recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - anbefaling af (max) 13"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketanbefaling af (max) 13"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Emne: anbefaling af (max) 13"
    Sendt: 15-Januar-2010 kl. 17:26
Halløjsa

Jeg står for at udskifte min gamle bærbar med en ny - skal bruge en ny (max) 13", med "lang" batteritid og muligheden for at redigere foto og video (fireware fra videocam) (formoder at et netbook ikke kan bruges). Ellers bruges maskinen til at surfe på nettet og håndtere mails - ingen spil.

Jeg tager jævnligt backup, så en voldsom stor harddisk er ikke et must.

Er der nogle gode forslag - det er jo en ren jungle! Confused

pft

Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 17:43
sorry - men seriøst - dine krav er virkelig ude i hampen. Lang batterilevetid og videoredigering er to totalt modsatrettede punkter. Enten har du lang batterilevetid og en lorte cpu eller også har du en hurtig cpu med en dertilhørende mindre arbejdstid på batteriet. arbejdstiden på batteriet er jo dybt afhængig af hvad du bruge din maskine til og lige netop videoredigering er en killer for batteriet. desuden er 13" ikke videre bevendt at bruge til videoredigering.
Når det så er sagt - har du et budget? så man kan se i hvilken retning man skal se. Alt kan jo fås hvis man er villig til at betale.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 17:44
Venlig hilsen
KB
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 18:26
Budget : max 6000.-

"Videoredigering" er måske et flot ord for at hente lidt video fra cam, og så redigere det i en movimaker.... Det er ikke advanceret redigering, vi taler om, men blot edit til webudgivelse - eller DVD brænding, med en let menu ;)

Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 18:45
ASUS UL30 - bestemt ikke lige så kraftfuld, som den forslåede MAC, men tilgengæld koster den under 6k og har optil 12 timers batteritid. (De fleste test opnår dog ikke mere end 10 timer, men det er sgu stadig fint!)

Oprindeligt skrevet af ASUS UL30 Review ASUS UL30 Review skrev:

The ASUS UL30A-A1 is a very nice 13" ultraportable notebook. The design is attractive and the construction of the body is great; with high quality materials used throughout. The keyboard is comfortable to type on, with excellent support to resist any flexing. Our battery test fell 2 hours short of the 12-hour claim, but it was still impressive at right under 10 hours. With a starting price of $799 it is priced above the Acer Timeline, but offers a faster processor and better battery life. Overall if you are looking for a super slim and lightweight 13.3" notebook with great battery life, the ASUS UL30A is well worth checking out.
Kilde.

Redigeret af srnkrkgrd - 15-Januar-2010 kl. 18:45
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af srnkrkgrd srnkrkgrd skrev:

ASUS UL30 - bestemt ikke lige så kraftfuld, som den forslåede MAC, men tilgengæld koster den under 6k og har optil 12 timers batteritid. (De fleste test opnår dog ikke mere end 10 timer, men det er sgu stadig fint!)

Så vidt jeg kan se, har den ikke Firewire.

Den Mac jeg foreslog er også næsten dobbelt så dyr, men uden Firewire kan han få en macbook 13" til 7200.

Men hvis det var mig, ville jeg tage kameraet med ind i en Apple forretning (Humac eller Eplehuset) og prøve overførslen fra kamera til mac, for at se om det går hurtigt nok. Det vil være ærgeligt, hvis kombinationen af spørgerens kamera og computer (software) ikke spiller godt sammen.
Programmet iMovie til at lave film med, følger med alle mac. http://www.apple.com/dk/ilife/imovie/

Redigeret af Brixen - 15-Januar-2010 kl. 19:25
Venlig hilsen
KB
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 20:15
Brixen,
Mit budget er ikke til MAC (desværre(??))  Wink

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af minusop minusop skrev:

Brixen,
Mit budget er ikke til MAC (desværre(??))  Wink

Og jeg gider ikke Windows mere Smile - dvs. jeg har ét program jeg ikke kan få til Mac, så det kører jeg i Windows XP i en virtuel maskine.

Der er ikke mange billige pc'er med Firewire, men her er én, og den er endda med 3 års garanti:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=405425

Redigeret af Brixen - 16-Januar-2010 kl. 11:42
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu