recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD My Book®Essential™
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD My Book®Essential™

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rs-6200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2006
Sted: åbenrå
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: WD My Book®Essential™
    Sendt: 12-Januar-2010 kl. 18:25
Dead hej  er der en der kan hjælpe mig da det ikke lige er min stærke side jeg har lige købt  en ext hardisk WD My Book®Essential 1tb den er ikke instaleret endnu
har et spørgsmål ang fat da den er formateret i NFTS  jeg køre med wista på min parcabel st pc
er det den jeg skal køre med eller skal den køre med fat 32 system
min tidligere ext hardisk var en weston der var i fat32 system det sagde  parcabel var det bedste også fordi jeg  har en tom tom navigition som de siger køre fat32

håber i forstår mine problemer  og kan hjælpe
hilsen rolf  forsat god dag
tv sony KDL 52Z4500

tv sony KDL 40Z4500

harman kardon avr 355

harman kardon blu-ray BDP-10

ht keff 5005 7/1
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 18:38
ntfs er det eneste filsystem som kan håndtere filer over 4gb til windows, så hvis du har filer af den type siger det sig selv. fat32 er ved at være en død sild, og der er generelt en langt større spildplads ved at bruge fat32 end ved ntfs.
Har man behov for at den kan tilgås fra andre maskiner end den enkelte maskine, som eksempelvis en mac, så er fat32 en god løsning da de så begge kan skrive på den uden problemer, men personligt vil jeg bare sige gå med ntfs. Må blankt erkende at packard bell (tror det er dem du mener??) ikke har en fjert anelse om hvad de siger når de mener du skal bruge fat32. - det er faktisk ikke nogen ret god løsning når du kommer op i de store diskstørrelser som man gør i dag.
Windows vista og win7 maskiner skal helst køre på ntfs formaterede diske, så du skal egentlig bare køre løs på den uden at gøre noget som helst.

Til top
rs-6200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2006
Sted: åbenrå
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 18:51
Clap hej mange tak for et hurtigt svar ja så er det jo bare at gå igang med ins
forsat god aften og tak for hjælpen
hilsen rolf Smile