recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bredbånd og telefoni via Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bredbånd og telefoni via Stofa

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bbb336 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbb336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bredbånd og telefoni via Stofa
    Sendt: 18-Januar-2010 kl. 13:13

Hej

Har i dag internet og bredbåndstelefoni gennem TDC.

Jeg overvejer at skifte til bredbånd og telefoni via Stofa, men kunne godt tænke mig at høre om der er nogen erfaringer med hvor godt/stabilt det er. Jeg har nemlig i dag lidt problemer med tdcs bredbåndstelefoni (oplever af og til at jeg ikke kan høre dem der ringer).

Jeg er tilsluttet AN-TV og har en Zaptor boks - vil det påvirke en evt. bredbåndsforbindelser og hvordan er det med trådløs internet – kan jeg bruge min eksisterende trådløse router?

zaptor knd nr: 9184777
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike S. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 13:45
Jeg har både telefoni og bredbånd, 50 mbit. Jeg har ingen problemer med nogen af delene.

Ang. trådløs skal du være opmærksom på at den trådløse router skal sættes efter en switch på kabelmodemet hvis du vil have telefoni og zaptor til at virke - ala:

Kabelmodem -------> Switch ----------> Telefoni (MTA boks)
|------------> Zaptor boks
|------------> Trådløs router.

Du kan også lave det sådan her hvis du syntes det er sjovere ;)

Kabelmodem -------> MTA ---------> Switch ------------> Zaptor boks
                                                         |------------------> Trådløs router
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike S. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 13:48
Eller du kan gå helt amok og købe trådløs hos Stofa også får du:

Kabelmodem-------------> Telefoni(MTA boks)

Resten er så på wifi - bemærk det kræver et månedligt abonnement på 25 kr./md. og en wifi dongle til Zaptor boksen (100 kr.)
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
Til top
Mylle37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2007
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mylle37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 19:02
Jeg er ligeledes i AN-TV og har i en menneskealder haft Stofanet uden nævneværdige problemer. For et halvt år siden skiftede jeg til IP-telefoni-løsningen og er meget tilfreds (jeg mærker ikke forskel fra da jeg havde TDC).
Min opsætning ligner den første Mike beskriver. Har dog overvejet at ofre 25 kr. pr. måned for at slippe for lyshavet - jeg har trods alt sparet meget mere ved at skifte fra TDC. Men sådan er man jo så mærkelig, når det kommer til det med abonnementer. Jeg er sikker på, at jeg ikke havde fravalgt stofa, hvis abonnementet var 25 kr. mere.
Som medlem af AN-TV får du iøvrigt fastnet-abonnementet gratis.
Og til slut - min far på 60 har lige skiftet fra TDC til Stofa efter samme overvejelser, som du nu har.
Til top
bbb336 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Januar-2004
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbb336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 07:53

Så har jeg bestilt bredbånd+telefoni hos Stofa.

Tak for info
zaptor knd nr: 9184777
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 23:07
hej
med hensyn til telefoni fra stofa , kan man bruge sin gamle tlf eller skal man have en ipphone , har hørt at hvis man kan klipse kabel ud at telefon skulle man kunne bruge telefoni fra stofa. hvad med nummer visning virker det. lige nu har jeg fra fullrate og der virker nummervisning som at vinde i lotto , måske 2 ud af 10 ringninger kan ses.
hilsen agger
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Jeg har både telefoni og bredbånd, 50 mbit. Jeg har ingen problemer med nogen af delene.

Ang. trådløs skal du være opmærksom på at den trådløse router skal sættes efter en switch på kabelmodemet hvis du vil have telefoni og zaptor til at virke - ala:

Kabelmodem -------> Switch ----------> Telefoni (MTA boks)
|------------> Zaptor boks
|------------> Trådløs router.

Du kan også lave det sådan her hvis du syntes det er sjovere ;)

Kabelmodem -------> MTA ---------> Switch ------------> Zaptor boks
                                                         |------------------> Trådløs router
hej mike
hvad hvis der er pres på stofa kan du så stadig køre 50mbit ???.
hilsen agger
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike S. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 23:33
Ja jeg har faktisk ikke oplevet det store fald - hvis jeg oplever hastighedsfald (som nu her lige før) - så er hastigheden god nok når jeg tester med stofas egen test og den nye fra telestyrelsen.

For at bruge telefoni fra Stofa får du en lille boks som skal kobles til netværkskablet fra modemet også kobler du telefoni kablet bagi denne boks - det virker fint hos mine kammerater - jeg har ikke selv prøvet da jeg ikke har fastnet.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
Til top
Mylle37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2007
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mylle37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej
med hensyn til telefoni fra stofa , kan man bruge sin gamle tlf eller skal man have en ipphone , har hørt at hvis man kan klipse kabel ud at telefon skulle man kunne bruge telefoni fra stofa. hvad med nummer visning virker det. lige nu har jeg fra fullrate og der virker nummervisning som at vinde i lotto , måske 2 ud af 10 ringninger kan ses.
hilsen agger
Jeg bruger min gamle trådløse Siemens, så jeg fik ikke brug for nogen speciel telefon.
Vis nummer virker fint.
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 19:04
hej
tak for svar til mike og mylle37.
hilsen agger
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 17:05
hej jeg er nu skiftet til stofanet 25mbit og tlf det kører fint nummer viser virker også igen  , men  synes jeg  mister forbindelse af og til og skal så resette for at det virker igen . har sat til always on.
hilsen agger
Til top
cjoscar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2005
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoscar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej jeg er nu skiftet til stofanet 25mbit og tlf det kører fint nummer viser virker også igen  , men  synes jeg  mister forbindelse af og til og skal så resette for at det virker igen . har sat til always on.
hilsen agger

NU ved jeg ikke hvor du bor henne, men i næstved oplever jeg også tit udfald og jeg tror desværre at det er noget du må leve med, Stofa har jo heller ikke ry for at være det mest stabile. Mange Stofa kunder i næstved har lige været uden kontakt til omverdenen i over 50 timer dvs. ingen internet, ingen iptelefon og ingen ekstra funtioner på zaptor boksen,desværre er stofa så heller ikke de bedste til at informere om problemerne.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu