recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 Streaming - No Titles
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 Streaming - No Titles

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hirtshals Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 Streaming - No Titles
    Sendt: 12-Januar-2010 kl. 07:54
Jeg har en NetGear ReadyNas 2100, hvor jeg har aktiveret ReadyDLNA på, som skulle gøre det muligt at streame musik, billeder og video til min PS3 Slim 250 GB.

Min PS3 finder øjeblikkeligt ReadyNAS Media Serveren - og hele folder strukturen er intakt og jeg kan browse folderen på min PS3 - men uanset hvilken folder med filer jeg vælger  Siger den No Titles istedet for at vise min Musik / Billeder / Video filer.

Musikken Kan fint streames mine computere imellem via firefly - folder strukturen er ala itunes - Kunstner / Album / og så sangene. Format er MP3

Billederne lægger sorteret i Årstal folder 2009 / December / Alle billederne - og det er jpeg billeder.

Hvorfor pokker kan min PS3 ikke se filerne - når den kan se alle folderne ??
Pioneer PDP-507XA - Panasonic DMR-EH65
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 08:18
kan det tænkes at de foldere og indhold du kan se via din pc er fordi du tilslutter direkte via smb eller nfs.

Hvor PS3 kigger efter medieindholdet via DNLA, og her kan typiske fejl være at medieindholdet enten ikke ligger i de korrekte mediefoldere som serveren kigger i, eller at mediaserveren ikke er slået til, eller at dennes indhold ikke er indekseret, er indholdet ikke indekseret kan den nemlig godt se medieserveren, men ikke noget indhold.

At PS3 kan se en musik folder er ikke ensbetydende med at den kan se den rigtige musikfolder... nemlig den med musikken i, det er som sådan bare en del af den standard indeksstruktur som medieservere altid lægges i.

edit prøv tjek din servers "rod" om ikke der skulle være en folder der hedder hh. "music" "photo" "video" er disse tomme så prøv at lægge indhold i disse (indholdet sorteret i de respektive mapper), også sikre dig at serveren har indekseret indholdet, også se om din PS3 kan se noget indhold

Redigeret af rhsin - 12-Januar-2010 kl. 08:21
Mvh

René
Til top
Way2fast Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2006
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 22:32
Prøv at logge ind på din NAS og find der hvor du har aktiveret DLNA. Her er en knap som hedder noget med "søg efter medier". Det tager lidt tid men dine filer skulle så gerne dukke op på PS3. Det virkede for mig.
Til top
hirtshals Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2006
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 07:22
Det var tålmodigheden den var gal med. Smile

Jeg blev forvirret over at min folder struktur var synlig kort efter aktiveringen af ReadyDLNA - men filerne manglede.

Men efter et par timer dukkede - for så at forsvinde kortvarig igen ( formentlig under indekseringen )- for så at være der permanent.

Konklusionen er at severen skal bruge nogle timer tila t scanne folder strukturen igennem, og dernæst lave en indeksering - inden det hele er synligt.

Så hvis dine filer mangler - fortvivl ikke øjeblikkeligt - de vil dukke op når serveren har scannet og indekseret

Pioneer PDP-507XA - Panasonic DMR-EH65
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu