recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3d setup?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3d setup?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HQjen Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 18-Januar-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: 3d setup?
    Sendt: 18-Januar-2010 kl. 14:08
Hejsa

jeg har i forbindelse med mit arbejde købt en projektor ved navn BenQ MP626. for nemhedens skyld får i lige specs:

Den får signal fra en PS3, selvfølgelig gennem HDMI.
Jeg har været rundt på forummet, men jeg har ikke kunne finde en guide, eller nogle svar som jeg er blevet særlig meget klogere af.

Her kommer mit spørgsmål så:
* Der står at projektoren er DLP 3D ready. er det muligt at se film/ spille spil i 3d?

* Jeg har læst lidt herinde, at der skulle komme en FW update til PS3 i løbet af 2010. skal jeg vente på den før at det er muligt?

* hvis det er muligt at spille film i 3d, vigtigst af alt, hvordan gør jeg så?

på forhånd tak :)
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 14:54
Tro ikke at du får ægte 1080p 3D ud af den da dens opløsning kun er XGA (1024 x 768) og den kun har HDMI v1.3, det samme med PS3 den har kun HDMI v1.3, så selv om de kan vise 3D så blive det ikke i fuld 1080p opløsning, her kræves en projektor og Blu-ray afspiller med HDMI v1.4.

Så jeg ville nok lige vente lidt med at købe 3D, før at de første test af de rigtig 3D projektor (med fuld 1080p opløsning) og Blu-ray afspiller med HDMI v1.4 kommer.

Der er ingen 3D film på marked lige nu, så man ved jo ikke hvordan at det virker og om den projektor kan spille samme med PS3, den se ud til kan at kan vise 3D fra et computer grafik kort med 3D,

Redigeret af Startrek - 18-Januar-2010 kl. 14:56
Til top
HQjen Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 15:36
mange tak for svaret.

projektoren er købt - Jeg er pædagog, og har sammen med en kollega lavet en gyserfilm med børnene, og det krævede jo en gallapremiere med forældre, bedsteforældre, søskende osv., så det var nødvendigt med en projektor til det event, og da tidsrammen var lille, faldt valget på mp626'eren.

Derfor betyder det ikke så meget at det ikke kan blive full HD, da dette bare er en "sidegevinst" :)

jeg tænker lidt på en film som denne:

er det bare at sætte den i playstation'en, og op på lærredet, eller skal der indstilles en hel masse på projektoren?

hvis det kan lade sig gøre:
vil det blive noget L*** eller vil resultatet blive fedt nok til at purkerne kan få glæde af det?
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 15:44
Når det gælder POLAR EKSPRESSEN i 3D, så er det tale om den gamle type 3D, hvor man sidde med nogle rød/blå pap brille, derfor kan den afspilles på alle projektoren/tv of Blu-ray afspille som er på marked idag, og der skal ikke indstilles en hel masse på på projektoren, det er bare at sætte film på, og på med de rød/blå pap brille.
Til top
HQjen Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 15:52

jamen alletiders :) mange tak for svaret. jeg vender nok tilbage engang, når emnet bliver mere aktult så.

Til top
HQjen Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Når det gælder POLAR EKSPRESSEN i 3D, så er det tale om den gamle type 3D, hvor man sidde med nogle rød/blå pap brille, derfor kan den afspilles på alle projektoren/tv of Blu-ray afspille som er på marked idag, og der skal ikke indstilles en hel masse på på projektoren, det er bare at sætte film på, og på med de rød/blå pap brille.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 21:39
Jeg lukker denne her tråd. Tror at nogle af børnene har haft fat i hans konto Thumbs Down
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu