|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
eddiedietz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 101 |
![]() Sendt: 22-Januar-2010 kl. 02:15 |
|
Jeg skal snart ha' købt et nyt TV (har overvejet LG 42SL8500). Jeg har en ret stor samling af DVD-film som jeg stadig gerne ville kunne nyde, selvom jeg nok går over til at købe blu-ray fremover.
Er der stor forskel på, hvordan nye TV'er viser DVD'er? Tænker mest på måden de skalerer billedet op. Er der forskel på om man afspiller en film fra sin DVD-afspiller, eller fra computeren med tv'et som ekstern skærm via HDMI?
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|
Ja, der er forskel. Overvej en Oppo blu-ray afspiller. Den har en af de bedste scalere indbygget, så man får det bedste ud af sine dvd-film. Men du kan læse mere om den under blu-ray - det er vel den der er skrevet mest om her på siden.
http://www.av-connection.dk/?ML=1087 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
eddiedietz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 101 |
![]() |
|
Tak! Jeg kigger på det :-)
|
||
![]() |
||
TvHomer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
![]() |
|
Og hvis du ikke er i den prisklasse, så er jeg også meget tilfreds med min pio BDP-320, som jeg købte fordi den også skulle være god til DVD, og jeg er ikke skuffet. Dog kun lidt over lyden, når man har set en del bluray, men det er jo ikke afspillerens skyld
![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
Nej, der er ikke STOR forskel.
99,9% af befolkningen vil ikke kunne se forskel.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|
Jeg er enig med dig i at der ikke er stor forskel på hvordan nye tv viser dvd'er. Men, når man så begynder at se HD tv og blu-ray, kan man godt se at dvd'erne ikke er så gode mere. Der kan fx en Oppo hjælpe. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
![]() |
|
Mener du at de fleste ikke kan se forskel på DVD-afspilning på forskellige tv, eller forskel på visning via DVD-afspiller i forhold til visning fra computeren med tv'et som ekstern skærm via HDMI? Hvis det giver mening :-)
Redigeret af eddiedietz - 22-Januar-2010 kl. 18:26 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |