recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En Nørd spørg...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEn Nørd spørg...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Frhavn, Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: En Nørd spørg...
    Sendt: 21-Januar-2010 kl. 21:51
Jeg er en nørd i den digitale verden og nogle griner sikker af mig, men nu har jeg så et sprit nyt tv med 2 digitale tunere både DVB-T og DVB-C. Jeg modtager jo som sagt mit signal gennem Bredbånd Nord, og har en digitalboks med hdmi op til TVet, men samtidig er der også lavet et analogt signal ud fra deres boks til resten af husets TV også ind til det i stuen, men kan jeg få noget ud af at sætte det antennekabel i DVB-T eller DVB-C eller skal det bare stadig i det analoge?????

Når nu der bliver skrevet at fra 2012 bliver alle tv-kanaler sendt i MPEG4-standard via det nye tv-signal. Kan man så stadig se tv, hvis man har et MPEG2 fjernsyn og modtager signal via kabel tv uden boks??? 
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 21:59
Hvad er en nørd? Wink
Til top
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Frhavn, Denmark
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 22:02
En Nørd = klovn men forkert valgt ord kan jeg godt se nu...
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 22:49
Du vil kun kunne modtage analogt, hvis du ikke modtager via din digitalboks. Dit fjernsyn har ikke en tuner, der kan håndtere det digitale ip-tv, som bruges via fiber.
Der er dog fiberselskaber, der er på vej med at sende DVB-C via fiber, så man vil kunne benytte en indbygget tuner. Du må evt. checke med Bredbånd Nord om de har planer i den retning.

Ændringerne i 2012 vedrører kun modtagelse via egen antenne, så det har ingen betydning for dig, når du har kabel-tv.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu