recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dipole højtalere ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDipole højtalere ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Simon Begynder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Emne: Dipole højtalere ?
    Sendt: 27-Januar-2010 kl. 22:55
Hvor kan man købe dipole højtalere, har fundet nogen i hifiklubben. - problemet er bare at jeg gerne vil ha noget mere at vælge imellem ? kender i andre steder man kan købe dipole højtalere ?Wink
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 23:02
Dipol er et konstruktionsprincip, og bliver brugt af mange forskellige producenter. dit spørgsmål svarer lidt til at spørge "hvor kan man købe blå biler".

Præciser hvilken prisklasse du leder efter. og om hvad det helt specifikt er du skal bruge.

Der er ret stor forskel på et sæt Lyngdorf guldhøjttalere, og et sæt jamo baghøjjttalere til 500 kroner, men begge dele er lavet som dipol.Smile Og det gør dem ikke nødvendigtvis hverken bedre eller værre end andre højttalerekonstruktionsprincipper
Crown - there is no substitute.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 23:03
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Dipol er et konstruktionsprincip, og bliver brugt af mange forskellige producenter. dit spørgsmål svarer lidt til at spørge "hvor kan man købe blå biler".

Præciser hvilken prisklasse du leder efter. og om hvad det helt specifikt er du skal bruge.

Der er ret stor forskel på et sæt Lyngdorf guldhøjttalere, og et sæt jamo baghøjjttalere til 500 kroner, men begge dele er lavet som dipol.Smile Og det gør dem ikke nødvendigtvis hverken bedre eller værre end andre højttalerekonstruktionsprincipper

Jamen jeg vil bare ha blå biler, prisen er ikke så vigtig da jeg stadig er igang med overvejelser LOL og egentlig bare var begyndt at læse om konstruktionsprincippet dipol. Men hvis jeg skal være realistisk så ca. 2000 kr. per højtaler Big smile planen er en onkyo nr-3007 med 9,2, så evt. køre "7.1" med 9.1 højtaler over Audyssey DSX eller Dolby pro logic llz, og da jeg har læst mig til at højde højtalerne ikke spiller direkte lyd så skal der da en gang dipole højtalere op Clap overvejer dog også at ha dipole højtalere bagerst, selvom det ikke er teknisk korrekt så vidt jeg har forstået i 7.1 Embarrassed
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kan du her

Tak for linket, de var da vær at kigge nærmere på Big smile
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 23:14
Jeg kan kun sige at jeg er yderst tilfreds med mine B&W Dipole som surround HT i et 5.0 setup. Købte dem brugte for 1500 for to
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 23:16

Jeg kan kun sige at jeg er yderst tilfreds med mine B&W Dipole som surround HT i et 5.0 setup. Købte dem brugte for 1500 for to

Det var da billigt, er det dem her du har: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/bag/bw_ds3_baghoejttaler_sort.htm ? Wink
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 23:18
Ja bortset fra at de er ældre og ikke har diskanten i midten og omskifteren til "normal". Og så hedder de DS6
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 23:20

Ja bortset fra at de er ældre og ikke har diskanten i midten og omskifteren til "normal". Og så hedder de DS6

okay Big smile
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 23:57

De K-X'ere som der er foreslået, dem har jeg haft, de er ret gode. Alternativt er der MK, som AV-Precision forhandler, de skulle også være ret gode... Smile

B&W er der skam heller ikke noget i vejen med... Wink
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 00:16
Monitor Audio laver også flere af slagsen. Se dem hos Tapeconnection
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 13:24
Jeg har Audiovectors dipolehøjttalere. Mine hedder dog vist C-X, men det er bare en ældre version af K-XX. De er fantastiske (synes jeg) og så er de super diskrete, da de er meget enkle i designet og relativt flade. Du kan selv vælge bagpå om de skal køre dipole eller direct og du kan få dem i hvid. Jeg kender dog ikke de B&W - de ser også fede ud :-) Jeg plejer at tænke, at det er det hifi-køb jeg har gjort, hvor jeg fik mest for pengene - altså det største løft i lyden i forhold til hvor mange penge jeg brugte på det. Jeg skiftede fra nogle Dali Concept 1 baghøjttalere. Det skal dog siges, at det også havde noget at gøre med, at Dali'erne sad lidt tæt på min siddeposition og dér hjalp C-X'erne også til med at få dem lidt længere tilbage, da der ikke skulle bruges højttalerbeslag og da højttaleren i sig selv er fladere. Derudover satte jeg dem lidt højere (nogle mener at de skal være i ørehøjde og andre mener, at de skal være over (f.eks. dolby) - for mig virker det sidste klart bedst) og så er de jo dipole, så de spreder lyden lidt mere. Så det var trods alt ikke kun højttalerne i sig selv, men også lidt justering, der løftede surround-lyden rigtig meget.

http://www.audiovector.dk/KXX_intro.html
http://www.audiovector.dk/images/wallmountedkx.jpg
http://www.audiovector.dk/ki-XX.html

Mine hænger sådan her:

http://peecee.dk/upload/view/186444

Redigeret af Simsalabim[DK] - 28-Januar-2010 kl. 13:48
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu