|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
den myos ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 85 |
![]() Sendt: 11-Januar-2010 kl. 09:07 |
|
Mit 19"crt kører på sidste vers, og det er meget skræmmende når man nærmest er tv narkoma.
Så nu når der er udsalg tænkte jeg at jeg heller måtte købe et nyt. Jeg er på stofa, uden zaptor. Jeg sidder ca. 2-3 meter væk fra skærmen. Har kun 3000.- at købe for, og har ikke yderligt forstand på tv. Har nu hørt godt om panasonic, men det er måske også lidt over mit budget. Nogle forslag.? ![]() |
||
![]() |
||
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
|
Hej Hvis du sparer ca. 1500-2000 mere sammen kan du med fordel købe et Panasonic X10Y og endda få et 37" tv. Plasma vil klart give dig det bedste og mest naturtro billede. Panasonic lancerer også om en måneds tid deres nye modeller.
Hvis det skal være her og nu og du ikke vil ofre mere end 3000,- vil jeg anbefale Toshiba 636 som fås i Computercity til netop den pris. Det er et LCD tv, men er ganske fremragende til prisen efter min mening. Begge nævnte TV har DVB-C tuner. Sig til hvis du har flere spørgsmål. God jagt! Venligst Strange |
||
![]() |
||
den myos ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 85 |
![]() |
|
http://tapeconnection.dk/Billede.aspx?id_category=60&product_number=5060221
Denne model? Hvad menes der med mpeg 4 boxer, er klar over mpeg 4, men boxer er jeg ikke lige klar over.? Og PAT, picture at ...... ? ![]() |
||
![]() |
||
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
|
Hej igen
Jeg ved faktisk ikke helt hvad PAT er, men er er nogle bud:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090215192537AAlokWs Boxer betyder bare at det er boxer godkendt. Men du bruger jo Stofa. http://www.boxertv.dk/ Og ja, det er præcis det TV jeg omtaler, men det der er en fuldstændig vanvittig pris for 37" udgaven. Til den pris kan du næsten få 50" udgaven af selvsamme TV!!!
Redigeret af Strange - 11-Januar-2010 kl. 10:31 |
||
![]() |
||
![]() |
|
ok, tak.
Er der ikke noget om at man ikke må ha et fladskærms tv kørende mere end 7 timer i træk.? Eller er det en and.? 50" er måske lige i overkanten når jeg kun er 2-3 meter væk fra skærmen. Redigeret af den myos - 11-Januar-2010 kl. 11:07 |
||
![]() |
||
Michael Skov ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() |
|
Hvor har du det fra med de 7 timer? :) 3m fra en 50" er helt ok. Gør det med rigtig godt resultat. Man skal faktisk være ret tæt på for at kunne se den høje opløsning |
||
Sony AF8 - BAT - Focus Audio Master
|
||
![]() |
||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
|
Den tråd er lidt misvisende. PAP betyder Picture And Picture. Men resultatet er det samme. ![]() Jeg menet PAT står for Picture And Text, altså at man kan se text-tv og tv sammentidigt, men du må ikke hænge mig op på det. EDIT: btw, så stemmer jeg også for at 3 meter er rigelig afstand til 50".
Redigeret af MaXer - 11-Januar-2010 kl. 11:43 |
||
![]() |
||
![]() |
|
"Jeg menet PAT står for Picture And Text, altså at man kan se text-tv og tv sammentidigt, men du må ikke hænge mig op på det."
det er da meget gamle teknologi, det kan man da på langt de fleste crt skærme. Ved ikke hvor jeg har de 7 timer fra,, men mit tv kan snild stå og kører 12 timer i stræk i weekenden, ikke lige fordi jeg se tv i 12 timer, men det kører om jeg er der eller ej. Hvad med burn-in er det stadig en faktor ved plasma skærme.? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Medmindre du decideret prøver at få burn og har din skærm stående med samme logo i en milliard timer er det ikke et problem på nyere plasma. Der kan dog forekomme retention, hvilket er meget normalt og IKKE farligt. 3 meter til 50" er helt fint, pas på med at købe for småt, man vænner sig alt for hurtigt til størrelsen og så vil mere have mere... :-)
|
||
![]() |
||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
|
At det er en gammel teknologi betyder jo ikke at der ikke bliver reklameret med det. ![]() Du skal virkelig være ond ved dit (nyere) plasma tv hvis der skal forekomme burn-in. Her snakker vi forretnings-agtige omstændigheder hvor det samme still-billede hænger på skærmen hele arbejdsdaggen, hver dag. Der kan i nogle tilfælde (jeg har aldrig oplevet det, og jeg ser MEGET fjernsyn) opstå retention, som mange tror er burn-in. Dette er noget der som regel går væk igen af sig selv. Ellers kan man afspille en videosekvens der findes et sted på recordere som kan rense billedet for dig.
|
||
![]() |
||
Wheels ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 67 |
![]() |
|
På mit Pioneer 4280 er PAT billede og tekst ved siden af hinanden - ikke tekst med gennemsigtig baggrund oven på billedet som på de fleste CRT-skærme.
Og jeg vil til enhver tid vælge at spare de ekstra 1000-1500 kr. op og få et hæderligt tv frem for at bruge 3000 på et tvivlsomt.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Yes, det var lige det jeg mente... PAT er ved siden af hinanden, ikke gennemsigtig text-tv.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |