil være rart hvis jeg kunne nøjes med den sidste Asus.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 11:10
Det er muligt at Sony'en ser "lækker" ud, men det er også det du betaler (ekstra) for. Jeg kommer lige i tanke om en enden fordel ved Asus'en, som Sony Vaio ikke har - nemlig dedikeret taltastatur. Det vil du hurtigt komme til at sætte stor pris på, hvis du skal arbejde meget med tal. Og når du tegner i AutoCad eller arbejder i MathCad, vil du jo ofte skulle skrive tal.
 
Den "nye" Asus er såvidt jeg kan se helt identisk med den første bortset fra processor hastighed. Og jo, den er helt fint kraftig nok til formålet. Og faktisk synes jeg den er ganske flot også. Se her på Asus' hjemmeside. Desuden kan jeg kun anbefale at handle ved ProShop, de er fornuftige og yder en god service. F.eks. hvis du skriver og spørger til denne computer om den er god nok til dig og om de evt. har endnu bedre tilbud.
 
Jeg har en Toshiba, der er 2½ år gammel, med 17" skærm, 2 GHz duo processor, 3 GB ram og 400 GB HDD. Toshiba er et godt mærke, men det mener jeg også at Asus er. Jeg bruger ikke AutoCad (ikke ret meget i hvert fald). Jeg arbejder i Dietrichs. Hvis du skal købe AutoCad, kunne du evt. også overveje ProgeCad, der ligner AutoCad meget, kan det samme som den fulde version af AutoCad og lidt til og som koster ca. 1000 - 1500,- afhængig af version.
 
Såeh, det ser ud til at den Asus du har fundet ved Proshop, ville være et meget fornuftigt køb. Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
MIDO Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 11:21
Hej Schaft
Af bitter erfaring må jeg sige at HVIS du endelig vil afvikle Solidworks på en bærebar, så skal du have fat på en HP og det skal være en af de maskiner der er certificeret til netop Splidworks, at så en bærbar slet ikke er en optimal løsning er en anden side.
 
Har i forbindelse med mit job været igennem hele rumlen, og efter 1½ år med problemmer er vores konstruktøre endeligt vågnet op og selv indset at det kun er den stationære løsning der virkelig du'r
Michael
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 11:36
Jeg vil nu mene, at man udmærket kan kan arbejde på en bærbar, også med 3D arbejde. De bærbare computere idag er så gode, at de er næste lige så gode som en stationær computer. Vil man have den stationære computers fordele med større skærm og tastatur køber man blot disse og sætter til eksternt. Ekstern trådløs mus køber man selvfølgelig også til sin bærbar uanset.
 
Hvorfor man ikke skulle kunne afvikle SolidWorks på denne Asus bærbar, kan jeg ikke se nogen fornuft i og HP er ikke alt for godt. Men Shaft, du kunne evt. skrive en mail til Solidworks, eller en Solidworks forhandler i Danmark og spørge om den bærbare vil kunne køre Solidworks.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
MIDO Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 11:40
Hej Thorvald
For 2 år siden ville jeg havde givet dig ret, og selv Soliddesign house har måtte indset at det bare ikke er en optimal løsning, nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvilke konstruktioner som den skal bruges til, men her (værktøjsmageri) fungerede det bare ikke, og syntes jeg ville bringe mine erfaringer, for det er fjollet at smide i nærheden af 30 kkr for en bærebar for bagefter at finde ud af at det nok ikke var det rigtige udstyr (det gjorde vi :-(  )


Redigeret af MIDO - 08-Januar-2010 kl. 11:43
Michael
Til top
Shaft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 12:11
@Thorvald: Tak ska du have, jeg er glad for at høre din vurdering. Mht. programmerne, så er det kun Solidworks jeg bruger som bliver stillet til rådighed af min skole.

@Mido: Jeg har hørt mht. at stationær vil være den bedste og billigste løsning når man skal arbejde med Solidworks. Men problemet er at jeg har ikke så meget plads i min lejlighed, og desuden skal jeg en semester til Hong Kong til efteråret, så det skal være en bærbar.

Jeg har lige fået et link af en ven som anbefaler den her:

https://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=279261

Men jeg synes bare at den er for stor, ellers ser den nydelig synes jeg. Eller tager jeg fejl?

endnu engang tak for alle jeres respons

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 12:53
Velbekomme, jeg forsøger blot at hjælpe. Wink  Jeg kan sige så meget at næste gang jeg skal have en ny bærbar computer kan det meget vel blive en 18" Fujitsu-Siemens, deres bærbare er temmeligt gode. Bortset fra at jeg gerne ville have 1000 GB HDD (eller i hvert fald mere end 500 GB), kunne den du viser til, godt være en jeg kunne finde på at købe. Det design i den der serie er bare så lækkert (efter min mening). Nå det var ikke det design jeg tænkte på, denne var ny for mig. Nå det lader til at den jeg tænkte på ikke længere er på Fujitsu's hjemmeside. Men hold fast hvor er den du nævner altså også bare lækker - kom bare Fujitsu, I er supergode til det der...
Men altså - Fujitsu Pi3660 - den er absolut mindst lige så god som de andre Asus'er der har været tale om. Du har ret i, at den er lidt stor - men til gengæld vil den større skærmstørrelse være en fordel når man skal arbejde meget med 3D - i forhold til de 16" som Asus' byder på. 16" er såmænd nok fint nok, jeg selv vil foretrække min. 17". Hvis du ikke skal slæbe så meget rundt på den (såsom at tage den med i skole hver dag), så vil den 18" bærbar være helt fin. Selv sidder jeg hjemme og arbejder og computeren står på mit skrivebord. Og når jeg skal rejse synes jeg også at den er helt ok, at have med og jeg tror den 18" Fujitsu vejer ca. det samme som min.
 
Altså om du vil købe en 16" Asus eller denne meget fine 18" Fujitsu (til en temmelig god pris i forhold til hvad du får) - begge ganske fine bærbare computere, må blive en smagssag og en vurdering for dig. Måske er Fujitsu bedre til 3D Cad end Asus, da Fujitsu også har bærbare der er specielt bygget med Cad-arbejde for øje. - Og det smitter måske af på de andre modeller også.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Shaft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 15:01
Jeg har googlet en hel del om Fujitsu Pi3660 nu, og der er kun positive ting at sige om den.
Jeg har i øvrigt selv en gammel Fujitsu Siemens bærbar nu, som jeg aldrig har haft et problem
 
Det er meget sjældent at jeg tager computeren med til skolen, det sker kun lige op til eksamenerne eller før et projekt skal afleveres. Jeg læser til maskiningeniør og undervisning er meget traditionalt her, og det kræver slet ikke at man har bærbar med til skolen. Der er naturligvis mange der har deres med til undervisning, men det er kun for at surfe og messenger.

Jeg tror at jeg tænker over de to muligheder(Asus/Fujitsu) i weekenden og tager en beslutning derfra.
Hvis det bliver Fujitsu, så får du en lille anmeldelse om den ;-)

Vh

Ali

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu