|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
minusop ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: 2665 Status: Offline Point: 511 |
![]() Sendt: 15-Januar-2010 kl. 17:26 |
Halløjsa
Jeg står for at udskifte min gamle bærbar med en ny - skal bruge en ny (max) 13", med "lang" batteritid og muligheden for at redigere foto og video (fireware fra videocam) (formoder at et netbook ikke kan bruges). Ellers bruges maskinen til at surfe på nettet og håndtere mails - ingen spil. Jeg tager jævnligt backup, så en voldsom stor harddisk er ikke et must. Er der nogle gode forslag - det er jo en ren jungle! ![]() pft |
|
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
sorry - men seriøst - dine krav er virkelig ude i hampen. Lang batterilevetid og videoredigering er to totalt modsatrettede punkter. Enten har du lang batterilevetid og en lorte cpu eller også har du en hurtig cpu med en dertilhørende mindre arbejdstid på batteriet. arbejdstiden på batteriet er jo dybt afhængig af hvad du bruge din maskine til og lige netop videoredigering er en killer for batteriet. desuden er 13" ikke videre bevendt at bruge til videoredigering.
Når det så er sagt - har du et budget? så man kan se i hvilken retning man skal se. Alt kan jo fås hvis man er villig til at betale. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
minusop ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: 2665 Status: Offline Point: 511 |
![]() |
Budget : max 6000.-
"Videoredigering" er måske et flot ord for at hente lidt video fra cam, og så redigere det i en movimaker.... Det er ikke advanceret redigering, vi taler om, men blot edit til webudgivelse - eller DVD brænding, med en let menu ;) |
|
|
|
![]() |
|
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
ASUS UL30 - bestemt ikke lige så kraftfuld, som den forslåede MAC, men tilgengæld koster den under 6k og har optil 12 timers batteritid. (De fleste test opnår dog ikke mere end 10 timer, men det er sgu stadig fint!)
Redigeret af srnkrkgrd - 15-Januar-2010 kl. 18:45 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Så vidt jeg kan se, har den ikke Firewire. Den Mac jeg foreslog er også næsten dobbelt så dyr, men uden Firewire kan han få en macbook 13" til 7200. Men hvis det var mig, ville jeg tage kameraet med ind i en Apple forretning (Humac eller Eplehuset) og prøve overførslen fra kamera til mac, for at se om det går hurtigt nok. Det vil være ærgeligt, hvis kombinationen af spørgerens kamera og computer (software) ikke spiller godt sammen. Programmet iMovie til at lave film med, følger med alle mac. http://www.apple.com/dk/ilife/imovie/ Redigeret af Brixen - 15-Januar-2010 kl. 19:25 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
Brixen,
Mit budget er ikke til MAC (desværre(??)) ![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Og jeg gider ikke Windows mere ![]() Der er ikke mange billige pc'er med Firewire, men her er én, og den er endda med 3 års garanti: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=405425 Redigeret af Brixen - 16-Januar-2010 kl. 11:42 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |