Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2074
|
Emne: forskel på detaljering af billede Sendt: 13-Januar-2010 kl. 16:53 |
Hej.
Jeg var lige i expert og se på lidt tv. Her var jeg ude efter et LG SL9000. De havde det stående ved siden af et philips til knap 18.000 kr som var deres topmodel. Jeg kan desværre huske modelnummeret.
De viste Astra HD kanalen hvor der var noget med en måne og en masse stjerner. Der var utrolig forskel på detaljerne i disse 2 tv. På Philipsen var der mange flere små stjener at se, hvor der var mindre på LG'en. Sælgeren sagde at det var fordi at Philipsen var klasser bedre.
Kan det virkelig passe at der ligefrem mangler mange af de små sjerner på LG'en?
Kan det være fordi den ikke står ordentlig indstillet?
mvh
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 13-Januar-2010 kl. 17:14 |
pipper skrev:
|
Tro du på at den ikke var indstillet korrekt.. sælgeren forklarer selvfølgelig at skærmen med størrere fortjeneste også er bedre, ellers ville de ikke kunne sælge den.
har også selv AstraHD på min PQ6000 og den klarer skam fint signalerne og med gode kalibreret indstillinger. og mit PQ6000 er ikke engang 1080p , så jeg så det kun i 720p og det var skam med alle detajler..
|
 |
pipper
Guld medlem
|
Sendt: 13-Januar-2010 kl. 18:14 |
pendec skrev:
pipper skrev:
|
Tro du på at den ikke var indstillet korrekt.. sælgeren forklarer selvfølgelig at skærmen med størrere fortjeneste også er bedre, ellers ville de ikke kunne sælge den.
har også selv AstraHD på min PQ6000 og den klarer skam fint signalerne og med gode kalibreret indstillinger. og mit PQ6000 er ikke engang 1080p , så jeg så det kun i 720p og det var skam med alle detajler..
|
Jeg ved ikke om den var indstillet korrekt, men kan der være så stor forskel hvis begge skærme er indstillet korrekt?
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
|
Sendt: 13-Januar-2010 kl. 18:24 |
Pipper... hold nu :-) du besøger de forkerte butikker og forvirrer dig selv.
Kør en tur til Århus og besøg Tape Connection - så får du den ærlige demonstration der kan lede dig til det rette TV for dig.
|
 |
pipper
Guld medlem
|
Sendt: 13-Januar-2010 kl. 18:30 |
MartinJohansen skrev:
Pipper... hold nu :-) du besøger de forkerte butikker og forvirrer dig selv.
Kør en tur til Århus og besøg Tape Connection - så får du den ærlige demonstration der kan lede dig til det rette TV for dig.
|
Ha ha Martin, den var god. Har skam handlet i tapeconnection før, men det bliver ikke i denne omgang at jeg gør det. Hifiklubben er vel også ok at handle i.?
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
|
Sendt: 13-Januar-2010 kl. 18:38 |
Ikke Hifiklubben i Kolding ihvertfald..
Nej jeg mener det sq seriøst! Du kan ikke bruge det til noget det du ser ude i butikkerne her. Dvs. du kan måske med nogle enkelte modeller og en heldig sælger. Men du kan slet slet ikke regne med det og risikoen for et fejlkøb pga fejlvejledning er alt alt for stor.
Enten handler jeg i TC eller også lytter jeg til eksperterne og køber "ubeset". Jeg ved hvad jeg søger (det mest korrekt billede til prisen) så derfor tør jeg godt stole på en anmeldelse af de seriøse af dem - eller TC som er kompetente. Jeg kan ikke bruge en demonstration ude i Expert eller Fona til ret meget andet end at se hvad der råber højest. Det kan godt være jeg falder på halen over et Samsung LED der står med farver så det næsten bløder fra øjnene og en lysstyrke så de kunne spare på belysningen i butikken... men det er netop det farlige - det er naturligt at man fanges af det som råber højest. Ligesom nede på disko lægger du også mærke til dem der råber højest eller har de største patter.. men det er ikke sikkert det er hende med patterne du har lyst til at leve med til daglig jo...
Og her i dit specifikke tilfælde har du fået fremvist to TV'er med vidt forskellig resultat - hvad skal du stole på, sælgeren, os, dine øjne? Ved du hvordan billedet _skal_ se ud? Hvem ved det? Ingen? Hvorfor så bruge det som demo-materiale...
Hvis du ved hvad du søger så læs proffe anmeldelser OG GLEM hvad du ser i butikkerne.. GLEM hvad naboen fortæller dig...
|
 |
pipper
Guld medlem
|
Sendt: 13-Januar-2010 kl. 19:04 |
Tak Martin. Har læst dit sidste indlæg og virkelig grinet meget. Du har sgu humor  Kan godt følge dig med at man falder for den der lyder mest op og det er selvfølgelig dumt. Det er jo ikke nødvendigvis den der er bedst (så meget har jeg da opdaget) Må se om jeg ikke kan køre til Århus på Lørdag.
|
 |