|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
KasperH ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() Sendt: 29-Januar-2010 kl. 23:03 |
Jeg har en lille sever (Chenbro med EPIA SN 18000EG motherboard) med 3 harddiske som kører windows xp pro.
Det har kørt perfekt et par år, men nu er den begyndt at smide den ene harddisk (altid den samme) og hvis jeg laver en genstart sker der ikke noget.... jeg skal lukke den helt ned og derefter starte op igen før den kommer igen. men det viker til at den smider den igen efter nogle timer!
Er min harddisk ved at stå af eller kan det være noget helt andet? Redigeret af KasperH - 29-Januar-2010 kl. 23:08 |
|
Xbox 360, HTPC, panasonic 42pz85 og så er der jo og så alt det andet man får samlet sammen...
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvad siger smartctl om disken?
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
KasperH ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
jamen den siger at den har været tændt for længe og siger noget med Reallocated Event Count er for højt... så nu disk er købt ind...
kan nogen forklare hvad det der Reallocated Event Count betyder??
|
|
Xbox 360, HTPC, panasonic 42pz85 og så er der jo og så alt det andet man får samlet sammen...
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Den realokerer data fra et dårlig sted (bad block) på disken til et reserve opråde. Når en værdi overskrides, lukkes disken da den er for defekt.
|
|
![]() |
|
![]() |
Er det noget der kan laves med et stykke software eller er den lige til at smide ud?
|
|
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Jeg ville nok skynde mig at hente vigtig data ud af den, da den nok er ved at nå grænsen ret hurtigt.
|
|
![]() |
|
![]() |
En ny er købt.... men i vanlige PostDK stil røg den lige på på posthuset uden først at prøve at aflevere den! |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Lige en ting til, den fejl der er på den.... er det normalt at den smider disken og ikke kan se den?
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |