recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Linux+Mythtv+Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLinux+Mythtv+Boxer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Emne: Linux+Mythtv+Boxer
    Sendt: 19-Januar-2010 kl. 19:16
Hej

Så vidt jeg kan forstå er det muligt men alt den information jeg finder omkring det er selvfølgelig svensk og synes ikke jeg har fundet nogen udførlig guide endnu (ellers har jeg i hvert fald ikke forstået jeg har fundet den :) )

Det jeg har fundet ud af indtil videre er at man vidst nok skal bruge sådan en her:
http://www.adteknik.se/english/usbphoenix.htm
Den koster 200-250 danske kroner.

Tv kortet kan være hvilket som helst der bare virker med linux. Det store spørgsmål er så software, hvad og hvordan??

Denne guide beskriver noget omkring det men kan ikke rigtigt lide alderen på sidste opdatering og er det ikke en guide til noget cardshare server?? eller er det det samme som skal bruges på bare en enkelt computer?

Jeg håber der er nogle der i bedste fald har det til at virke og kan forklare hvordan og hvorledes eller at vi ellers kan hjælpe hinanden med at finde ud hvordan det skal klares.

på forhånd tak.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 20:03
Køb dig et ordentligt tvkort med CI og et Viaccess Secure 3.0 CAM....

Linux er supporteret på KNC one kort og modeller baseret på samme chipset. De kan fåes hos DVBshop.

Redigeret af Patriarken - 19-Januar-2010 kl. 20:03
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 21:17
zotac ion-a har ikke pci slot.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

zotac ion-a har ikke pci slot.

Jeg er ikke bekendt med USB DVB-C kort med CAM mulighed og Linux understøttelse. Der er i det hele taget meget få USB2 DVB-C kort med Linux understøttelse; PCI udvalget er større.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 22:16
Boxer=DVB-T
Til top
saj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-November-2011
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2011 kl. 21:24
Hej
Er der nogen der er kommet videre omkring Boxer og mythtv?

Jeg har kørt fint med mythbuntu det sidste års tid, men fra januar er det et krav fra familien at tv2 virker.
Jeg har købt en http://www.adteknik.se/english/usbphoenix.htm poenix læser, men er endu ikke kommet igang med at installere den.
Er der nogen der har erfaringer at dele?
Hilsen
Søren

Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2011 kl. 16:00
Husk at der findes PCI-E til PCI adaptor kort (Hvis dit PCI kort er LOW Profile) LINK:

Jeg bruger det med et Intel server netkort, no problem. det er den samme chip der sidder på ALLE nye P67/H67/Z68/X79 baserede bundkort (ingen PCI support internt i chipsettet)
Den er OS transperant

Mvh Gigabyte

Redigeret af gigabyte - 01-December-2011 kl. 16:01
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2011 kl. 20:16
Som skrevet skal du have noget, hvor kortlæser og tv kort hænger sammen. DK Cardsharing og boxer er pt. no-go. Boxer DK (heldigt for dem) bruger en version af viaaccess der ikke er knækket.

Mener svenskerne kører med en lavere version af viaacess, så alt hvad du læser på du udemærkede forum i sverige passer ikke helt med de danske forhold, mener jeg.

Så et Boxer/CA + boxer kort pr. tv kort. Tror ikke du får problemer med myth, men hold dig til et tv kort der er understøttet af linux for at få bare lidt held med linux/myth verdenen.

LinuxTV.org er stedet hvor du finder oplysninger om supporterde kort. Du kunne starte mythtv op på et brugt HVR1100 eller HVR1300 kort bare for at se om det er interessant. De fåes til 100 kr. brugt. De er supporteret og kan trække DR1, DR2, indtil videre TV2 og også DR HD.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu