recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitalt på et panasonic G10E fjernsyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigitalt på et panasonic G10E fjernsyn

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Oswald1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Digitalt på et panasonic G10E fjernsyn
    Sendt: 23-Januar-2010 kl. 19:37
Hejsa,

Har brug for lidt hjælp her...

Har købt et Panasonic TX-L37G10E fjernsyn, men kan ikke få det til at vise digitalt. Når jeg søger efter kanaler står der nede i bunden at det er et analog signal. Jeg har dog talt med Stofa og de siger at det digitale signal er aktiveret....så jeg forstår ikke rigtigt.

Der står på fjernsynet at det har Integreret DVB-T tuner MPEG 2/4 klar til Boxer TV, og Integreret DVB-C tuner MPEG 2/4 til kabel TV. Så burde det ikke kunne tage digitalt tv??

Er der noget jeg kan gøre...har kabel-tv og ikke zaptor.
Mvh
Peter

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 19:41

Så har du vel sagtens ikke prøvet at trykke på TV knappen på Remoten, således, at der skiftes mellem Analog og Digital modtagelse, som også beskrevet i manualen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Oswald1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 22:26
Hejsa,

Jo jeg har prøvet at trykke på tv-knappen, men den siger den ikke kan finde nogle signaler...og hvis den automatisk søger finder den heller ikke nogle :o(

Mvh
Peter
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 22:29
Nu søges der vel på kabel og ikke antenne, det er muligt, at TVet skal stilles til Sverige eller finland som brugsland for aktivering af Kabel. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 23:44
Jeg mener at huske at det har været oppe før.
Jeg tror du skal starte med at søge på DVB-T - først derefter er DVB-C aktiveret, men prøv at søge i forum.
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Oswald1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 08:38
Jeg har prøvet at sætte sproget på svensk, og så søge på den der hedder dvb-t autosøgning, men den finder ingen kanaler. Siger kun: ingen kanaler fundet. Kontroller antennen eller lokale udsendelser.
Det er kun på selve analoge kanaler der er noget...(som den skriver)

Kan jeg skifte søge funktion mellem kabel og antenne, men ville den så have fundet nogle analoge kanaler i første omgang?
Mvh
Peter
Til top
johnlc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2005
Sted: Denmark
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Oswald1 Oswald1 skrev:

Jeg har prøvet at sætte sproget på svensk

Land: Sverige
Sprog: Dansk
Så virker EPG iøvrigt også på Stofa

Så lav en fuld søgning på DVB-C - fremover kan du nøjes med "Opdatering af kanalliste", det er vist punkt 4 på samme menu.

Kig også under Instillinger->Billed indstiller->Angiv etiketter

Her vil det være betimeligt at sige "Overspring" til Analog & DVB-T, så kun DVB-C vises. Det virker helt ok her ved Stofa, Horsens Syd
Men flere kanaler ligger 2 gange her, kodet & ukodet, det skal man lige være opmærksom på når man laver favoritlisteSmile

PS dette er ud fra hukommelsen, det er nogen måneder siden jeg gjorde det.

Redigeret af johnlc - 24-Januar-2010 kl. 09:02
Til top
Oswald1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 12:09
Hejsa,

Så lykkedes det..alle kanaler kører på DVB-C. Jeg måtte sætte land på Sverige, og så kunne den, (selvom jeg dog synes det er mærkeligt den ikke virker når land står på danmark) hmm..

Men er super, kan også se DR HD som jeg ellers ikke kunne finde før. Den eneste lille ting er når jeg skal trykke tallene for en ny kanal. Så står der nnnn så jeg kan trykke 4 tal, men jeg behøver altså kun 2 tal, så jeg bare har 1-99. Kan man ændre det nogle steder, tror det er fordi der er lagt radio kanaler ind på kanal 2110 til 2114, at jeg kan trykke så mange tal ind. Kan man gøre noget ved det?

Mvh
Peter
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 12:13

Du kan jo gøre som os andre, at oprette Favoritliste til kanalerne.
Til top
Oswald1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 13:58
Favoritliste??? Jeg har lagt kanalerne i den rækkefølge som jeg godt ville have altså alle danske kanaler fra 1-30, så man ikke skal lede det hele igennem.

Er det ikke bare det samme som en favoritliste, eller hvad er forskellen?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 14:00
Jo det er måden at gøre det på. Det er bare Samsung og andre hvor det ikke kan lade sig gøre at sortere i kanalerne
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu