|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Mrxanderson ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2010 Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 18-Januar-2010 kl. 20:40 |
|
Hej Allesammen.
Jeg har netop fået en Dell Xps Studio 16 bærbar med 1 GB grafikkort og Core i7 processor. Jeg kunne godt tænke mig at se TV på min bærbar, jeg har en full HD RGB LED skærm, som jeg håber kan vises et godt tv billede.
Mit spørgsmål er nu hvilken løsning jeg skal vælge? jeg ønsker en modtager som tilsluttes via USB porten, jeg vil meget gerne se HDTV på computeren, jeg har et CAM modul liggende som understøtter MPEG 4 ( viacess kodet, til yousee ). Har i nogle foreslag til hvad jeg skal bruge af udstyr, da jeg er lidt på bar bund på dette område.
Håber på jeres feedback.
på forhånd tak for hjælpen
Alexander.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
|
Hvis du skal se kodet TV som kræver programkort, skal du bruge denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=terratec&pid=503184
Hvis det kun er ukodet kan du nøjes med denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=terratec&pid=451262, og lad dig ikke narre af, at der kun står DVB-T tuner. Den har både DVB-C og -T, samt analog tuner.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Mrxanderson ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2010 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|
Hej Flemming.
Tak for dit svar.
skal man bruge et CAM modul sammen med TerraTec H7 ? eller er dette indbygget?
Virker den her hvor som helst? kan jeg fx have den med på arbejde eller i sommerhus? kræver det nogen form for antenne kabel?
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
|
Du skal bruge CA modul, og den virker hvor som helst det korrekte signal er til stede. Du har formentlig ikke DVB-C hverken på din arbejdsplads eller i sommerhuset, men der virker så DVB-T tuneren.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
Der er også kommet en boks fra et eller andet obskurt firma der hedder anysee den kan ses her: http://www.linuxshoppen.dk/products.php?showvariant_id=7236
Den skulle også virke - men det eneste jeg kender til den var nogle indlæg i "mediecenter" debatgruppen på version2.dk og det var hovedsageligt med mythtv den var brugt. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Claus.
Tak for dit svar.
Når man kører via DVB - C skal der så ingen antennestik ind i boksen, som er tilsluttet USB porten?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jo, selvfølgelig skal der det. Hvor skulle signalet ellers komme fra?
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
Tektronix ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 256 |
![]() |
|
Hej, jeg overvejer også nogenlunde samme løsning (har dog Stofa). Hvilket program kan anbefales til at styre optagelse osv.?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |