recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD-visning på fladskærme...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD-visning på fladskærme...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
eddiedietz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD-visning på fladskærme...
    Sendt: 22-Januar-2010 kl. 02:15
Jeg skal snart ha' købt et nyt TV (har overvejet LG 42SL8500). Jeg har en ret stor samling af DVD-film som jeg stadig gerne ville kunne nyde, selvom jeg nok går over til at købe blu-ray fremover.

Er der stor forskel på, hvordan nye TV'er viser DVD'er? Tænker mest på måden de skalerer billedet op. Er der forskel på om man afspiller en film fra sin DVD-afspiller, eller fra computeren med tv'et som ekstern skærm via HDMI?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 09:47
Ja, der er forskel. Overvej en Oppo blu-ray afspiller. Den har en af de bedste scalere indbygget, så man får det bedste ud af sine dvd-film. Men du kan læse mere om den under blu-ray - det er vel den der er skrevet mest om her på siden.

http://www.av-connection.dk/?ML=1087
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 13:41
Tak! Jeg kigger på det :-)
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 14:49
Og hvis du ikke er i den prisklasse, så er jeg også meget tilfreds med min pio BDP-320, som jeg købte fordi den også skulle være god til DVD, og jeg er ikke skuffet. Dog kun lidt over lyden, når man har set en del bluray, men det er jo ikke afspillerens skyld Smile
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af eddiedietz eddiedietz skrev:

Jeg skal snart ha' købt et nyt TV (har overvejet LG 42SL8500). Jeg har en ret stor samling af DVD-film som jeg stadig gerne ville kunne nyde, selvom jeg nok går over til at købe blu-ray fremover.

Er der stor forskel på, hvordan nye TV'er viser DVD'er? Tænker mest på måden de skalerer billedet op. Er der forskel på om man afspiller en film fra sin DVD-afspiller, eller fra computeren med tv'et som ekstern skærm via HDMI?

Nej, der er ikke STOR forskel.

99,9% af befolkningen vil ikke kunne se forskel.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg er enig med dig i at der ikke er stor forskel på hvordan nye tv viser dvd'er.

Men, når man så begynder at se HD tv og blu-ray, kan man godt se at dvd'erne ikke er så gode mere.
Der kan fx en Oppo hjælpe.

Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Mener du at de fleste ikke kan se forskel på DVD-afspilning på forskellige tv, eller forskel på visning via DVD-afspiller i forhold til visning fra computeren med tv'et som ekstern skærm via HDMI? Hvis det giver mening :-)

Redigeret af eddiedietz - 22-Januar-2010 kl. 18:26
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu