|
Bredbånd og telefoni via Stofa |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
bbb336 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Januar-2010 kl. 13:13 |
Hej Har i dag internet og bredbåndstelefoni gennem TDC.
Jeg overvejer at skifte til bredbånd og telefoni via Stofa, men kunne godt tænke mig at høre om der er nogen erfaringer med hvor godt/stabilt det er. Jeg har nemlig i dag lidt problemer med tdcs bredbåndstelefoni (oplever af og til at jeg ikke kan høre dem der ringer). Jeg er tilsluttet AN-TV og har en Zaptor boks - vil det påvirke en evt. bredbåndsforbindelser og hvordan er det med trådløs internet – kan jeg bruge min eksisterende trådløse router? |
|
zaptor knd nr: 9184777
|
|
![]() |
|
Mike S. ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har både telefoni og bredbånd, 50 mbit. Jeg har ingen problemer med nogen af delene.
Ang. trådløs skal du være opmærksom på at den trådløse router skal sættes efter en switch på kabelmodemet hvis du vil have telefoni og zaptor til at virke - ala: Kabelmodem -------> Switch ----------> Telefoni (MTA boks) |------------> Zaptor boks |------------> Trådløs router. Du kan også lave det sådan her hvis du syntes det er sjovere ;) Kabelmodem -------> MTA ---------> Switch ------------> Zaptor boks |------------------> Trådløs router |
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
|
![]() |
|
Mike S. ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
Eller du kan gå helt amok og købe trådløs hos Stofa også får du:
Kabelmodem-------------> Telefoni(MTA boks) Resten er så på wifi - bemærk det kræver et månedligt abonnement på 25 kr./md. og en wifi dongle til Zaptor boksen (100 kr.)
|
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
|
![]() |
|
Mylle37 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 217 |
Jeg er ligeledes i AN-TV og har i en menneskealder haft Stofanet uden nævneværdige problemer. For et halvt år siden skiftede jeg til IP-telefoni-løsningen og er meget tilfreds (jeg mærker ikke forskel fra da jeg havde TDC).
Min opsætning ligner den første Mike beskriver. Har dog overvejet at ofre 25 kr. pr. måned for at slippe for lyshavet - jeg har trods alt sparet meget mere ved at skifte fra TDC. Men sådan er man jo så mærkelig, når det kommer til det med abonnementer. Jeg er sikker på, at jeg ikke havde fravalgt stofa, hvis abonnementet var 25 kr. mere.
Som medlem af AN-TV får du iøvrigt fastnet-abonnementet gratis.
Og til slut - min far på 60 har lige skiftet fra TDC til Stofa efter samme overvejelser, som du nu har.
|
|
![]() |
|
bbb336 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
Så har jeg bestilt bredbånd+telefoni hos Stofa. Tak for info
|
|
zaptor knd nr: 9184777
|
|
![]() |
|
agger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1222 |
hej
med hensyn til telefoni fra stofa , kan man bruge sin gamle tlf eller skal man have en ipphone , har hørt at hvis man kan klipse kabel ud at telefon skulle man kunne bruge telefoni fra stofa. hvad med nummer visning virker det. lige nu har jeg fra fullrate og der virker nummervisning som at vinde i lotto , måske 2 ud af 10 ringninger kan ses.
hilsen agger
|
|
![]() |
|
agger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1222 |
hvad hvis der er pres på stofa kan du så stadig køre 50mbit ???.
hilsen agger
|
|
![]() |
|
Ja jeg har faktisk ikke oplevet det store fald - hvis jeg oplever hastighedsfald (som nu her lige før) - så er hastigheden god nok når jeg tester med stofas egen test og den nye fra telestyrelsen.
For at bruge telefoni fra Stofa får du en lille boks som skal kobles til netværkskablet fra modemet også kobler du telefoni kablet bagi denne boks - det virker fint hos mine kammerater - jeg har ikke selv prøvet da jeg ikke har fastnet.
|
|
Zaptor Motorola
|
![]() |
|
Mylle37 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 217 |
Jeg bruger min gamle trådløse Siemens, så jeg fik ikke brug for nogen speciel telefon.
Vis nummer virker fint.
|
|
![]() |
|
hej
tak for svar til mike og mylle37.
hilsen agger
|
|
![]() |
|
hej jeg er nu skiftet til stofanet 25mbit og tlf det kører fint nummer viser virker også igen , men synes jeg mister forbindelse af og til og skal så resette for at det virker igen . har sat til always on.
hilsen agger
|
|
![]() |
|
cjoscar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
NU ved jeg ikke hvor du bor henne, men i næstved oplever jeg også tit udfald og jeg tror desværre at det er noget du må leve med, Stofa har jo heller ikke ry for at være det mest stabile. Mange Stofa kunder i næstved har lige været uden kontakt til omverdenen i over 50 timer dvs. ingen internet, ingen iptelefon og ingen ekstra funtioner på zaptor boksen,desværre er stofa så heller ikke de bedste til at informere om problemerne. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |