Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
|
Emne: X10 og digitale kanaler? Sendt: 13-Januar-2010 kl. 22:54 |
Hejsa
Jeg har en kammerat med et X10Y (ikke parallelimport) som siger at han ikke kan fremkalde de digitale kanaler... Han har Youseee som udbyder... Jeg har prøvet at hjælpe ham med det jeg ved, men uden held.
Kan nogen hjælpe, hvad skal han gøre?
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
|
Sendt: 14-Januar-2010 kl. 10:30 |
Hvis det er det samme som til Stofa, er det letteste at resette tv'et til fabriksindstillinger, og vælge Sverige som land, når det starter igen. Han skal så have fat i nogle tal fra YouSees hjemmeside, der måske skal indtastes.
DVB-C tuneren kommer kun frem, når man vælger Sverige eller Finland.
Redigeret af Brixen - 14-Januar-2010 kl. 10:31
|
Venlig hilsen KB
|
 |
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
|
Sendt: 14-Januar-2010 kl. 10:59 |
Strange skrev:
Jeg har en kammerat med et X10Y (ikke parallelimport) som siger at han ikke kan fremkalde de digitale kanaler... Han har Youseee som udbyder... |
Og du er helt sikker på der er en X10Y model og ikke en X10E ? For selvom det ikke er parallelimport, kan der muligvis godt være solgt nogle E modeller, og så vidt jeg husker er der kun DVB-T MPEG2 tuner heri. Det er kun Y model der også har DVB-C og MPEG4 tuner, som skal bruges med YouSee.
Brixen skrev:
|
Arh, ikke nødvendigvis. Jeg fik den frem uden at vælge andet end DK, men der er flere der har benyttet denne metode. Det var muligvis ved at afbryde DVB-T autosøgning, og så gå ind i menu og vælge DVB-C istedet. Men er ikke helt sikker, det er efterhånden nogle måneder siden 
Mvh JørgenT
|
 |
sodaha
Super bruger
Oprettet: 22-November-2004
Point: 397
|
Sendt: 14-Januar-2010 kl. 11:05 |
JørgenT skrev:
Brixen skrev:
|
Arh, ikke nødvendigvis. Jeg fik den frem uden at vælge andet end DK, men der er flere der har benyttet denne metode. Det var muligvis ved at afbryde DVB-T autosøgning, og så gå ind i menu og vælge DVB-C istedet. Men er ikke helt sikker, det er efterhånden nogle måneder siden  |
Jeg har Stofa som TV-udbyder og da jeg akiverede DVB-C t tuneren valgte jeg DK som Land og TV'et fandt alle kanalerne uden problemer.
|
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1 Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
|
 |
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 13:23 |
Hej,
Er der nogen der ved hvor man skriver Netværks id'et fra sin udbyder henne når man skal installere de digitale kanaler? Jeg har Yousee, og det kan da ikke passe jeg skal vælge sverige som land?
Hvorfor er det egentlig at nogle kan vælge danmark og andre skal vælge sverige??
Venligst Strange
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 14:21 |
Strange skrev:
Er der nogen der ved hvor man skriver Netværks id'et fra sin udbyder henne når man skal installere de digitale kanaler? Jeg har Yousee, og det kan da ikke passe jeg skal vælge sverige som land?
Hvorfor er det egentlig at nogle kan vælge danmark og andre skal vælge sverige??
|
Det felt, hvor netværks-id skal skrives, kommer automatisk frem på mit V10. Her er et klip fra manualen til V10, der viser hvad autosøgning finder:
|
Venlig hilsen KB
|
 |
ipk
Super bruger
Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 14:40 |
Strange skrev:
Hej,
Venligst Strange |
Du kan vælge Danmark ved alle, men hvis du gør det i stedet for Sverige får du favoritlisten i stedet for guiden og mister listen med Netværks-Ider under installationen.
Redigeret af ipk - 17-Januar-2010 kl. 14:42
|
Mv. Ivan
Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
|
 |
Dylmer
Bruger
Oprettet: 18-Januar-2008
Point: 173
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 15:28 |
ipk skrev:
Strange skrev:
Hej,
Venligst Strange |
Du kan vælge Danmark ved alle, men hvis du gør det i stedet for Sverige får du favoritlisten i stedet for guiden og mister listen med Netværks-Ider under installationen. |
Har også valgt Sverige på mit da jeg ikk vil undvære guiden... Så mit forslag er at vælge Sverige
|
 |
JørgenT
Guld medlem
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 16:09 |
Dylmer skrev:
ipk skrev:
Du kan vælge Danmark ved alle, men hvis du gør det i stedet for Sverige får du favoritlisten i stedet for guiden og mister listen med Netværks-Ider under installationen. | Har også valgt Sverige på mit da jeg ikk vil undvære guiden... Så mit forslag er at vælge Sverige |
Se det var en sidegevinst jeg ikke var klar over  , så tak for info 
Og ikke nok med det, DVB-C kanal numrene bliver nu også med et, to eller tre cifre som vist i YouSee kanal info, istedet for at alle er med fire cifre. Så ja, vælg Sverige som land istedet for Danmark.
Gad vide hvad Panasonic gutterne har tænkt på her?
Ved ikke hvordan det evt. ser ud med Stofa?
Mvh JørgenT
P.S. Med Danmark valgt, kan man efter analog og DVB-T scanning gå ind under Indstillinger og slå DVB-C tuner til, hvorefter TV skal slukkes. Når det tændes igen laves der ny kanal scanning med alle 3 tunerne.
|
 |
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 17:12 |
Noget jeg lige skal forstå:
1. Hvilken guide er det i snakker om? (og er denne så på svensk hele tiden?) 2.Kan man ikke få denne guide overhovedet på nogen måde, hvis man vælger Danmark? 2. Kan man ændre sproget til dansk efter man har valgt sverige? 3. Hvorfor siger nogen at de uden problemer kan vælge Danmark og stadig finde det hele?
4. Man kan vel altid gå ind og gendanne fabriksindstillinger og starte helt forfra ikke?
PS. Jørgen T, fandt den det hele for dig selvom du valgte Danmark? Og har du YouSee som udbyder?
Redigeret af Strange - 17-Januar-2010 kl. 17:17
|
 |
JørgenT
Guld medlem
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 18:01 |
Strange skrev:
Noget jeg lige skal forstå:
1. Hvilken guide er det i snakker om? (og er denne så på svensk hele tiden?) 2.Kan man ikke få denne guide overhovedet på nogen måde, hvis man vælger Danmark? 2. Kan man ændre sproget til dansk efter man har valgt sverige? 3. Hvorfor siger nogen at de uden problemer kan vælge Danmark og stadig finde det hele?
4. Man kan vel altid gå ind og gendanne fabriksindstillinger og starte helt forfra ikke?
PS. Jørgen T, fandt den det hele for dig selvom du valgte Danmark? Og har du YouSee som udbyder? |
1: EPG - Elektronisk Progarm Guide, og den bliver på dansk.
2A: Det lykkedes ikke for mig at få den på DVB-C kanalerne, kun på DVB-T
2B: Man starter faktisk med at vælge sprog, inden man vælger land
3: Godt spørgsmål, måske fordi folk egentlig ikke kan huske hvordan de fik DVB-C frem 
4: Ja, det har jeg lige gjort et par gange idag.
Og ja, TV fandt alle kanaler med Danmark valgt, men først efter manuelt at have aktiveret DVB-C tuner efter første scanning, og derefter sluk/tænd, hvor TV selv foreslår ny scanning, som så bliver med DVB-C, DVB-T og analog. Min lokale antenneforening er netop i disse dage igang med at skifte fra vores selvvalgte (begrænsede) programpakke opdeling med YouSee som leverandør, til forsøgsvis at køre på fuld YouSee pakkeløsning indtil næste generalforsamling i marts. Og derudover har vi så også DVB-T MUX1 med på anlægget.
Jeg har kun grundpakke, så får naturligvis ikke alle YouSee kanaler.
Mvh JørgenT
Redigeret af JørgenT - 17-Januar-2010 kl. 18:03
|
 |
ipk
Super bruger
Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 19:50 |
Strange skrev:
2. Kan man ændre sproget til dansk efter man har valgt sverige?
|
Du kan bagefter gå ind i menuen Sprog under Indstilling og ændre Lydsprog og Undertekstsprog til dansk, hvis du ikke ændre Undertekstsprog til dansk får du ingen undertekster på TV2.
|
Mv. Ivan
Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
|
 |