|
SE X2 - brugererfaringer sammenligninger |
Besvar |
Forfatter | |
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Emne: SE X2 - brugererfaringer sammenligninger Sendt: 21-Januar-2010 kl. 16:00 |
Jeg har købt mig en sonyericsson X2 som jeg gerne vil dele lidt erfaringer og sammenligninger med i denne tråd.
Min kone fik sig en iPhone 3G S 32GB (hvid), så jeg har faktisk prøvet at sammenligne dem lidt syntes da andre som har lignene sammenligninger skulle komme med dem, da det er svært at vælge telefon i dag syns jeg...
Designmæssigt og buildquality der vinder iPhonen klart, den er lækker meget ligefrem og virker solid (selvom de joda kan gå istykker ) nu er min kone mac bruger, og jeg er mest pcbruger, omend jeg er supportmæssigt velbevandret i macs da jeg er den "systemansvarlige" i huset... men må sige styresystemet i iphonen er nemt og intuitivt... det kan næsten alle finde ud af... og det er overskueligt på sin helt egen måde.
X2 syntes jeg også er flot, men den virker lidt mere "skrøbelig" selvom den sikkert mere eller mindre kan holde til det samme som iPhonen, det med touchskærmen virker ok med tryk men slide og sådan virker det lidt bedre med pen... måske jeg ikke har fundet følingen med det endnu.. men sammenlignet med iPhonen så kørte det bare fra sekund 1.
Ellers er der jo installeret windows system på X2 og apples system på iphonen.
Iphonen har indbygget hukkommelse som (vistnok ikke kan udbygges?), X2 har også lidt hukkomelse, men har micro sd kort som hukkommelse istedet... jeg har bestilt et 16gb som er det største man kan putte i den, så hukkommelsespotentialet i iPhonen er størst nemlig 32GB.
Men iPhonen må se sig slået med flere banelængder når det kommer til kamera (3megapixel), det er simepelthen for dårligt at der ikke er lys/flash på sådan et kamera... også kan det ikke hamle op med de 8,1megapixel jeg har i X2eren, og det var faktisk også en af grundene til jeg valgte X2eren.. ellers kunne iPhonen sagtens have havnet i min lomme
Mht opsætning af såvel 3G net og wifi og e-mails og sådan var det utroligt nemt på iPhonen, og det var egentligt også relativt nemt på X2 (min første tanke var bare... lidt rodet i opbygningen.. men ok.. når man bliver fortrolig med telefonen såeh... men sådan havde jeg det bare ikke med iPhonen som også er den første i huset)
Jeg kommer iøvrigt tidligere fra en SE P990 så derfor jeg havde lyst til at prøve det nyeste skud på stammen.
Pris... jaeh uden abb. koster iphonen knap 7k (16GB lidt over 5K) og X2 omkring 4K så man får også lov at betale hvad en lille bærbar koster.
edit iøvrigt kan iphonen streame flacfiler fra min NAS enten til egen afspiller eller ekstern DNLA afspiller (kræver plugplayer på iPhonen)... virker ret neat... dette er jeg spændt på om jeg kan få min X2 til Redigeret af rhsin - 21-Januar-2010 kl. 16:36 |
|
Mvh
René |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Sendt: 21-Januar-2010 kl. 16:03 |
Håber du kommer med en update når du får lagt OS 4.0 på iPhone, såfremt denne kommer i næste uge.
|
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 21-Januar-2010 kl. 22:24 |
det skal jeg nok.
jeg er ikke voldsomt imponeret over den X2 efter at have haft iPhonen i hænderne
Også så jeg at X2 eren har en fin pixelfejl lige midt på skærmen....
|
|
Mvh
René |
|
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
Sendt: 21-Januar-2010 kl. 22:45 |
Vi har et par X1'ere og har lige fået X2 på arbejdet.
De har da fået rettet de værste designbøffer mht. udformningen af tasterne, men den lider stadig under at ha' Windows, det fungerer ikke ret godt i en telefon. En af X1 brugerne har været ved at kaste telefonen laaangt væk flere gange, specielt når det ikke er muligt at tage telefonen når den ringer. Han er nu lykkelig i Nokia-land (E75) Til gengæld virker de 2 X10'ere vi fik i dag, rigtig lækre, men de skal lige bruges i nogen dage inden der kan dømmes over dem. |
|
SLETTET_20120103
-- Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Sendt: 21-Januar-2010 kl. 23:09 |
Efter min mening er den eneste rigtige konkurrent til Apple's Iphone de telefoner som HTC laver med android. Det ser virkelig lovende ud, og så betaler man ikke overpris for et SD-kort for at man kan have mange GB plads på telefonen.
Jeg køber nok en Nexus One - nu når feriepengene snart går ind - ellers bliver det en Roomba.. længe leve dovenskaben |
|
rhsin
Sendt: 22-Januar-2010 kl. 09:31 |
Jamen meget af det er nok også bare tilvænning, og jeg er bestemt glad for X2eren... der er bare så meget nyt .
men jeg var brugermæssigt blank på såvel iPhonen som X2, jeg har dog haft Ericsson i snart 14år så selvom de er udviklet burde mine forudsætninger for at komme hurtigere ind i X2eren jo være bedre.
MEN, der tror jeg sgu de har lavet et pletskud med iPhonen for det tog mig ca. 1,5 time at få såvel sønnikes Ipod touch som min kones iPhone op at køre på trådløstnetværk e-mail dnla, og iphonen skulle jeg også lige sikre mig at den brugte nettet rigtigt så når den har fat i et gratis trådløst netværk bruger den det istedet for 3G, det er klart en konetelefon... eller hvis man ikke rigtigt gider at sætte sig ind i noget... bare bruge.. det kan den og det gør den godt.
På den samme tid brugte jeg på X2eren... den virker dog langsommere.. der er flere kræfter i iPhonen (3G S ihvertfald).
Nogle der ved hvordan man prioriterer nettet sådan at når jeg er hjemme (eller steder hvor jeg har wifi) vil jeg jo helst bruge det til download internet osv.... men det syntes jeg ikke jeg kan prioritere som på den gamle SE P990 hvor man kunne lægge forbindelserne i den rækkefølge man helst så dem brugt.
|
|
Mvh
René |
|
rhsin
Sendt: 26-Januar-2010 kl. 19:44 |
jamen efter 5 dage er status
iPhone - kører upåklageligt. min kone er superglad.
SE X2 (med win) - kører ustabilt, indstillinger af eks tilsluttet wifi/datanet rettes selv af telefon, som kræver jævnlige genstarter.. og iøvrigt virker usikker på sig selv, her i dag gav den fejl slideview.exe giver fejl, og anbefalingen er at installere systemet på ny, det er jeg igang med.. har backup af indstillinger... men som jeg husker det er den ikke helt fejlfri.. så er spændt på hvor meget tilretning/tid det koster mig.
Ligeledes kunne jeg heller ikke ummidelbart inden den gav ovenstående fejl komme ind i meddelelsescenter, flere genstarter til trods.
Jeg har klaget over 1 grøn pixelfejl midt på displayet, og ifølge sælger er der ikke noget at komme efter den er købt i DK og SE godtager ikke sådan en fejl... til trods for den havde fejlen ud af kassen.... det er for ringe
Mine tanker går i retning af.. er det nu det rigtige valg... iPhonen virker som en mere stabil løsning... SE sorry.. efter 12-14 så tror jeg i har lavet noget skidt
Hvis der er nogle med kontakter direkte ind til SE hører jeg gerne fra dem, ellers så ringer jeg og brokker mig, og det vil i ikke ønske jer
Redigeret af rhsin - 26-Januar-2010 kl. 19:50 |
|
Mvh
René |
|
rhsin
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 11:41 |
Har skrevet mail til SE Xperia support om problemerne, og svaret var:
"Kære Rene,
Tak for at du kontaktede Sony Ericsson Contact Center.
Vi beklager at du så tidligt efter køb oplever problemer med softwaren i din telefon. Dog skulle en opdatering heraf afhjælpe eventuelle problemer som opleves.
Sony Ericcson anser op til to (2) defekte pixels som acceptabelt. Med venlig hilsen, Sony Ericsson Contact Center" Jeg ved sgu ikke rigtigt.... 2 defekte pixel er acceptabelt på en helt ny telefon (min har godtnok kun 1 lige pt), men det er ud af boxen.. også mange pixels er der heller ikke... jeg syntes faktisk ikke det er iorden.. men forstår vel et eller andet sted måske nok deres problem.... for det kan blive dyrt.. omvendt så er det også en telefon til 4k.
Og softwaren... det bliver spændene og se hvor tit jeg skal geninstallere den.. for det tager sgu noget nær 2 timer + 1 time til justering og genetablering af indstillinger (backup til trods!)
|
|
Mvh
René |
|
rhsin
Sendt: 31-Januar-2010 kl. 11:55 |
Nåmen, jeg skylder lige retteligt at opdatere føljetonen.
Jeg har fået opdateret min X2 med en clean install af systemet, (det tager tid), og det er ikke som udgangspunkt muligt at tage fuld backup af indstillinger... så jeg fandt et program http://spb.com/ som kan gøre det (tror jeg ihvertfald ) programmet er installeret, og backup er lavet til memorystick hvorfra den så kan flyttes videre til pc som sikkerhed)
Efter installationen er der faktisk også sket det at den pixelfejl jeg havde er forsvundet (virker lidt pudsigt) ikke desto mindre er jeg selvsagt glad for det... det er ikke så meget den ene pixel... men mere det at vide den er der... og den var der ud af kassen... tager meget af toppen af glæden ved et produkt.
Men faktum er at efter at have været igennem den omgang virker telefonen mere stabil og et gran hurtigere (så måske det er at anbefale at lave en clean installation fra ny selvom den har seneste software ved leverering.. det havde min nemlig.. det er samme version.. men den var buggy)
Og at pixelfejlen er væk gør også jeg er mere tilfreds med produktet.
Jeg syntes dog microsoft marketplace er meget tynd, er der andre steder man kan finde apps?, for der er jo langtfra det udvalg man kan finde på eks. apples (SE egen playnow er også ret tynd indtil videre).
Eneste apps. jeg fandt virkelig brugbar er http://www.glympse.com/ det er smart hvis man er væk fra hinanden i udlandet eller andre steder, og lige kan sende en sms med et link hvor man kan se hvor man er.
Så indtil videre er telefonen taget til nåde, og jeg håber den udarter sig bedre i den tid der kommer og ikke den skaber sig som den første uge jeg havde den.
Redigeret af rhsin - 31-Januar-2010 kl. 12:03 |
|
Mvh
René |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |